אירינה וינר, מאמנת העל של נבחרת רוסיה בהתעמלות אמנותית, הודיעה אמש (שבת) שהנבחרת הלאומית לא תשתתף באליפות אירופה הקרובה, בטענה שהמארגני התחרות קבעו תנאים "בלתי מקובלים". וינר הוסיפה כי הנבחרת לא נרשמה לאירוע שעתיד להתקיים בקייב אוקראינה בין ה-26 ל-29 בנובמבר. אחת הסיבות - חוסר הוודאות סביב מגפת הקורונ. לתחרות נרשמו 300 ספורטאיות מ-39 מדינות שונות.
בנוסף, מסרה המאמנת ל-TASS, סוכנות הידיעות הממלכתית ברוסיה, כי ההחלטה התקבלה בין היתר בגלל "תנאים פסולים" כלשונה, שיוטלו על המשלחת וחוסר וודאות בקיום האירוע: "התנאים שהעלו המארגנים אינם מקובלים על ספורטאים רוסים. צריך לשבת שבועיים בבידוד וזה בלתי אפשרי, לכן הגשנו לא הגשנו בקשה להשתתף באליפות אירופה", אמרה.
2 צפייה בגלריה
"תנאים לא מקובלים". וינר
"תנאים לא מקובלים". וינר
"תנאים לא מקובלים". וינר
(צילום: אורן אהרוני)
2 צפייה בגלריה
לינוי אשרם על הפודיום באליפות העולם
לינוי אשרם על הפודיום באליפות העולם
המתחרות הקבועות לא יגיעו. אשרם עם הארד באליפות אירופה
(צילום: אורן אהרוני)
"אני גם רוצה לציין ששאלת קיום האליפות תוכרע רק בסוף ספטמבר, ואין החלטה סופית האם היא בכלל תהיה. אם היינו שולחים בקשה מעכשיו, זה אומר שנצטרך לשלם עבור המלון. זה סכום של ניתן להחזר, ואני לא רואה סיבה להסתכן בכסף". בין השורות, אפשר למצוא גם כמה סיבות פוליטיות: "יתר על כן, אם נחליט לתחרות בקייב, נצטרך להגיע בדרכים אחרות. לרוסיה אין קשר עם אוקראינה ואין טיסות ישירות לשם".
מי שיכולה להרוויח מהמצב הזה, היא מדליסטית הארד הישראלית מאליפות העולם - לינוי אשרם. אשרם כבר נרשמה לאליפות, ומי שיועדו להיות המתחרות שלה הן הרוסיות דינה וארינה אברינה, שתמיד מתמודדות מולה על המקומות בפודיום. באליפות תתקיים תחרות אישית בוגרות וג'וניור, וכן תחרות קבוצתית לבוגרות. במקביל, בממשלת אוקראינה הודיעו השבוע על סגירת גבולות המדינה בפני אזרחים עד ה-28 בספטמבר, כחלק מהנסיונות לבלום את התפשטות הנגיף.