אחרי 30 שנה של בצורת, אוהדי ליברפול יכולים לנשום לרווחה. במהלך 30 השנים האחרונות דבק בקבוצה הכינוי "לוזרפול" - ולא בכדי. בואו ניזכר בכמה סיטואציות בהן ליברפול הייתה במרחק פסיעה לאליפות, והפילה את הכדור לקראת קו הסיום:

עונת 2008/2009

ליברפול סיימה כסגנית אחרי קרב צמוד עם מנצ'סטר יונייטד. רצף של 12 משחקים ללא הפסד בסיום העונה הפיח חיים בתקוות האליפות, אך יונייטד נשארה איתנה ויציבה ולבסוף זכתה בתואר. הבולט מעל כולם באותה עונה היה הקפטן סטיבן ג'רארד עם 16 שערים במסגרת הפרמייר-ליג, כשלצדו פרננדו טורס מסתפק ב-14 בלבד. זו הייתה שנתו האחרונה של צ'אבי אלונסו בליברפול, אחרי שחמש שנים מילא בהצלחה רבה את תפקידו כמנהל המשחק, וגם יוסי בניון שלנו הפך לחלק אינטגרלי במערך וסיים את העונה עם שמונה שערים. ארבע נקודות בלבד הפרידו בין יונייטד לליברפול בסיום העונה, לאחר שדווקא ליברפול ניצחה בשני המפגשים הישירים.

2 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
יוסי בניון
(צילום: gettyimages)

עונת 2001/2002

ארסנל וליברפול רצות עד הסוף לאליפות, כשבמחזור הלפני האחרון ליברפול מפסידה לטוטנהאם 1:0 וצלחת האליפות עושה את דרכה אל היריבה מלונדון. זו עונה בה בלט בעיקר שחקן אחד - מייקל אואן. החלוץ האנגלי הגיע ל-28 גולים בכל המסגרות, שיא אישי מבחינתו, 19 מהם בליגה. צעירים כמו ג'יימי קראגר, סטיבן ג'רארד וג'ון ארנה ריסה, שבעתיד יהפכו לסמלים במועדון, כבר ביססו את עצמם בקבוצה שרצה חזק קדימה במרוץ לאליפות, עם אמיל הסקי ומייקל אואן בחוד החנית, אך לא מילאו את המשימה בהצלחה.
בעונה זו ליברפול התאפיינה בעיקר בחוזק ההגנתי שלה, לאחר שסיימה את הליגה עם 30 ספיגות בלבד. מלבד קראגר וריסה בהגנה, כיכבו גם שחקנים פחות מוכרים כמו סטפן הנשו וסמי הופייה, ביחד עם השוער יז'י דודק בעונתו הראשונה בליברפול. זוהי עונה שהחלה עם הרבה תקוות, בזכות אואן אחד שהיה ילד הפלא של הכדורגל האנגלי באותם ימים, והסתיימה באכזבה גדולה.

עונת 2013/2014

סטיבן ג'רארד, זה השחקן שחתום על העונה הזאת ולא מסיבות טובות. 27 באפריל, שלושה מחזורים לסיום העונה, ליברפול נמצאת במקום הראשון בטבלה לאחר 11 ניצחונות רצופים, יכולה ממש להריח את צלחת האליפות. היא מארחת את צ'לסי לקרב צמרת, ובדקה ה-45, במצב של שוויון, ג'ון פלאנגן מסר לג'רארד, שניצב בעמדה האחורית ביותר מבין שחקני ליברפול. השחקן האחורי ביותר במגרש בעת המהלך. ג'רארד החליק, דמבה בה חטף את הכדור והכניע את סימון מיניולה. מהרגע הזה ליברפול לא הצליחה להתאושש, וויליאן נעץ את המסמר האחרון וקבע 0:2, ומחזור לאחר מכן ליברפול סיימה בתיקו מול קריסטל פאלאס וראתה את מנצ'סטר סיטי לוקחת לה את האליפות.

2 צפייה בגלריה
סטיבן ג'רארד
סטיבן ג'רארד
סטיבן ג'רארד
(צילום: רויטרס)

מצב אבסורדי לחלוטין, שהקפטן ואולי הסמל הכי גדול בעונתו ה-16 במועדון, הוא האחראי לכישלון. ג'רארד, אגב, נתן עונה מעולה עם 13 שערים, אך כולנו, במיוחד אוהדי ליברפול, זוכרים את הטעות הקשה שהובילה לאובדן האליפות. זו הייתה עונה פנטסטית של הקבוצה, עם 101 שערי ליגה (31 של לואיס סוארס ו-21 של דניאל סטרידג' בעונתו הטובה בקריירה). ראחים סטרלינג ופיליפה קוטיניו, אז שני שחקנים צעירים, השלימו חוליית התקפה מרשימה באותה עונה. ההגנה פחות הרשימה כשספגה 51 שערים, נתון גבוה יחסית לקבוצה מובילה. אבל אף אחד לא זוכר את הנתונים האלו, אלא את ההחלקה. אי אפשר לדעת מה היה קורה אם ג'רארד היה נשאר יציב.

עונת 2018/2019

אין ספק שקרב האליפות בעונה שעברה, ראש בראש מול מנצ'סטר סיטי, היה מותח במיוחד. שתי הקבוצות הגיעו בכושר שיא לסיום העונה, וסיטי החזיקה בכל הכוח ביתרון נקודה בזמן ששתיהן מנצחות בלי הפסקה. הפילוסופיה של קלופ עבדה, הכל החל להתחבר, שלישיית הזהב של ליברפול - סלאח-פירמינו-מאנה - כבשה 56 שערים מתוך 89 של ליברפול כולה, ובכל זאת המועדון לא הצליח לגעת בתואר.
מן ההריסות הם ידעו לקום, זכו בליגת האלופות וקצת יותר משנה לאחר מכן גם הצליחו סוף סוף לקחת אליפות. אין כמעט הבדל בין שתי הגרסאות" קלופ האמין בקבוצתו ולא ביצע כמעט שינויים בסגל. הוא המשיך לרוץ עם אותו הרכב, ובעצם ליצור מכונה משומנת, כמעט בלתי ניתנת לעצירה. אחרי המון שנים של תקוות לצד אכזבות, של רגעי שמחה ובעיקר רגעי בכי, אחרי כל כך הרבה שנים שסופרים את הרצף של ליברפול ללא זכייה בתואר, זה נגמר. נותר לנו רק להצדיע לשחקנים ולמאמן יורגן קלופ שהיה מלא באמונה שיוציא את ליברפול מהבוץ.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.