נכון, ראוי ויפה לקבל את פניה של העולה החדשה לליגת העל בכדורגל, בני סכנין. עלייתה המבורכת (למרות שיש אוהדים בארץ שקשה להם איתה) היא הזדמנות לבצע תיקון, אולי אף לבקש סליחה. תיקון, על מה שקילקלו המקללים, המנאצים, הקוראים בגרונות ניחרים ויוצרים אווירת מלחמה ביציעים. סליחה, כי קבלת הפנים המבישה והמחפירה שערכו לשחקני הקבוצה באצטדיונה של אחת מקבוצות הצמרת בליגה הישראלית לדורותיה, גרמה לרבים, ואני הקטן ביניהם, להתבייש להימנות עם תושביה של אותה מדינה.
העונה הבאה יכולה להיות עונה של תיקון ושל פיוס. הכדורגל הישראלי, אשר ספג לקראת סוף העונה מהלומות קשות, בראש ובראשונה בהן הקורונה, נדרש זה מכבר, וכיום ביתר שאת, לחשבון נפש, לבחינה עצמית, להודאה בכישלון. על רבים מהמעורבים בו - שחקנים, מאמנים, צופים - להודות בכנות, בהגינות וביושר, כי עליהם לתרום לתהליך החלמתו של הענף מהרעות החולות המאפיינות אותו.

1 צפייה בגלריה
בני סכנין חוגגת עלייה
בני סכנין חוגגת עלייה
בני סכנין חוגגת עלייה
(צילום: מוחמד חניף)

מותר לחלום. מותר לפנטז. שחקניה של בני סכנין נכנסים לאצטדיונה של הקבוצה שכל מפגש עמה הופך לשדה קרב והכרוז והקהל מקבלים אותם, פה אחד, בשירה, מפזרים עליהם קונפטי, ממסכים אותם בעשן בצבעי סמלן של שתי הקבוצות והעשן נמהל ונמסך, מתמזג לקשת של צבעים- צבעי קשת האחווה. מותר לשגות באשליות.
אני מקווה ומאחל לכדורגל הישראלי, שבעונה הבאה, שוב לא יישמעו ביציעי המגרשים השונים קריאות גנאי בכלל ו"מוות לערבים" בפרט. כי לשפה יש חשיבות.. כי למלים יש השפעה. לא אחת זו השפעה הרסנית, קטלנית, סופנית. שפה מייצרת תודעה, תודעה מייצרת הוויה. אף לא אחד מאתנו מאחל לעצמו לחיות בחברה, שבה קריאת מוות אינה רק הביטוי האולטימטיבי של שילוב קטלני בין גזענות לאלימות אלא הוראת הפעלה, הנחיה לביצוע.
הגיעה (בדקה ה- 90 , רגע לפני תוספת זמן פציעות) עת תיקון. האם נשכיל לתקן? האם אפשרי תיקון?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.