גפן פרימו ושירה ראשוני סיימו הערב (רביעי) במקום החמישי בגראנד סלאם קאזאן, אחרי ששתיהן הפסידו בקרב על הארד. מדובר באחת מהתחרויות האחרונות לקביעת הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו.
פרימו, המתחרה במשקל עד 52 ק"ג, העפילה דרך בית הניחומים לקרב על הארד, אך רותקה על-ידי הספרדייה אנה פרס ופיספסה מדליה. הג'ודוקא הישראלית פתחה את היום בניצחון באיפון על ספרדייה אחרת, אסטרלה לופס, אבל הפסידה ברבע הגמר בעונש שלישי לצרפתייה אסטרידה גנטו ועברה לבית הניחומים, שם השיגה ניצחון על יריבה שווייצרית וקיבלה הזדמנות להתמודד על הארד.
2 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
גפן פרימו
(צילום: אורן אהרוני)
ראשוני, המתחרה בקטגוריית משקל עד 48 ק"ג, גם פיספסה מדליה כשהפסידה באיפון בקרב על הארד לאירנה חובולובה הרוסייה. הישראלית פתחה בניצחון קל באיפון על הברזילאית נטלי ברגידה. בשמינית הגמר היא ניצחה שוב באיפון את הקזחית אביבה אבזינובה וברבע הגמר הכניעה את הרוסיה כריסטינה בולגקובה, כשהשיגה פעמיים ווזארי.
בחצי הגמר כבר הפסידה ראשוני באיפון ליפנית פונה טונקי (אלופת העולם ב-2017) ונשרה לקרב על המקום השלישי.
2 צפייה בגלריה
שירה ראשוני אליפות העולם ג'ודו
שירה ראשוני אליפות העולם ג'ודו
תחרות נהדרת, אבל בסוף סיימה חמישית. ראשוני
(צילום: אורן אהרוני)
בקטגוריית משקל עד 57 ק"ג עברה תמנע נלסון לוי (דורגה ראשונה) אוטומטית לסיבוב השני, שם גברה על יריבה צרפתייה, אך ברבע הגמר הפסידה בעונשים לקרואטית מריקה פרסיץ'. נלסון-לוי, שסבלה ממתיחה, לא הופיעה בשל כך לבית הניחומים וסיימה במקום השביעי. היא קיבלה טיפול ולא נראה שמדובר בפציעה רצינית.
טל פליקר, המתחרה בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג, חזר לפעילות לאחר ארבעה חודשי היעדרות והודח בשמינית הגמר באיפון מול יריב קזחי. מתן קוקולייב (עד 60 ק"ג) הודח בסיבוב הראשון גם כן ליריב מקזחסטן.
פורסם לראשונה: 15:55, 05.05.21