הפרחח

ג'קי עושה אבו-עלי גם בנוער
השבוע שעבר היה עמוס במיוחד עבור ג'קי בן-זקן, שחידד כהרגלו את מיתרי הקול ויצא לחזית. ביום רביעי הוא רדף בצרחות אחרי השופט שהעז לשרוק לעבירה נגד בנו טום, בגביע מול מכבי ת"א. בשבת הגיע למשחק הנוער מול הפועל ת"א, וצעק לקוון: "אתה עושה סמים". כזה הוא אבו-עלי מאשדוד, מתחבר לוורידים של השופטים.
בן-זקן הוא הפנים של הכדורגל הישראלי. נוכל שהורשע בעבירות חמורות, נשלח ליותר משנה בכלא, וחזר לחולל מהומות על הקווים. כמו הורים דביקים אחרים, הוא מגיע למשחקים של ילדיו כדי להפעיל לחץ על שופטים, אך עושה זאת בתחומי המגרש. המאמנים סרים למרותו, והחנפנים בתקשורת מכנים אותו משום מה "בעלים".
6 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
"מתחבר לוורידים של השופטים. ג'קי בן זקן
(איור: אופיר בגון)
הנה התקציר: במארס 2019 פגשה קבוצת הנערים של אשדוד (עם אחד מבניו) את מכבי ת"א, והשופט דיווח: "בן-זקן, שאינו רשום בטופס, התבקש לצאת משטח המגרש ונשאר בכל זאת, אמר לי ולעוזריי: 'תמשיכו לתת את המשחק למכבי', ובנוסף אמר לקוון 'מושחת' וקילל אותי 'חמור' ו'מטומטם'". בית הדין הרשיע אותו בהתנהגות בלתי הולמת ובהעלבת שופט, וגזר עליו 1,500 שקל קנס והרחקה לחודש.
באפריל הסתער על השופט אוראל גרינפלד, שכתב בדוח: "בן-זקן 'קיבל את פנינו' במחיאות כפיים הפגנתיות, מזלזלות וצעק לעברי, 'יא אפס, תודה רבה, הורדת מועדון ליגה'". ביה"ד העליון קנס אותו ב-10,000 שקל, לצד סכום זהה והרחקה על-תנאי, והדגיש כי "מן הראוי שישמש דוגמה לקהל ולשחקנים".
הצחקתם את הדוגמן. במאי אירחה קבוצת הנוער של אשדוד את מכבי ת"א, והשופט כתב: "על כר הדשא מאחורי רשת הפרדה עמד בן-זקן וצעק מתחילת המשחק, 'אתה רק גומר אותנו ומחפש לתת למכבי'". עונש התנאי הופעל, הקיץ הגיע, אחריו הקורונה, ועם פתיחת העונה הנוכחית שבה גם הקריזה.
כבר במחזור הראשון בליגת העל, מול קריית-שמונה, צווח בן-זקן על השופט: "חתיכת אפס, אתה במקצוע הלא נכון". בבית הדין הוא זוכה בסעיף העלבת שופט (מעניין למה?), אך הורשע בהתנהגות בלתי הולמת, ונקנס ב-5,000 שקל בפועל ו-10,000 על-תנאי.
בנובמבר, שב לגדר מול מכבי נתניה, ובדוח השופט נכתב: "בן-זקן ומשפחתו עמדו ליד חדרי ההלבשה מאחורי השופט הרביעי, ובכל שריקה נגד קבוצתם מחו בצעקות נגד צוות השיפוט". הצרחן הועמד לדין, אבל הדיין גיורא לנדאו החליט לזכותו והסביר: "איני מוצא בהתנהגותו המתוארת עבירת משמעת". ברור שלא, זה היה אירוע משפחתי.
בחודש שעבר אירחה קבוצת הנוער של אשדוד את הפועל חדרה, והשופט דיווח: "בן-זקן הרבה להשתלח ולערער על החלטות שיפוט" וצעק לעברי 'אתם חבורת אפסים'. הסברתי לו שנרשום הכל בדוח, ובתגובה אמר לי, 'בוא נראה אותך'". הפעם, הדיין הרחום לנדאו קנס אותו ב-1,000 שקל. ומה עם ה-10,000 על-תנאי? "בנסיבות, בחרתי שלא להפעילו באירוע זה", כתב לנדאו. אילו נסיבות? שאלתי. "אנחנו לא מספקים נימוקים להחלטות בית הדין", ענו מההתאחדות. בנסיבות האלה, מה הפלא שהפרובוקטור ממשיך להתחרע על שופטים?
אתמול, בשעה טובה, גזר עליו ביה"ד 3,000 שקל קנס והרחקה לשלושה חודשים על ההשתלחות בשופט במשחק הגביע מול מכבי ת"א, ובגין הערתו לשופט הנוער: "אתה עושה סמים", הופעל העונש על תנאי בסך 10,000 שקל. שטויות, העירייה ממילא מתקצבת את הקבוצה במיליונים. מבחינת בן-זקן, המספר הזה הוא בסך הכל אחד, וחבורת אפסים.
6 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
קנס? העירייה תשלם. בן זקן
(צילום: אורן אהרוני)

