כישלון- מילה אחת שמתארת את העונה הרעה שעוברת על בית"ר ירושלים, ואחראי לה רק אדם אחד, משה חוגג. הבעלים חשב שהוא יכול להיות מנהל מקצועי ולהרכיב קבוצה כאילו זה משחק מחשב, אבל כל הכסף שהוא שפך בשנים האחרונות פשוט נשרף, וזה כואב שתקציבי עתק יורדים לטמיון רק בגלל חוסר ניסיון של מקבל ההחלטות. על נזקי יוסי בניון ורוני לוי התווספו נזקי חוגג בבניית הסגל בקיץ האחרון, מה שמצריך מהפכה גדולה.
אם רק חוגג היה משכיל למנות מנהל מקצועי בעונה הראשונה שלו, הכל היה נראה אחרת, איש שכל הסמכויות המקצועיות בידיו - מינוי צוות מקצועי, בחירת שחקנים, התווית דרך לשנים הבאות ובעיקר אספקת שקט למערכת. אין יום שבמועדון הכדורגל בית"ר ירושלים אין דרמה או כותרות לתקשורת, ואי אפשר להתנהל בצורה כזו. הרעש מסביב, שאין לו שום קשר לכדורגל, משפיע על הקבוצה.

1 צפייה בגלריה
חוגג בטלפון
חוגג בטלפון
חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)

ללא ספק, כל קבוצות הכדורגל נפגעו מהקורונה, אבל אם יש קבוצה אחת שנפגעה יותר מכולם זו בית"ר ירושלים. מאז שהחל להתקיים הספורט תחת המגפה בית"ר ניצחה רק ב-7 מבין 29 משחקי הליגה שקיימה, נתון מביך שממחיש עד כמה הקבוצה אבודה ללא הקהל שלה, ובלעדיו היא סתם עוד קבוצה בליגה, בלי שום ערך מוסף.
אבל זה לא תירוץ. כאמור, בניית הסגל הייתה מחפירה: אם זו חוליית ההגנה, שפרט לאיתמר ניצן הנפלא צריכה להתחלף כולה; חוליית הקישור שפרט לתמיר עדי ואביאל זרגרי הצעיר, נקודת האור היחידה של הקבוצה העונה, אין אף שחקן שמצליח לספק יכולת סבירה; בהתקפה אין שחקני כנף ברמה הנדרשת, מרקו ינקוביץ' ומתאוסיניו עוד צריכים להיכנס לכושר משחק, אין חלוץ מחליף ראוי ועדיין לא ברור איך שוחרר אנתוני וארן. גם מכירתם של לוי גרסיה ופרדי פלומן הותירה את הקבוצה ללא שחקני כנף מהירים וטכניים.
האכזבה העיקרית היא מכמה שחקנים שהיו צריכים להיות המובילים - אוראל דגני, עלי מוחמד, עידן ורד ואלירן עטר. אף אחד מהארבעה שהזכרתי לא מצליח לתת יותר ממשחק אחד טוב בבת אחת, היכולת שלהם פשוט חלשה ובטח שהם לא מצליחים לסחוף את הקבוצה כמנהיגים כפי שמצופה משחקנים מנוסים. גם מסלובודן דראפיץ' ומשי ברדה קיימת אכזבה ענקית. אחרי עונה של כדורגל רע, שהסתיימה לפחות במקום השלישי, כולם ציפו מהם לשדרג את הקבוצה מבחינת המיקום, ובוודאי לסגל לקבוצה סגנון התקפי.
אז אפשר לבכות על ההידבקות ההמונית בקורונה בקרב סגל השחקנים, אך כשהיכולת נגד מכבי חיפה זהה לחלוטין למפגש בסיבוב הקודם, ורק בנס המשחק לא נגמר בתוצאה דמיונית, מבינים שלקורונה אין שום קשר, אלא שפערי הרמות בין הקבוצות הם לא הגיוניים. המיקום זוועתי, הכדורגל נורא ולא נראה שיש פתרון בטווח הזמן המיידי. התקווה היחידה היא שהשתלבותם של ניקו אולסק, מתאוסיניו וינקוביץ' תהיה מהירה, אחרת עוד עונה הלכה לפח.
לסיכום, חוגג חייב להבין שהוא צריך לפנות את הבמה למנהל מקצועי, כי אם ימשיך ככה הוא לא יוביל את בית"ר ירושלים להצלחה. המודל של חוגג צריך להיות מכבי ת"א - בעלים שנותן שקט למערכת ומצליח לנהל את הכל בשלט רחוק מקנדה. הבוס צריך להזרים כסף ולקבוע את התקציב, אבל מעבר לכך? רק מינוי אנשים שמבינים בכדורגל יביא את המועדון להצלחות, וכל התנהלות אחרת יוצרת קרקס שמבייש את הקבוצה.
השינוי חייב לקרות עכשיו, השינוי הכרחי לעתידה של בית"ר ירושלים. הכוונות של חוגג טובות, התוצאות בשטח? הרבה פחות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני