זהו, כבר עברה חצי עונה ביורוליג. 17 מחזורים מ-34. חלק יקפצו ויגידו שאחרי העונה הסדירה עוד מחכים הפלייאוף והפיינל-פור, אבל המשחק ה-17 שיקף בדיוק את כל התקופה הזו - ואי אפשר להגיד כרגע ברצינות שמכבי תהיה בנוקאאוט - או למען האמת, שמגיע לה להיות שם.
המשחק מול זניט סנט-פטרסבורג הציג שוב לראווה את אי היציבות של הקבוצה, לצד שורה של קלקולים שחייבים תיקון. לא בטוח שיש מספיק זמן לטפל בכך, מה שאומר שהקבוצה שוב לא תגשים את השאיפות שלה, את התקווה להגיע רחוק. שבעה ניצחונות, ועשרה הפסדים כואבים בהם לעתים הכדורסל היה קשה לצפייה, כמו בדקות ארוכות אמש.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
כדורסל קשה לצפייה בלא מעט דקות. ווילבקין מול זניט
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
אי אפשר להגיד כרגע ברצינות שמכבי תהיה בנוקאאוט - או שמגיע לה להיות שם
(צילום: אורן אהרוני)
הכל היה מוכן לריצה חזקה של מכבי. המומנטום היה חיובי עם ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים ביורולג, והזכייה בגביע ווינר על חשבון הפועל חולון הוסיפה את שלה לאווירה. אבל הצהובים לא ניצחו יותר משני משחקים ברציפות העונה באירופה, ויש לכך סיבה טובה. ההפסדים הללו מוצדקים לחלוטין, ומגיעים מול קבוצות טובות יותר, חכמות יותר, שמשחקות כדורסל טוב יותר. אי היציבות לא נובעת מתנודות ביכולת, אלא מכך שמלכתחילה מה שיש בסגל הצהוב לא מספיק. לפעמים זה מצליח יותר, לפעמים פחות, אבל ברוב המקרים אי אפשר להסוות את הבעיות.
החולשה בקו הקדמי, כפי שנראתה נגד היריבה הרוסית שחגגה עם 18 נקודות בצבע ברבע השלישי לבדו, לא יכולה להימשך, וההיעדרות של אותלו האנטר היא לא תירוץ - אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר הגיעו מה-NBA וצריכים להרים את הרמה כדי להצדיק את מקומם. זו הייתה רק צרה אחת, אבל בלטה לעין בזמן שהרוסים העבירו כדורים פשוטים לאלכס פוית'רס שעשה ככל העולה על רוחו. יאניס ספרופולוס עוד ניסה לעשות התאמות עם הרכב נמוך יותר שחזר מפיגור 16 נקודות למשחק צמוד, אבל סקוטי ווילבקין לא דייק מבחוץ ברגעים החשובים - והנה מכה נוספת - כי לכולם ברור שהכדור יילך אליו, גם לחברים וגם ליריבה, ואם לדבר בכנות, אין מישהו אחר שניתן לסמוך עליו יותר שיציל את המצב. הרי הוא זה שגם החזיר את הקבוצה למשחק.
3 צפייה בגלריה
זניט סנט פטרסבורג
זניט סנט פטרסבורג
מסיימים מחצית עונה יוצאת מהכל. שחקני זניט
(צילום: אורן אהרוני)
וזניט? היא מסיימת מחצית עונה יוצאת מהכלל, והמנצח הגדול הוא המאמן הספרדי צ'אבי פסקוואל ששוב השאיר את מכבי ת"א. ב-15 השנים האחרונות הקבוצות שלו עומדות על 3:16 מול הצהובים, והוא הפך את הרוסים לכוח שצריך להתחשב בו ביורוליג.
סביר להניח שבימים הקרובים ספרופולוס והשחקנים יהיה עם הראש בקלאסיקו מול הפועל ירושלים ובדרבי הגביע נגד הפועל ת"א. יורוליג? המשחק בברלין נגד אלבה עוד רחוק יחסית בסדר העדיפויות. בשורה התחתונה, יכול להיות שאחרי שלושת המשחקים האלה נקבל עוד חיזוק למה שכבר ברור שנים – אולי מכבי שולטת בזירה המקומית בלי למצמץ, אבל באירופה היא כבר לא אותה קבוצה של פעם. עוד אחת ברשימה, לא יותר.