האצבעונים

הישג אדיר לנבחרת ה-E-Football
נבחרת הכדורגל שוב קרסה, הצעירה הפסידה לאיי פארו, הנשים הובסו 12:0 באיטליה, נבחרת הקטרגל חטפה 14:0 בבלארוס, אבל סוף-סוף קצת נחת. נבחרת ה-E-Football – שזה משחק וידיאו – סיימה ראשונה בבית 5 של מוקדמות היורו, לפני אירלנד, בלגיה, ליטא ואיי פארו. כן, אפילו נקמה הייתה שם.
"אני גאה בשחקנים, זאת תוצאה של עבודה קשה", אמר המאמן ארז גבאי, שבטח נאלץ גם להתמודד עם פציעות, כמו מתיחה במפשעה שבין האצבע לאגודל. בכל מקרה, שאפו לבחורים – מיכאל אסטמן, אוראל דניאל ושי בוזנח – שנתנו את הנשמה. בסרטון שהועלה בעמוד הפייסבוק של ההתאחדות נראה בוזנח אחרי שער ניצחון בדקה ה-95, קופץ מכיסאו ומשליך את הג'ויסטיק, מה שמצביע על שליטה אבסולוטית בשלט.
עכשיו נחזיק אצבעות לנבחרת שעלתה ל-16 האחרונות שנה שנייה ברציפות, והוכיחה שכל עוד מדובר במשחקים על המסך, השמיים הם הגבול. תשאלו אפילו את האנשים הזחוחים שצופים בליגת האלופות על גגות של בתי מלון, ומרגישים בעננים.
6 צפייה בגלריה
פיפא 2021
פיפא 2021
זהירות ממתיחה בין האצבע לאגודל. פיפ"א
(צילום מסך)

