דנבר נאגטס חווה עונה מעולה, דיבורים על הגעה לגמר וזכייה באליפות עפו לאוויר, אבל אז הגיעה פציעתו של הרכז המדהים ג'מאל מארי שגמר את העונה. למרות חסרונו, האם הקבוצה תוכל להמשיך לרוץ קדימה עד הסוף (סיימה 3 במערב, ותפגוש בסיבוב הראשון את פורטלנד השישית)? הכל תלוי בעיקר בשחקן אחד - "ניקולה "הג'וקר" יוקיץ'.
כבר עברו שש עונות מאז שהסנטר הסרבי הגיע לליגה, והוא משתבח משנה לשנה. משחק ההתקפה שלו מגוון בצורה נפלאה, קשה לעצור את מהלכי הפוסט-אפ שלו ויש לו זריקה אלגנטית. כבר בעונתו הראשונה יוקיץ' למד לזרוק משלוש, והעונה הוא מוצא את עצמו עם 39 אחוז מבחוץ, שיא קריירה מבחינתו. כל המרכיבים הללו הפכו אותו למועמד המוביל לזכייה בתואר ה-MVP, לצד ההצלחה של דנבר. הוא שחקן ציר שמשמש למעשה כמנהל משחק.

1 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ' משאיר את נרלנס נואל מאחור
ניקולה יוקיץ' משאיר את נרלנס נואל מאחור
ניקולה יוקיץ' משאיר את נרלנס נואל מאחור
(צילום: רויטרס)

חלק גדול מההתקדמות נגע לשילוב בפיק-אנד-רול של מארי ויוקיץ', מהמשובחים בליגה. עוד לפני הפציעה של הרכז, מעטים שדנבר אכן תצא למסע סינדרלה ותביא תואר אליפות ראשון בהיסטוריה לקבוצה. עכשיו, כשהצלע השנייה חסרה והכל נשען על יוקיץ', זה נראה חסר סיכוי, אך האם כך הדבר? לדנבר יש שחקן שיכול להתעלות בפלייאוף - מייקל פורטר ג'וניור, שהציג העונה שיפור משמעותי בכל ההיבטים. הוא עלה מ-9.3 נק' למשחק אשתקד ל-19.2 נק' בממוצע העונה, שיפר את האחוזים שלו מקשת השלוש, כמות הריבאונדים כמעט הוכפלה ויותר מכל, נראה שהוא הפך לשחקן יעיל בשני צידי המגרש. חודש אפריל היה הטוב בקריירה שלו עם 22 נק' בממוצע.
מי שמקבל את הזכות להחליף את מארי בעמדת הרכז הפותח הוא פקונדו קמפאצו, בעונתו הראשונה ב-NBA לאחר שנים רבות באירופה. מארי הפך לסופרסטאר, אבל לא צריך להמעיט מחשיבות של קמפאצו, שחקן שלמדנו להכיר את היכולת שלו מהיורוליג, וסגנון המשחק של השניים דומה. ועדיין, דנבר הייתה צריכה להחתים עוד גארד חופשי, כמו אייזיאה תומאס, אחד האנדרדוגים הכי גדולים שידעה ליגת ה-NBA.
אין ספק שבשביל שדנבר תוכל להגיע רחוק בפלייאוף, אולי עד לכדי זכייה באליפות, היא תהיה חייבת תרומה נוספת מכל שחקן בקבוצה, ויוקיץ' יהיה צריך להוציא מעצמו אפילו יותר - אחרי שלאורך השנים כבר הוכיח את עצמו במאני-טיים. הזרקור יהיה במיוחד על ארון גורדון, כוכב אורלנדו שהגיע בטרייד גדול לפני כחודשיים. מאז שגורדון הגיע לקבוצה היא ניצחה ב-19 משחקים והפסידה ב-5 בלבד, נתונים מרשימים, אך גורדון עצמו תורם 12.5 נק' בלבד בממוצע, וקולע רק ב-30 אחוז משלוש. במשחקים רבים הוא לא מצא את עצמו בקבוצה החדשה. עושה רושם שהוא ויוקיץ' לא משדרים על אותו גל, וזה דבר שמאמן הקבוצה, מייק מלון, יהיה חייב לפתור.
במבט כולל על הליגה, דנבר נחשבת לקבוצה סבירה במקום טוב באמצע בכל מה שקשור ליכולת הגנתית ולספיגת נקודות, כשבמדד ההתקפי היא אחת הטובות והיעילות ביותר ב-NBA כולה. הסגל שה לא נחשב לאיכותי במיוחד, ואין לה יותר מדי אופציות מגוונות לעלייה מהספסל. אבל יש דבר אחד שמייחד אותה, וזהו יוקיץ' שנראה בלתי ניתן לעצירה.
כשמשחקי הפלייאוף עומדים בפתח, ברור שיוקיץ' יצטרך לתת את הופעות חייו בשביל להגיע עד הגמר. אליפות או לא, דנבר היא אחת הקבוצות האטרקטיביות בליגה, עם הכוכב הכי אלגנטי בליגה, ויהיה מאוד מעניין לראות אותה בפלייאוף.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.