כמו בכל תחילת עונה, החל מחודש יוני שעבר בורסת השחקנים המועמדים למכבי ת"א בכדורסל החלה להעלות לאוויר שמות שלכולנו היה ברור שלא יגיעו: מקוסטאס סלוקאס עד לשחקנים שחוזרים לרשימה מדי שנה וברור שזה רק בשביל למלא אותה. אז בואו נבדוק מה קרה לשחקנים שהיו באמת רלוונטיים, גם מבחינת המחיר וגם בעמדות הנכונות.
בואו נדבר קודם כל על הרכזים: קווין פאנגוס, שבמכבי התלבטו בנוגע אליו בגלל הכשירות, הוא אחד מחמשת הרכזים הכי טובים העונה ביורוליג, עם 12 נקודות, 6 אסיסטים ו-2 ריבאונדים במדי זניט. גם בילי בארון עבר לזניט ונותן אחלה עונה - 9 נקודות למשחק. לורנזו בראון מפנרבחצ'ה תורם 11 נקודות, 3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

1 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב ריאל מדריד
מכבי תל אביב ריאל מדריד
ג'יילן ריינולדס. למה הוא לא נשאר?
(צילום: ראובן שוורץ)

בעמדות 4 ו-5, ההפסד הגדול של מכבי הוא ג'יילן ריינולדס. היה ברור שהוא שחקן מצוין מהתקופה הקצרה שלו במדי הקבוצה, אבל היא ויתרה עליו והוא נותן לבאיירן מינכן 14 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק, ומשתפר ממחזור למחזור. ניקולה קאליניץ' של ולנסיה עומד על 10 נקודות ו-5 ריבאונדים.
תחשבו רגע מה היה קורה אם במכבי היו מנחיתים את פאנגוס, משאירים את ריינולדס וסוגרים עם קאליניץ'. כל העמדות הבעייתיות היו יכולות לייצר 40-35 נקודות על בסיס קבוע. לעומת זאת, התקבלה החלטה שברור שנכשלה לנסות להמר שוב על דראגן בנדר (כישלון גדול), להביא את כריס ג'ונס, שהוא רכז סבבה ליורוקאפ, ולהישאר עם עומרי כספי ואנג'לו קלויארו, שהוא מקסימום שחקן מחליף ולא מתאים לחמישייה.
הבעיה היא גם שבמכבי לא הגיבו, למרות שברור שהסגל לא טוב מספיק. קחו לדוגמה את באיירן מינכן, שנתנה פתיחה מעולה ונחלשה. לפני חודש וחצי היא החתימה שני שחקנים - אחד מהם מיודענו די-ג'יי סילי, ששוחרר גם הוא ממכבי לפני כמה עונות, וקלע 17 נקודות בניצחון הענק על צסק"א שקירב את הקבוצה לשישייה הראשונה, והשני ג'יימס גיסט, שנותן בעיקר הגנה מעולה. כעת, יש מצב שבאיירן אפילו תגיע לפיינל פור אם תוגרל מול מילאנו.
אז מה מצפה לנו בהמשך העונה? מכבי תסיים במקום 11-10 כי הסגל בינוני ולא יציב, חלש בהגנה ולא מנצח במשחקים חשובים. את מה שתורמים בנדר, כספי, קלויארו וזוסמן ידענו לצפות מראש. בראיינט ודורסי כל הזמן נוטעים בנו תקוות, אבל זה רק כאילו. אם בראיינט היה תורם בכל משחק 14 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ופחות איבודים וטעויות בהגנה, הוא היה מגיע רחוק ונהיה וויל קלייבורן הבא, אבל זה לא ככה. ז'יז'יץ היה פורח עם רכז אמיתי כמו פאנגוס ומספק דאבל-דאבל כמעט קבוע, אבל בלי רכז שמסמן אותו אין סיכוי.
יאללה, עוד עונה הלכה, אבל האוהדים נשארים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.