1. חילוף לאחר כרטיס אדום: הנה משהו שלא מדברים עליו כמעט – ברור שההרחקות צריכות להישאר, אבל למה לפגוע בשאר הקבוצה? הרי בכדורסל, אם שחקן יוצא ב-5 עבירות (6 ב-NBA) אז ניתן להחליף אותו. אם שחקן ספסל עושה משהו בלתי ספורטיבי, הוא מורחק מבלי שהקבוצה שלו נשארת ב-10 שחקנים. אז מה הפתרון? אם שחקן מורחק באדום, וקבוצה לא ניצלה את כל החילופים המותרים לה, אז היא תוכל להכניס שחקן במקום השחקן המורחק. אם היא ניצלה את כל יתרת החילופים, אז במצב כזה היא לצערה תישאר עם שחקן אחד פחות.
2. ספירת עבירות: אם כבר הזכרתי כדורסל, למה לא לספור עבירות גם בכדורגל? כל עבירה "רגילה" שאינה מחייבת כרטיס אדום או צהוב תירשם לחובתו של שחקן, ואחרי, נניח, 4 עבירות רגילות הוא יקבל כרטיס צהוב, ואם יבצע עוד 4 עבירות רגילות אז יישלף נגדו כרטיס אדום. כמובן שאם לחובת שחקן יש, נניח, שתי עבירות רגילות, והוא מבצע עבירה שמחייבת צהוב, אז מנקודה זו ואילך, אם הוא יבצע עוד שתי עבירות רגילות, אז הוא יורחק בכרטיס אדום.

1 צפייה בגלריה
השופט מרחיק את לואיק פרין
השופט מרחיק את לואיק פרין
כרטיס אדום
(צילום: EPA)

3. 0:0 ללא נקודות: הצעה שעולה מדי פעם, שבמשחק ליגה, אם שתי קבוצות לא מבקיעות שערים, הן לא תקבלנה אף נקודה. יש בעיה קטנה עם התקנה הזו, שלא ייוצר מצב שקבוצות "ייתנו" אחת לשנייה להבקיע כדי לקבל נקודה, ופה שופטים יצטרכו לבדוק טוב טוב אם לא נעשית פעולה בלתי ספורטיבית בין שתי הקבוצות. אגב, הצעה נוספת שעולת מדי פעם, שקבוצה שמבקיע 3 שערים ומעלה תקבל עוד נקודה היא לא טובה בעיני, היא גם נוסתה בשנות ה70 בליגה הצרפתית וגרמה לפארסה ענקית.
4. שבירת נבדל ע"י שחקן הגנה: אחד הדברים המתסכלים ביותר בעידן ה-VAR הוא פסילת שערים שממבט ראשון נראים חוקיים. לא נכון להאשים את ה-VAR, כי המערכת עוזרת לאכיפה של חוקת הכדורגל, אז במקום זאת צריכים לשנות את החוק – אם איבר כלשהו של שחקן התקפה (וזה יכול להיות קצות האצבעות של השחקן, היד שלו ואפילו האף שלו) יהיה בקו אחד עם שחקן הגנה, זה לא ייחשב לנבדל. כן, במקרה הזה צריכים ללכת עם ההתקפה כדי לראות יותר שערים.
5. חילוף שוער: אולי העמדה הכי חשובה במגרש, ויש טוענים ששוער שווה חצי קבוצה. אם שוער נפצע כאשר קבוצה סיימה את כל מכסת החילופים שלה, היא בבעיה, שכן שחקן שדה נאלץ להיכנס לשער וזה יוצר חוסר ספורטיביות. הפתרון – מכסת חילופים נפרדת לשוערים. ומה יקרה אם שוער יורחק? אם קבוצה לא סיימה את מכסת החילופים לשחקני שדה, אז השוער המחליף יוכל להיכנס לשער, וזה יגרע ממכסת החילופים של שחקן שדה (בדומה לחוק הראשון שהצעתי). אם קבוצה סיימה את מכסת החילופים שלה, שוער מחליף יוכל להיכנס במקום שחקן שדה, ואז הקבוצה תיאלץ להישאר עם שחקן אחד פחות.
6. ביטול הפנדלים והכרעה על המגרש: נכון, שיטת הפנדלים עדיפה על שיטת הטלת המטבע שהייתה נהוגה לפני כן (בגללה ישראל לא עלתה לחצי גמר אולימפי ב-1976), אבל לדעתי ההכרעה צריכה להיות במשחק עצמו, כפי שנעשה בכדורסל, בכדורעף ובטניס (גם שובר שוויון הוא למעשה משחק טניס עם שיטת ניקוד שונה). איך זה אמור להתבצע: בהתחלה, כמו היום, אם אחרי 90 דקות אין הכרעה משחקים עוד 30 דקות הארכה, כאשר אחרי 15 דקות מחליפים צדדים. ואם אחרי 120 דקות אין הכרעה, מחליפים צדדים ומשחקים 15 דקות נוספות. ואם אח"כ אין הכרעה מחליפים שוב צדדים, משחקים עוד 15 דקות וכך הלאה עד שמגיעים להכרעה. נכון, משחק יכול להימשך למשל 5 שעות, אבל גם פנדלים יכולים תיאורטית להימשך שעות ארוכות, וגם בטניס יש משחקים שמוכרעים אחרי 5 או 6 שעות, אבל ההכרעה צריכה להיעשות באמצעות הבקעת שערים במהלך משחק, ולא ע"י שיטת הכרעה שאין בה מהלכי כדורגל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.