שתי מדליות ארד לישראל בגראנד סלאם אנטליה בג'ודו. שירה ראשוני, המתחרה במשקל עד 48 ק"ג זכתה היום (חמישי) במדליית ארד אחרי ניצחון בווזארי בקרב המכריע על הרוסייה אנסטסיה פאבלנקו.
ראשוני פתחה בקרב הראשון מול ג'קלין סוליס מגוואטמלה ולא התקשתה לנצח אותה באיפון, אך ברבע הגמר הפסידה באיפון לטורקייה גולדר סנטורק ועברה לבית הניחומים, שם גברה על טורקייה נוספת באיפון.
5 צפייה בגלריה
שירה ראשוני
שירה ראשוני
שירה ראשוני
(צילום: אורן אהרוני)
"אני שמחה מאוד לחזור לפודיום לאחר תקופה ארוכה, כולל העובדה שחליתי בקורונה לפני מספר חודשים", אמרה ראשוני אחרי הזכייה. "אני מאושרת שהצלחתי לזכות במדליה, רוצה להודות לכל הצוות המדהים שמלווה אותי, דואג ותומך בי גם ברגעים הקשים".
גילי כהן (עד 52 ק"ג) עשתה זאת עם ניצחון על הפולנייה אגאתה פרנץ. כהן הטילה את יריבתה בווזארי והבטיחה את המדליה.
5 צפייה בגלריה
שירה ראשוני וגילי כהן
שירה ראשוני וגילי כהן
שירה ראשוני וגילי כהן
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
היא עלתה באופן אוטומטי לשלב השני, שם פגשה בקרב קשה את הבלגית אמבר רוייאל, עליה גברה בעונשים. ברבע הגמר היא הפסידה באיפון לפולנייה אלכסנדרה קלטה, עברה לבית הניחומים וניצחה באיפון את טסיאנה סיסר מגינאה המשוונית.
"אני מאושרת מאוד על הזכייה במדליה, עברתי יום תחרות קשה", סיפרה כהן. "היו דברים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, שמחה שהצלחתי לסיים על הפודיום ולזכות במדליה חשובה מאוד. המטרה העיקרית היא הצלחה במשחקים האולימפיים ואני בטוחה שהתחרות הזאת תסייע לי להגיע מוכנה יותר. תודה לכל הצוות המקצועי שנמצא שם תמיד בשבילי, הפנים קדימה לאליפות אירופה".
5 צפייה בגלריה
מאילינדה קלמנדי גילי כהן
מאילינדה קלמנדי גילי כהן
גם היא על הפודיום. כהן
(צילום: אורן אהרוני)

שוב: ג'ודוקא מוסלמי סירב להתחרות נגד ישראלי

הג'ודוקא התוניסאי מונאם מג'רי (עד 66 ק"ג) נפסל במהלך השקילה שלו כדי לא לעלות להתמודד מול הישראלי עמית בובוביץ' בסיבוב הראשון של גראנד סלאם אנטליה.
התוניסאי בן ה-22, אלוף אפריקה לנוער לפני שנתיים, שובץ בהגרלה עם בובוביץ', אך כבר אתמול הגיע להישקל עם קילוגרמים עודפים ונפסל, ולכן הישראלי עלה לסיבוב השני ללא קרב.
5 צפייה בגלריה
עמית בובוביץ'
עמית בובוביץ'
בובוביץ' (מימין)
(צילום: אורן אהרוני)
חשוב להדגיש שפסילה של ג'ודוקא מקצועי על משקל היא דבר נדיר מאוד, כאשר מאז גראנד סלאם תל אביב בתחילת השנה רק שלושה ספורטאים נפסלו עד היום. בעבר היו מספר פעמים שיריבים מכווית, ערב הסעודית ואיראן, נפסלו בכוונה בשקילה כדי לא להתמודד נגד ג'ודוקות מישראל.
צריך לזכור שלישראל אין יחסים דיפלומטיים עם תוניסיה, ולמרות זאת בשנה שעברה נבחרת הפדרציה של ישראל פגשה את תוניסיה והפסידה לה במפגש שהתקיים לאחר פרסומים בתקשורת התוניסאית שהאיגוד המקומי שוקל ברצינות שלא לשחק נגד הישראלים ופנה לחוות דעת ממשרד הספורט והוועד האולימפי הלאומי שינחו אותו מה לעשות בנושא.
5 צפייה בגלריה
גביע הפדרציה
גביע הפדרציה
המגקש בו נערך מפגש הפדרציה בין תוניסיה לישראל
(צילום: איגוד הטניס)
לכך ניתן להוסיף גם את התקרית בה היה מעורב הטניסאי אהרון כהן בן ה-17, ששיחק בטורניר שנערך בתוניסיה והגיע בו עד רבע הגמר כשדגל ישראל הונף במשחקיו. הדרמה הגיעה אפילו עד נשיא תוניסיה, קייס סעיד, שדרש לבדוק את הנושא: "העמדה הבסיסית של תוניסיה היא להתנגד לנורמליזציה עם ישראל בכל צורה שהיא". גראנד סלאם אנטליה הוא בין האחרונים השנה, ומעניק ניקוד רב לדירוג העולמי לפני אולימפיאדת טוקיו.
פורסם לראשונה: 11:08, 01.04.21