13 עונות מכבי תל אביב והפועל ירושלים לא נפגשו בגמר הפיינל-פור, זה לא יקרה גם השנה וכנראה שלעולם, כי זו העונה האחרונה בה משחקים בשיטת פיינל-פור. מכבי ראשון לציון, שהפסידה העונה לירושלים חמש פעמים, נתנה אתמול משחק פנטסטי בעיתוי מושלם.
אם ירושלים ירדה להפסקה מרוצה ממינוס 13 נקודות (אחרי פיגור 22), זה אומר הכל. לא להתבלבל, המשחק לא הוכרע מסל בלתי אפשרי של אדם אריאל, שסגר מעגל עם המועדון בו גדל, אלא בבור שנחפר ב-20 דקות בהן הקבוצה של גיא גודס שיחקה כדורסל מושלם מול הגנה שערורייתית של ירושלים.
6 צפייה בגלריה
מכבי ראשון לציון
מכבי ראשון לציון
ניהול משחק נפלא. גיא גודס מרוצה
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
אדם אריאל
אדם אריאל
אדם אריאל חוגג
(צילום: עוז מועלם)
קורה שקבוצה סופגת 32 נקודות ברבע, אבל לא כאשר אתה משאיר שתי עבירות קבוצתיות לא מנוצלות. קשה למצוא בזמנים כאלה סנטר בגובה 2.11 מ', אבל זו רק חצי עבודה, צריך לדעת להפעיל אותו נכון, וראשל"צ הכניסה כדורים לזאק הנקינס בכל הזדמנות בה היה לו יתרון גובה על השומר שלו. 16 נקודות במחצית הראשונה ללא החטאה! מסביר הכל.
האמת שכל שחקני ראשל"צ הגיעו בזמן לשיא, וניהול משחק נפלא של גיא גודס היה פקטור מכריע לניצחון, דווקא בדקות שירושלים התחילה לרוץ ומחקה את הפיגור. זה נתן לה יתרון פסיכולוגי חשוב.
ירושלים יכולה לבוא בטענות רק לעצמה. היא פספסה אתמול עוד הזדמנות להגיע לגמר ולקחת אליפות, כי מכבי ת"א באמת בחולשה גדולה ולא ברור מתי הזדמנויות כאלה יחזרו. שלשות צריך לזרוק שחקן שקולע ולא זה שפנוי. ג'רמי פארגו הגיע בדיוק בזמן למלא את החלל שהותיר ג'ייקובן בראון, אבל פלדין, הולנד ובריימו החטיאו בפראות מבחוץ (4 מ-18 לשלוש) במקום להוציא עבירה חמישית מדריל מונרו או לשחק על פארגו עד הסוף.
6 צפייה בגלריה
 ג'רמי פארגו ונמרוד לוי מאוכזבים
 ג'רמי פארגו ונמרוד לוי מאוכזבים
ג'רמי פארגו ונמרוד לוי מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
הלך עם בלאט. עודד קטש
הלך עם בלאט. עודד קטש
הלך עם בלאט. עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
מאמנים הולכים עם השחקנים שהם מאמינים בהם, ועודד קטש שהביא את בלאט לירושלים, מאמין בו, לכן השאיר אותו במגרש דקה אחת יותר מדי (לפחות). דיאנג'לו הריסון ניצל פעמיים את יתרון הגובה על בלאט, קלע עליו סל, סחט שתי זריקות עונשין, בין לבין בלאט גם איבד כדור מכריע 24 שניות לסיום ופער חמש הנקודות הספיק לראשל"צ אמנם בנס, אבל בצדק. חצי גמר לפנתיאון.

מכבי רחוקה מהשיא - אבל פייבוריטית

המשחק בין מכבי ת"א לגלבוע/גליל לא היה חד צדדי. מצד אחד, כל הכבוד לגלבוע ולליאור ליובין שהגיעו לפיינל-פור עם קבוצה בינונית. מצד שני, בשביל להגיע לגמר לא מספיק להיות נחמדים. צריך לקחת סיכונים, שמירות כפולות ולחץ, הבעיה שגלבוע התחילה עם זה מאוחר.
יפתח זיו לא אכזב גם בחצי הגמר, ובצדק זכה בתואר השחקן המצטיין של תקופת הקורונה. הוא לוקח אחריות, יכולת תמיד הייתה לו, קצת יותר ריכוז ישים אותו בשורה הראשונה. רוב שחקני מכבי ת"א רחוקים מהשיא וגם הקבוצה עושה את המינימום בשביל לנצח. כמו שזה נראה, אם הייתם מציעים לווילבקין והאנטר ניצחון בנקודה הם לא היו מופיעים למשחק, אבל גיא גודס שצפה בהם מהיציע לא יכול לבנות על חוסר היכולת הזאת בגמר.
6 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
זכה בשחקן המצטיין בתקופת הקורונה בצדק. יפתח זיו
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין מציל את מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
יאניס ספרופולוס המשיך בקו שעבד מול הפועל ת"א, צופף את ההגנה והשאיר שחקנים חופשיים לקליעה. זה יכול להספיק גם בגמר נגד ראשל"צ, אבל לא הייתי מציע להפוך משחק אליפות להימור, כי למכבי ת"א יש עדיין יתרון ברוב העמדות. אין טעם להוריד את דני אבדיה לשחק עם הגב לסל, גם כאשר יש לו יתרון גובה על השומר שלו.
ולמרות החולשה של מכבי ת"א, הם היו כבר במעמד הגמר הרבה יותר מראשל"צ ויתרון הביתיות בא לביטוי גם בלי קהל. זכייה של יצחק פרי באליפות שנייה עדיין נראית חלום.