אומרים שדברים טובים תמיד באים בשלשות, אבל שלישייה שקולעת כל ערב 90 נקודות וסופגת 100 בצד השני, לא ממש עושה צדק עם הפתגם. העונה צמחה ב-NBA שלישייה חדשה בברוקלין נטס, חלק מטרנד של העשור האחרון בליגה הטובה בעולם, המאפיין שחקנים שמבינים שלא ייקחו לעולם אליפות בקבוצה שלהם, או שפשוט לא מאמינים בעצמם מספיק ולכן מחפשים להצטרף לטריו שיתפוצץ על הליגה ולא יעצור כל הדרך לטבעת.
יש שיגידו שמדובר בסוג של בגידה בערך התחרותיות. אל תבינו אותי לא נכון, הגביע הקדוש ב-NBA הוא טבעת האליפות, ושחקנים יעשו לא מעט בשביל להשיג אותה. בשנים האחרונות, המועדון כבר לא נמצא במקום הראשון במערכת השיקולים של השחקן, וגם לא בשני או השלישי. זה אולי פחות ספורטיבי, אבל די לגיטימי בליגה מפוצצת כישרונות וכסף. בסוף אולי התהילה פחות זוהרת, אבל לפחות סימנתם "וי" על התכשיט.

1 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט
קיירי ארווינג, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט
קיירי ארווינג, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט
(צילום: AFP)

פרשני הליגה כבר הספיקו להכריז שברוקלין תהיה בגמר. כמובן שזה קרה לפני ההפסד המביך שלהם לאחת מנמושות הליגה בשנים האחרונות – קליבלנד - בערב בו השלושה (קווין דוראנט, קיירי ארווינג וג'יימס הארדן) קולעים יחד כמעט 100 נקודות. אבל מה זה שווה כשאתם לא יורדים להגנה?
מודל הטריו הראשון המאפיין את העידן החדש נולד בבוסטון סלטיקס של 2008. המועדון לקח אליפות כבר בעונה הראשונה אחרי צירוף ריי אלן וקווין גארנט לקבוצה של פול פירס (עם ניצחון ב-40 הפרש במשחק האליפות), ושבר שיאים קבוצתיים מהעבר בקבוצה הכי מעוטרת ב-NBA, דבר מאתגר לכשעצמו. הם עשו את המהפך הגדול בהיסטוריה ואחרי עונה של 24 ניצחונות ו-58 הפסדים יצאו לעונה של 66 ניצחונות ו-16 הפסדים. עונה לאחר מכן שברו שיא נוסף עם הפתיחה הטובה בהיסטוריה, של 27 ניצחונות מול 2 הפסדים, והפסידו רק בגמר המזרח, בעיקר בגלל הפציעה של גארנט שהשביתה אותו במחצית השנייה של העונה. בשנה שלאחר מכן חזרו לגמר ה-NBA והפסידו ללייקרס באחת הסדרות המותחות אי פעם, על חודה של נקודה בשנייה האחרונה במשחק מספר שבע.
מי שניסה ראשון להעתיק את המודל היה כאמור לברון ג'יימס, שעבר למיאמי היט עם כריס בוש, ויחד עם דוויין ווייד (שכבר החזיק בטבעת אליפות בקבוצה) הם יצרו טריו שגם עליו אמרו שהוא אימתני - אבל להם לקח שנתיים ללמוד להסתדר יחד. בשנה הראשונה, כמו הסלטיקס, הם הגיעו לגמר רק כדי להפסיד לדאלאס מאבריקס - קבוצה אפורה יותר , מבוגרת יותר ואתלטית פחות. היה מדובר בהשפלה וכישלון ללברון בפרט למיאמי בכלל.
החוכמה היא לא להרכיב שלישייה שכל שחקן בה הוא פוטנציאל להיות ה-MVP של העונה (או מחזיק כבר לפחות תואר אחד כזה בארון). החוכמה היא להרכיב שלישייה בה כל אחד יודע את התפקיד שלו על המגרש ולא דורך לשני על הרגליים. אז האם הטריו של ברוקלין יעשה מה שעשו מעטים לפניו וייקח אליפות בעונה הראשונה שלו יחד? הדבר תלוי בכל אחד מהסופרסטארים בנפרד, ושלושתם יחד. אלו שלושה מהסקוררים הגדולים ביותר שהיו אי פעם ב-NBA, הם עדיין לא מבוגרים מדי ויודעים גם למסור ולקלוט כדורים חוזרים יותר טוב מרוב השחקנים שעולים לשחק מולם כל ערב. אבל כדי לקחת אליפות הם חייבים לתת מקום האחד לשני על המגרש, לוותר על האגו, לשחק יותר יחד מלחוד, לרדת להגנה ולשים את המועדון כל ערב לפני השורה הסטטיסטית שלהם או התמונה באינסטגרם בסוף המשחק.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.