הג'ונגל

סיפור מדהים מליגת הילדים
התקשורת עסקה השבוע בשופטת אחרת, אבל חשוב לדבר גם על סיפורה של השופטת האמיצה ליאור ממן, שניהלה את משחק הילדים טרום ג' (בני 8) בין מכבי באר-שבע למכבי פ"ת.
"במחצית הראשונה המאמן של פ"ת נכנס למגרש בטענה שהשיפוט לא היה תקין", דיווחה ממן. "הילדים היו מאוד אמוציונליים בגלל הצעקות של המאמן. אחד השחקנים בכה ועשה המון עבירות, לא רציתי שהמשחק ייגמר עם ילדים פצועים... הצעתי למאמן להחליף את אחד השחקנים... השחקן יצא והמאמן אמר, 'היא לא מעניינת אותי, תיכנס חזרה'. הילד חזר למשחק בוכה, ולאחר דקה המאמן אמר לכל השחקנים לרדת מהמגרש".
לדיון המשמעתי הגיעו לא מעט נציגים מטעם מכבי פ"ת, ביניהם המאמן כפיר יהודה, שהכחיש כי הורה לילדים לרדת וטען שהם בכו ולא רצו להמשיך. העידו גם שני הורים של שחקנים בקבוצה – יוסי בניון וחיים שאבו, והעסיין של מכבי באר-שבע ערן זגורי, שטען כי דווקא מאמני קבוצתו עודדו את שחקניהם לשחק באגרסיביות.
"מי שגרם לבלגן זה אנשי באר-שבע", סיפר אבא בניון. "לא ראיתי דבר כזה שאנשי צוות מקללים שחקנים בני 8 שלהם ושלנו... היו למעלה מ-5-4 שחקנים שבכו ולא רצו להמשיך, ולולא נפסק המשחק, היה מגיע שחקן לסורוקה. התחילה מלחמת עולם גם ביציע".
6 צפייה בגלריה
יוסי בניון מגיע לאימון בית"ר
יוסי בניון מגיע לאימון בית"ר
"מי שגרם לבלגן זה אנשי באר שבע". בניון
(צילום: אוהד צויגנברג)
הדיין ישראל שמעוני פסק כי אינו יכול לקבוע שאנשי מכבי פ"ת אכן הורו לשחקניהם לרדת מהמגרש, אך הטיל עליהם את האחריות להפסקת המשחק וגזר עליהם... נזיפה(!) המאמן נקנס ב-300 שקל, והדיין סיכם: "בנסיבות החריגות של האירוע, סבורני כי תחושת הצדק מחייבת שלא לגזור על הפסד טכני אלא להורות על משחק חוזר"... כלומר, הזאטוטים ייאלצו לשוב לאזור הטראומה, למרות שבגיל הזה אין בכלל ניקוד וטבלה.
אלה האנשים שעתיד הכדורגל פה נמצא בידיים שלהם, אבל לא נורא, ב-E-Football אנחנו שתי אצבעות מהיורו.

החלטוריסטים

הסמנכ"לית בוסקילה ופסל החסינות
בחודש שעבר המריאו לפיליפינים מתמודדי העונה הבאה של "הישרדות". אחת מהם, ורד בוסקילה, הוצגה כ"שייטת עבר", ולא חלילה בתפקידה הנוכחי: סמנכ"לית הוועד האולימפי. די מוזר, בהתחשב בכך שמשחקי טוקיו אמורים להיערך בקיץ, ואין לנו פעמיים בוסקילה.
עבור ההשתתפות בריאליטי תקבל הסמנכ"לית תגמול נאה, שמשתלם כנראה הרבה יותר מהמשכורת בוועד, ולכן יצאה לחל"ת בלי קשר לקורונה. איך מעסיקיה אישרו לה להתרכז דווקא עכשיו במשימות של השבט עם מאצ'טה ובנדנה? הנה תגובת הוועד: "בוסקילה ביקשה חופשה ללא תשלום לחודשיים. בקשתה אושרה על ידי ראשי הוועד האולימפי בישראל. הנושא הובא לידיעת חברי הנהלת הארגון. בוסקילה אינה חברה ואינה בעלת תפקיד במשלחת לטוקיו".
איזה כיף, והשאלה אם כך, בשביל מה להחזיר אותה לתפקיד? עדיף "האח הגדול".
6 צפייה בגלריה
בשביל מה להחזיר אותה לתפקיד? בוסקילה
בשביל מה להחזיר אותה לתפקיד? בוסקילה
בשביל מה להחזיר אותה לתפקיד? בוסקילה
(צילום: אורן אהרוני)

מילה זו מילה

"המשחק מתעלה לרמה נמוכה מאוד" שדר הליגה הלאומית שי נובלמן מתאים עצמו לרמת המשחק