אנחנו רגילים לראות את המערב כמקום שממש לא משעמם בו. המשחקים מותחים, הפסגה צמודה, הרבה נקודות ומעט הגנה. לעומת זאת המזרח אף פעם לא צמוד והמשחקים כמעט תמיד נגמרים בהפרשים גדולים (לפעמים לטובת הקבוצה מהמזרח ולפעמים לא).
השנה הכל שונה. נתחיל מהמזרח – כל הקבוצות רוצות פלייאוף, רק לחלק מהם הדרך בטוחה.
2 צפייה בגלריה
דוראנט וארווינג חוגגים
דוראנט וארווינג חוגגים
דוראנט וארווינג חוגגים
(צילום: EPA)
מילווקי: הבאקס פתחו את העונה בצורה טובה. אמנם הם לא בשיאם, אך הכל יכול להשתנות ברגע.
יאניס פתח חזק כהרגלו. הוא קולע 27 נקודות למשחק ולוקח 11.2 ריבאונדים. הפורוורד מחכה לאליפות ראשונה, אבל נדמה שזה לא תלוי רק בו.
מילווקי נמצאת כרגע בבעיה, אין לה סנטר טוב. בלי סנטר שיכול לשמור, סטייל אנדרה דראומונד, הם כנראה לא הולכים להגיע רחוק. מילווקי יכולה לבצע טרייד שבו הם יקבלו את מיצ'ל רובינסון, שחקן צעיר עם הרבה פוטנציאל ושומר טוב (1.6 חסימות למשחק). אם רובינסון יגיע, הצבע יהיה יותר בטוח מבחינה הגנתית והתקפית וליאניס לא תהיה בעיה לסמוך על הקבוצה שלו.
ברוקלין: דוראנט, הארדן וקיירי – מה צריך יותר מזה כדי לקחת אליפות. ובכן, מסתבר שצריך – הגנה. הנטס הם ללא ספק קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגה, אבל הם גם קבוצת ההגנה הגרועה בליגה (ללא וושינגטון). מרגע הגעתו של הארדן, הנטס מאפשרים ליריבות לקלוע 124 נקודות למשחק!
הם כנראה לא יגיעו לגמר אם הם לא יביאו שחקן כמו קוואי, וזה כנראה לא הולך לקרות. בינתיים הנטס יכולים לקוות שהארדן וקיירי יתחילו לשמור.
פילדלפיה: עם אמביד שנמצא בשיא הקריירה וסימונס שאמנם לא קולע הרבה אבל מוסר 8 אסיסטים למשחק, הסוונטי סיקסרס רוצים להראות לשאר הקבוצות שהם בהחלט מועמדים לאליפות.
לפילדלפיה יש את המאזן הטוב ביותר במזרח והרבה בזכות הכימיה המצוינת. כמעט כל שחקן שעולה על המגרש קולע. דוק ריברס עושה ללא ספק עבודה נהדרת עם השחקנים ומוכיח שהוא ראוי לתואר מאמן העונה. לפילדלפיה אמנם יש כימיה נהדרת ומאמן מצוין, אך שום דבר לא היה עובד בלי אמביד, כשהסנטר הקמרוני מעמיד ממוצעים של 29.1 נקודות למשחק ו־10.8 ריבאונדים.
נעבור כעת למערב, שם הפסגה צמודה מאוד, אבל רק שלוש קבוצות מוכיחות את עצמן השנה.
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
(צילום: רויטרס)
קליפרס: זה הזמן שלהם. לקח זמן עד שפול ג'ורג' הגיע באמת לשחק כדורסל. בשנה שעברה ראינו ממנו יכולת לא טובה, אבל העונה זה סיפור אחר לגמרי, הוא מוביל את הקליפרס באסיסטים וקולע ב־51% מהשדה.
פול ג'ורג' הוא חלק לא גדול מההצלחה של הקליפרס. רובה נובעת מהיכולת המדהימה של קוואי לנארד, הפורוורד לא רק מוביל את הקליפרס בנקודות, הוא גם חלק גדול מההגנה, וההגנה של הקליפרס השנה היא פנטסטית. הקליפרס, שנמצאת במקום השני במערב פשוט "שיחקו אותה" כשהביאו את ניקולה באטום בקיץ האחרון. הפורוורד המבוגר היה בדרך לתלות את הנעליים, אבל העונה הוא פשוט "לוהט". הקליפרס בהחלט רוצים לתקן את הפלייאוף של העונה שעברה ולקחת אליפות ראשונה.
לייקרס: רוצים להמשיך את ההצלחה של העונה שעברה, אך אין ספק שהם לא הצליחו עם הרכשים בקיץ האחרון. ווסלי מטיוז, דניס שרודר, מונטרז הארל ומארק גאסול לא מספקים את הסחורה.
המושכות בידיים של לברון. דייויס לא בולט העונה, ולברון בכושר מצוין, אבל הוא לא יכול לקחת את הלייקרס לבד לאליפות.
יוטה: הם הגיעו לשחק! יוטה היא הקבוצה עם המאזן הטוב ביותר בליגה. דונובן מיצ'ל ורודי גובר מובילים את יוטה כהרגלם, אך השנה זה לא רק הם: אינגלס וקונלי לוהטים מחוץ לקשת ויוטה משתפת את כולם בדרך לעונה חלומית.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.