לאחר עונת בכורה בינונית בצ'לסי, פרנק למפארד החל במסע רכש מרשים שחיזק את הקבוצה הלונדונית והפך אותה למועמדת שתקרא תיגר על האליפות השנה. האם הבלוז חוזרים לאופנה?
בעונה שעברה מינתה צ'לסי את למפארד למאמן לאחר עונת בכורה על הקווים בדרבי קאונטי מהצ'מפיונשיפ. מלך שערי הקבוצה בכל הזמנים ואחד מסמליה הגדולים ביותר קיבל לידיו את המפתחות להחזיר את המועדון של רומן אברמוביץ' לצמרת הכדורגל האנגלי.
2 צפייה בגלריה
טימו ורנר
טימו ורנר
טימו ורנר
(צילום: AFP)
כמו שכתבתי כאן בעבר, ישנה מגמה של קבוצות בכירות, בעיקר באנגליה, שהחליטו לתת את ההזדמנות לכוכבי העבר, גם אם הם לא צברו יותר מדי ניסיון על הקווים, וכך גם במקרה של קשר העבר.
עונת הבכורה של למפארד הסתיימה בהשגת המקום הרביעי והכרטיס לליגת האלופות, הפסד בגמר הגביע האנגלי לארסנל והדחה כואבת בשמינית הגמר ע"י האלופה באיירן מינכן, אך צריך לזכור שכל זה קרה בעונה שבה הוטל על צ'לסי עונש של איסור העברות.
הקבוצה, למרות סגל איכותי וצעיר, סבלה מחוסר יציבות, והמאמן הבין שכדי לדגדג את האליפות הוא חייב מסע רכש משמעותי – וזה מה שקרה.
הקשר המרוקאי-הולנדי המוכשר חכים זיאש, שהוביל את איאקס לשנים נפלאות ועד לחצי גמר הצ'מפיונס, מקבל את הצ'אנס לממש את הפוטנציאל שלו בבמה המרכזית של הפריימר־ליג. המגן השמאלי הנהדר בן צ'ילוול, שנקנה מלסטר ומשחק בנבחרת אנגליה, הוא אחד השמות המעניינים בליגה. צמד הבלמים שהגיעו מהליגה הצרפתית, מלאנג סאר הצעיר מניס וקפטן פ.ס.ז' עד העונה האחרונה, הברזילאי הוותיק טיאגו סילבה, אמורים להוביל את ההגנה של הבלוז. הרכש המרכזי של הקיץ הם צמד שחקני נבחרת גרמניה, החלוץ המצוין טימו ורנר שהיה סגור בליברפול אך האחרונה החליטה לוותר עליו והוא מגיע לאחר שנים נהדרות בלייפציג, וחברו קאי האברץ, ילד הפלא של לברקוזן.
2 צפייה בגלריה
חכים זיאש חוגג
חכים זיאש חוגג
חכים זיאש חוגג
(צילום: gettyimages)
אתם בוודאי שואלים כמה עלה כל התענוג הזה. ובכן, אמרמוביץ' שילם על זאיש, ורנר, האברץ וצ'ילוול 228 מיליון יורו. סאר וסילבה הגיעו בהעברה חופשית.
והשאלה הנשאלת היא איך זה אפשרי בעידן הפייר פליי פיננסי, אז התשובה לכך היא שבשנים האחרונות צ'לסי מכרה שחקנים בלא פחות מ־275 מיליון יורו. מדהים. שמות כמו אדן הזאר, אלבארו מוראטה, מריו פסאליץ', דויד לואיז ועוד שחקנים נוספים שהניבו לבלוז הכנסה שמאפשרת לה היום לרכוש כוכבים צעירים ומוכשרים שיובילו אותה בעתיד הקרוב.
אז אברמוביץ' נתן ללמפארד את הכלים לבנות קבוצה צעירה, רעבה ומוכשרת. למאמן יש את החזון לכדורגל התקפי ולקידום ופיתוח צעירים, וכל מה שנותר זה לראות איך יתחבר הפרויקט המרתק הזה, והאם השילוב בין הוותיקים לצעירים יניב פירות ויסתיים באליפות. מה שבטוח, הפרמייר־ליג הולכת להיות תחרותית מאי פעם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.