ליגת ה-NBA הרגילה אותנו בשנים האחרונות לצמדים ושלישיות מאותה משפחה: מארק ופאו גאסול, ברוק ורובין לופז (שכעת משחקים באותה קבוצה), ג'רו, ארון וג'סטין הולידיי, וכן הילדים לבית משפחת אנדטוקומבו - יאניס, תנאסיס וקוסטאס (על אף שהשניים האחרונים לא מרבים לראות פרקט). בעקבות צמיחתה של תופעה זו, נראה שתתפתח לה השנה מיני מסורת גם בגמר המערב.
בשנה שעברה דובר רבות על המץ'-אפ המעניין בין האחים סטף וסת' קרי בסדרה בין גולדן סטייט לפורטלנד. כמובן שהבדלי הרמות בין השניים ברורים לחלוטין - סטף הוא אחד מהכוכבים הגדולים ביותר בליגה ואילו סת' שחקן משלים לא רע - אך הקרב ביניהם סיפק כמה רגעים לפנתיאון, במיחוד במשחק מס' 2 בו סטף כיכב עם 37 נקודות וסת' הפתיע עם 16, כולל כמה חשובות במאני טיים. הם הוסיפו רגע משעשע במיוחד, כאשר סת' ניהל טראש-טוק עם סטף וניסה למנוע ממנו לקלוע זריקות העונשין (מה שלא כל כך הצליח). הייתה זו גם התמודדות מעניינת להוריים דל וסוניה, שהצליחו למצוא את דרך האמצע ובכל משחק לבשו חולצה של קבוצה אחרת על מנת להפגין אובייקטיביות. על המגרש, כאמור, יחסי הכוחות בלטו וגולדן סטייט ניצחה בסוויפ, אך הפסידה לבסוף בגמר.
1 צפייה בגלריה
מרקוס ומרקיף בעבר
מרקוס ומרקיף בעבר
מרקוס ומרקיף בעבר
(צילום: AP)
ובכן, העונה ככל הנראה מסורת זו עתידה להימשך, כאשר הפעם התאומים מרקוס ומרקיף מוריס צפויים להיפגש בגמר המערב, ולתת משנה תוקף למונח דרבי - הן מבחינת העיר לוס אנג'לס והן למשפחת מוריס.
האחים מוריס דווקא רגילים לשתף פעולה. הם שיחקו יחד שלוש שנים בקנזס, וגם בדראפט דאגו להישאר צמודים ביותר, כשמרקיף נבחר במקום ה-13 ב-2011 וכעבור 5 דקות בלבד נלקח מרקוס בבחירה ה-14. הקבוצות היו שונות, אך לאחר כעונה וחצי בלבד חזרו השניים לשלב כוחות במשך 3 עונות בפיניקס. הם רשמו על הדרך כמה ציוני דרך היסטוריים, כשהיו לתאומים הראשונים שפותחים בחמישייה ב-NBA, ובנוסף חלקו דקות על הפרקט עם האחים זוראן וגוראן דראגיץ' - הפעם הראשונה בה שני זוגות אחים משחקים יחד באותה קבוצה. בסוף עונת 2014/5 פיניקס העבירה את מרקוס בטרייד, מה שגרם למרקיף לדרוש לעזוב את הקבוצה - נקודה נוספת שמציגה על הקשר ההדוק בין השניים.
התאומים לא הצליחו להפוך לכוכבים, אך הם בהחלט שחקנים יציבים עם תפקיד משמעותי בקבוצותיהם. בתחילת הקריירה מרקיף (לייקרס) בלט יותר, אך בשנים האחרונות חלה נסיקה ביכולתו של מרקוס (קליפרס) שנמצא כעת בכושר שיא. זוהי העונה הטובה בקריירה שלו מבחינת נקודות (16.7), והוא בוודאי מודה כל רגע על כך שהגיע בטרייד מהניקס באמצע העונה. בפלייאוף הוא מספק מספרים מצוינים לצד הגנה קשוחה ביותר. מרקוס עלה לאחרונה לכותרות לאחר שבסדרה נגד דאלאס ביצע עבירות קשות במיוחד על לוקה דונציץ' ואף הורחק, מה שאולי מעיד על כך שהאחים לא יעשו הנחות זה לזה בסדרה המתקרבת.
מרקיף, לעומתו, נמצא בירידה, כשבעונה הסדירה סיפק 9.7 נק' למשחק, אך גם הוא הראה שיש על מי לסמוך, כשבמשחק מס'2 נגד יוסטון קלע 16 נקודות עם 4 שלשות. גם הוא הגיע רק באמצע העונה ללייקרס לאחר ששוחרר מדטרויט.
ניתן רק לתאר את ההתרגשות הרבה שכרוכה במשחק נגד אחיך התאום בגמר המערב (גילוי נאות - לכותב שורות אלה יש תאום), בטח ובטח בידיעה שככל הנראה המנצחת בסדרה זו היא זו שתזכה באליפות (העולות הפוטנציאליות מהמזרח חלשות בהרבה). מה שבטוח - ההורים למשפחת מוריס יהיו מרוצים, ושהאח הטוב ביותר ינצח.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.