עונת הסנוקר נפתחה לפני שלושה חודשים בלבד - וג'אד טראמפ, ללא עוררין שחקן הסנוקר הטוב בעולם כיום, סופר כבר שלושה תארים רק העונה. טראמפ, המדורג ראשון בעולם, זכה אתמול (א') בטורניר הגראנד פרי העולמי בהשתתפות 32 השחקנים הטובים ביותר העונה, לאחר שניצח 7:10 בגמר את חברו הטוב ג'ק ליסווסקי.
הנתונים של טראמפ העונה פשוט מדהימים. הוא השתתף עד כה בשמונה טורנירים, בשבעה מהם הוא הגיע לפחות לחצי הגמר, בחמישה מהם הגיע לגמר. ב-41 הימים האחרונים הוא ניצח ב-24 מ-26 משחקים. התואר אתמול היה תואר הדירוג ה-20 בקריירה של טראמפ, השחקן השישי בהיסטוריה שמגיע לנקודת הציון הזו.
3 צפייה בגלריה
מקדמה יפה. טראמפ
מקדמה יפה. טראמפ
שחקן הסנוקר הטוב בעולם כיום. טראמפ
(צילום: gettyimages)
טראמפ פתח חזק אתמול ועלה ל-2:7. עם זאת, בנקודה הזו ליסווסקי השתלט על השולחן ועם ברייקים של 99, 122, 87 ו-95, צימק ל-7:6. לליסווסקי הייתה הזדמנות להשוות, אבל הוא החמיץ כדור אדום קשה במשחקון ה-14 וטראמפ ניצל זאת כדי לעלות ל-6:8.
במצב של 7:9 לטראמפ, ליסווסקי היה קרוב לצמק ל-9:8 כשהוביל 0:61 במשחקון ה-17 אבל החטאה של אדום לא פשוט אפשרה לטראמפ לחזור לשולחן. טראמפ צימק ל-61:39, אך איבד פוזיציה על הכדורים. בין השניים החל קרב הגנתי בסיומו טראמפ הצליח לנקות את השולחן ולהבטיח את זכייתו בתואר.
"זה היה משחק נהדר. ליסווסקי עשה לי חיים קשים", אמר טראמפ שזכה ב-100 אלף פאונד, "כל דבר שהוא הסתכל עליו נכנס פנימה. הייתי צריך להישאר סבלני ולנצל את הטעויות הקטנות שהוא עשה. אני גאה באופן שבו החזקתי את עצמי ובכך שכמעט לא החטאתי. אם ליסווסקי ימשיך ביכולת הזו, אין ספק בכלל שהוא יהיה בקרוב בטופ 5 בדירוג העולמי".
3 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ. "היה משחק נהדר"
(צילום: getty images)
טראמפ הוסיף: "זו הפתיחה הכי טובה שהייתה לי אי פעם לעונה. אין הרבה דברים שאני יכול לשפר. אני פשוט צריך לנסות ולהמשיך לשחק ברמה הזו, לשמור על הרעב, האמביציה וההנאה. כשאתה ראשון בעולם, כולם רודפים אחריך. הדרך היחידה להישאר בפסגה היא להתאמן קשה יותר מהשאר".
עבור ליסווסקי הגמר אתמול היה הרביעי בטורניר דירוג בקריירה, אך הוא עדיין ללא תואר. "הצלחתי להכניס את טראמפ ללחץ. אני מרוצה מכך שגרמתי לשחקן הטוב בעולם לעבוד קשה. היה לי שבוע נפלא והמשחק שלי הולך בכיוון הנכון".
עוד אתמול, רוני אוסאליבן, שחקן הסנוקר הראשון בהיסטוריה שזכה למועמדות לתואר איש השנה של BBC ספורט, לא נבחר בסופו של דבר. מי שזכה בתואר הוא נהג הפורמולה 1 לואיס המילטון.
3 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
לואיס המילטון. איש השנה של BBC ספורט
(צילום: AFP)
אחרי תקופה אינטנסיבית מאוד של טורנירים, שחקני הסבב ייהנו כעת מחופשת חג המולד בסיומה ייפתח ב-10 בינואר טורניר המאסטרס היוקרתי בהשתתפות 16 השחקנים הטובים בעולם. למרות כוונה לערוך את המשחקים מול קהל, מצב התחלואה הקשה בלונדון ייאלץ את המארגנים לערוך גם את הטורניר הזה מול יציעים ריקים.
ג'אד טראמפ יפתח את המאסטרס במשחק מול דייויד גילברט, בעוד ליסווסקי יגיע כאנדרדוג למשחק מול קיירן ווילסון. במוקד הסיבוב הראשון יעמוד המשחק בין רוני אוסאליבן ודינג ג'ונווי.