וויליאן פתח את העונה בסערה והצטיין ב-0:3 של ארסנל על פולהאם. הוא כמעט כבש אחרי שבעיטה חופשית שלו פגעה בקורה. לאחר מכן סובב קרן מושלמת היישר לראשו של גבריאל, שכבש מקרוב. הדובדבן שבקצפת היה הבישול השני לפייר-אמריק אובמיאנג, מסירה מדויקת כמו סרגל מאגף לאגף. החלוץ התקדם וסיים את המהלך בצורה נפלאה.
את כל הטוב הזה התותחנים קיבלו ממש בחינם. כבר עכשיו מכנים את העסקה באנגליה בתור "הגניבה הגדולה של חלון ההעברות". להזכיר לכולם שמדובר בארסנל, קבוצה שכמעט מתמחה בלהביא אליה פלופים שלא פוגעים, התדרדרה בעונה שעברה למקום השמיני, והצליחה להציל את העונה בדקה ה-90 עם זכייה בגביע. וויליאן הוא בדיוק ההפך מניקולה פפה שהגיע בעונה שעברה תמורת כ-80 מיליון אירו מליל ועד עכשיו לא סיפק את הסחורה, והוא גם בא להתחרות איתו על מקום בהרכב. לא בדיוק האסטרטגיה שהיינו רגילים לראות מארסנל בשנים האחרונות.
5 צפייה בגלריה
וויליאן עם מיקל ארטטה
וויליאן עם מיקל ארטטה
וויליאן עם מיקל ארטטה. השילוב ביניהם יכריע
(צילום: רויטרס)
הברזילאי רשם בעונה שעברה 11 שערים ותשעה בישולים בכל המסגרות במדי צ'לסי, לא מספרים רעים ביחס לעונות הקודמות שלו בקבוצה. בגיל 32, הוא עדיין כוכב בפרמייר-ליג.
אחרי ההחתמה של פייר-אמריק אובימיאנג על חוזה חדש, והחתמתו של הקשר הברזילאי, כנראה שארסנל באמת משנה פאזה, ומפסיקה לקנות צעירים בזול מתוך תקווה שיתפתחו להיות תיירי הנרי ופטריק ויירה הבאים. לפחות לפי מה שהמנג'ר ארטטה אמר לוויליאן, הקבוצה מכוונת לזכייה בליגת האלופות. לא פחות.
"ארטטה הסביר לי שאני לא עוד שחקן", אמר וויליאן ל"סאן", אחרי החתימה המפתיעה, וסיפק ציטוט מפתיע לא פחות: "התלהבתי מהפרויקט שנבנה בקבוצה, מיקל הסביר לי שהמטרה היא לעלות לליגת האלופות וגם לזכות במפעל. זה מה שרציתי לשמוע. עוד לא זכיתי בליגת האלופות וזה חסר לי, וכמובן שאשמח לזכות גם באליפות הפרמייר-ליג שוב".
5 צפייה בגלריה
וויליאן חוגג
וויליאן חוגג
צ'לסי ויתרה - ארסנל תרוויח?
(צילום: getty images)
למרות שבעונה שעברה הוא המשיך לתת מספרים טובים, בצ'לסי לא רצו לקחת סיכון ולהחתים אותו על חוזה ארוך טווח. "פרנק למפארד רצה שאשאר, אבל בקבוצה לא רצו לתת לי חוזה לשלוש שנים בגלל הגיל שלי", חשף וויליאן. "ארסנל נתנו לי מה שאני רוצה, ואני אוכיח להם שזאת החלטה טובה. שחקנים היום יכולים להיות בשיאם גם בגיל 35, במידה שהם שומרים על עצמם. אני רוצה להמשיך לשחק ברמות הכי גבוהות, וגם לשחק עם ברזיל במונדיאל 2022".
זה לא רק אורך החוזה שמנע ממנו להישאר בצ'לסי, זה גם הרכש המאסיבי שעשו בבלוז בקיץ הזה. משבר הקורונה? הצחקתם את רומן אברמוביץ' שהוציא כרבע מיליארד אירו על רכש. גם צ'לסי רוצה אליפות, והיא הביאה את חכים זייש מאיאקס ואת קאי האברץ מלברקוזן על העמדה של וויליאן כדי לעשות את זה. לברזילאי כנראה לא היה מקום בהרכב והוא היה הופך לשחקן ספסל בסטמפורד ברידג'. זה דבר שהוא לא ממש מעוניין בו, בשל העובדה שהוא מכוון כאמור להגיע למונדיאל הבא והתחרות על מקום בסגל של ברזיל לא ממש קלה. הוא יצטרך לעמוד במילתו ולהישאר בשיאו גם בגיל 34.
5 צפייה בגלריה
וויליאן מול מרווין פלטנהארדט
וויליאן מול מרווין פלטנהארדט
במדי הנבחרת
(צילום: getty images)

