2020 הייתה אמורה להיחשב לגרועה ביותר ב־40 שנות חייו של רונאלדיניו. מי שהיה אלוף העולם ב־2002 וזכה בכדור הזהב ב־2005 נפל בשנה שעברה לתחתית, כאשר העביר כמעט שישה חודשים בכלא. אבל ממש כמו בימיו הגדולים על כר הדשא, כאשר ידע להיחלץ בווירטואוזיות משמירה ברוטאלית של בלמים חסונים, כך הצליח רונאלדיניו לסיים את שנת 2020 עם חיוך גדול על הפנים וחשבון מנופח בבנק.
הכל החל בתחילת חודש מארס 2020, כאשר רונאלדיניו ואחיו, רוברטו דה אסיס, שהוא גם מנהלו האישי, הגיעו לפרגוואי. במעבר הגבול התברר שהשניים מצוידים בדרכונים מזויפים. שלטונות החוק בפרגוואי פתחו בחקירה ורונאלדיניו ואחיו טענו כי הגיעו למדינה כדי להשתתף באירוע צדקה והמארגנים דאגו להם לדרכונים. הסיפור נשמע לחוקרים לא הגיוני והחשד היה שכוכב העבר ואחיו מעורבים בעבירות של הלבנת הון. כל זמן שהחקירה נמשכה הועברו השניים אחר כבוד אל בית הכלא באסונסיון, בירת פרגוואי. בנוסף, אלו היו הימים הראשונים של מגפת הקורונה, ולכן החקירה התנהלה בעצלתיים.
4 צפייה בגלריה
רונאלדיניו
רונאלדיניו
רונאלדיניו. הכל מאחוריו
(צילום: גטי אימג'ס)

מנגל וכדורגל בכלא

התקשורת המקומית דיווחה מדי יום על מעשיו של רונאלדיניו ושם נמסר שהוא מעביר את הזמן בתנאים טובים יחסית. מנהל בית הכלא, בלאס ורה, סיפר: "נכון שהאחים חולקים את השירותים והמקלחת עם אסירים אחרים, אבל לכל אחד מהם יש תא נפרד, עם טלוויזיה, מקרר ומיזוג אוויר. רונאלדיניו יכול להכין לעצמו בשר על האש וגם יכול לתקשר עם חבריו בווטסאפ. אבל את מרבית דקות הטלפון שמוקצבות לו הוא מקדיש לבנו ולאמו".
הברזילאי העביר את יתר הזמן בשיעורי נגרות וכמובן באימוני כדורגל עם האסירים האחרים. באחד הימים רונאלדיניו הסכים להשתתף במשחק פנימי ובו הקבוצה שלו ניצחה 2:11. הוא הבקיע חמישה שערים ובישל את יתר השישה. הפרס על הניצחון היה 15 ק"ג של בשר חזיר משובח שהועלה מיד על הגריל.
4 צפייה בגלריה
רונאלדיניו
רונאלדיניו
עשה חיים בכלא
(צילום: גטי אימג'ס)
בית המשפט גזר על רונאלדיניו ועל רוברטו שישה חודשי מאסר, אבל לאחר 32 יום בכלא הוסכם כי השניים יכולים לעבור למעצר בית באסונסיון, לא לפני ששילמו כ־200 אלף דולר. בסופו של דבר ולאחר 171 ימים, הסיוט הסתיים. ב־24 באוגוסט רונאלדיניו שוחרר וחזר הביתה, לברזיל. זה לא היה בחינם. כל אחד מהאחים שילם כ־100 אלף דולר כדי לקבל את השחרור המוקדם ולסגור את התיק הפלילי.
פחות מחצי שנה לאחר שחזר לחיות כאדם חופשי, רונאלדיניו נמצא במקום אחר לגמרי. ועל פי מה שדווח בימים האחרונים בתקשורת הברזילאית, הוא הרוויח בארבעת החודשים האחרונים יותר מחמישה מיליון ריאל — כמיליון דולר.
4 צפייה בגלריה
רונאלדיניו
רונאלדיניו
היה במקום נמוך
(צילום: רויטרס)

נעבור לפרסומות

רונאלדיניו נולד בפורטו אלגרה שבדרום ברזיל, אבל כשחזר מהתקופה הקשה בפרגוואי החליט לפתוח את הדף החדש בחייו דווקא בבלו הוריזונטה, שנמצאת במרכז המדינה.
זה לא היה במקרה. בין השנים 2012 ו-2014 הוא שיחק במדי אתלטיקו מיניירו המקומית והוליך אותה לזכייה בגביע הליברטדורס. חברת ביטוח מקומית שכרה את שירותיו כדי שיהיה הפרזנטור של האצטדיון החדש של הקבוצה. במקביל עיריית בלו הוריזונטה העניקה לו את תואר "יקיר העיר", מה ששיכנע אותו שזה המקום הנכון עבורו.
4 צפייה בגלריה
רונאלדיניו
רונאלדיניו
רונאלדיניו הפרזנטור
(צילום: גטי אימג'ס)
רק שבמקום כדורגל החליט רונאלדיניו להתמקד במוזיקה. הוא פתח אולפן הקלטות, והקליט שיר עם הלהקה רקאייד מוב ועם הראפר דג'ונגה. הקליפ של השיר "טרופה דו ברושו" צבר למעלה ממיליון צפיות בתוך שבוע. וכמו בימים הטובים רונאלדיניו מופיע בקליפ כשהוא מוקף בדוגמניות בביקיני ובמקביל מקדם מוצר חדש שהשיק, ג'ין אורגני שנקרא R-ONE.
בהמשך הוא הופיע בפרסומות לאפליקציית תיירות, למשחקי מחשב ואפילו השיק את הקבוצה שלו בפיפ"א 21. התוכניות העתידיות כוללות סרט תיעודי על חייו שנמצא בשלבי הפקה אחרונים ותואר כ"דוקו על האיש הכי שמח בעולם". כן, מתברר כי למרות תקופת המאסר בפרגוואי, רונאלדיניו, אחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, שמר על החיוך המפורסם ונותר אחד האנשים האהובים ביותר בברזיל. בכל זאת, מדובר במי שהבקיע 33 שערים ב־97 משחקים במדי הנבחרת והיה שותף לזכייה האחרונה שלה בגביע העולם, ב־2002.