"בדיוק מה שחסר לארסנל"

למזלה של ארסנל, לוויליאן יש משפחה עם ילדים קטנים, והוא רצה להישאר בלונדון למרות שגם ברצלונה התעניינה בו. אז כל הכוכבים הסתדרו לתותחנים. קשר העבר של המועדון ריי פארלור הסביר: "זה רכש מבריק של ארסנל, אין צורך להסתכל על אורך החוזה של וויליאן. גם על וירג'יל ואן דייק אמרו שהוא יקר מדי, ותראו את התרומה האדירה שלו לליברפול". טוב, ההשוואה להולנדי מעט מוגזמת, אבל הקונצנזוס סביב ההחתמה של ווילאן קיים.
שוער העבר שאקה היסלופ, שהיום הוא פרשן ב-ESPN, אמר: "לארסנל חסרים מנהיגים כמו וויליאן וחסר לה ברק בקישור, וויליאן מספק לה את שניהם. הוא בדיוק מה שארסנל הייתה צריכה".
אולם פרשנים אחרים תהו מה יקרה כאשר וויליאן יגיע לגיל 34, ואז החוזה שלו, המוערך ב-100 אלף פאונד לשבוע, יהווה נטל על הקבוצה. המקור של החששות האלה אולי טמון במה שארסן ונגר, המנג'ר האגדי של המועדון, אמר אי שם ב-2010: "קשרים וחלוצים מעל גיל 30 צריך להחתים על חוזה לעונה אחת בגלל שהם עלולים לרדת בכושרם לפתע". אולם בעידן של היום, נראה שהצדק דווקא בצד של וויליאן, כאשר אנחנו רואים כוכבים מזדקנים עדיין בשיאם, כמו כריסטיאנו רונאלדו, לאו מסי ולברון ג'יימס.
5 צפייה בגלריה
וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק
גם ואן דייק היה יקר
(צילום: EPA)

ארטטה אופטימי

גם מיקל ארטטה לא מוטרד מהגיל: "ראינו כמה משחקים הוא שיחק בעונה שעברה בצ'לסי, הוא לא שחקן שנפצע ומפספס משחקים. יש לו הרבה איכויות והוא מוסיף לכך גם ניסיון", התבטא המנג'ר אחרי ה-0:3 על פולהאם.
יחד עם כל המחמאות, עוד מוקדם מדי לחגוג את עונת המהפך של ארסנל. הסגל שלה עדיין נופל באיכותו מליברפול, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד. יש שיגידו שגם משל היריבה הגדולה טוטנהאם, אשר עדיין לא אמרה את המילה האחרונה בחלון ההעברות הזה, שפתוח עד אוקטובר. הרבה עוד יכול להשתנות, ועוד לא דיברנו על קבוצות שיכולות משום מקום ולהפתיע (מי אמר לסטר?).
חלוץ העבר של הקבוצה ואחד שעבר דבר או שניים בכדורגל, אלן סמית', סיכם בצורה יפה: "ההחתמה של וויליאן היא צעד טוב ומפתיע, הוא בא עם קילומטרז' גבוה בשל גילו, אולם יספק איכות ומספרים כאן ועכשיו, בניגוד לניקולה פפה שעד כה לא הצליח במועדון. כשאין הרבה כסף לחזק את הקבוצה, צריך להיות יצירתיים. אני חושב שהמועדון האהוב שלי סוף סוף מצא את הדרך שלו, בזכות מיקל ארטטה והחזון שהוא הביא עימו".