הוועדה המארגנת של אולימפיאדת טוקיו הודיעה היום (שבת) באופן רשמי כי בפעם הראשונה בהיסטוריה צופים זרים לא יורשו להיכנס למדינה כדי לצפות במשחקים האולימפיים.
ההחלטה הגיעה לאחר פגישה מיוחדת שהתקיימה בין הוועדה המארגנת של המשחקים, ממשלת יפן, מטרופולין טוקיו, הוועד האולימפי הבינלאומי והוועד הפראלימפי הבינלאומי.
2 צפייה בגלריה
טוקיו 2020
טוקיו 2020
קהל זר לא יהיה ביציעים באולימפיאדה
(צילום: רויטרס)
"על מנת לתת בהירות לבעלי הכרטיסים החיים מחוץ ליפן וכדי לאפשר להם להתאים את תוכניות הנסיעה שלהם כבר בשלב זה, כל הצדדים הגיעו למסקנה שאותם אנשים לא יוכלו להיכנס למדינה בזמן המשחקים האולימפיים והפראלימפיים", נכתב בהצהרה מטעם המארגנים שיצאה מיד לאחר ההחלטה.
מדובר במכה כלכלית קשה ליפן, לעסקים, למקומות הבילוי וענף המלונאות בטוקיו מאחר ועל פי ההערכות היו אמורים להגיע למדינה 7.8 מיליון תיירים שחלקם כבר רכשו כרטיסים לאירועים השונים ועכשיו יצטרכו לקבל את כספם חזרה.
2 צפייה בגלריה
הטבעות האולימפיות בטוקיו
הטבעות האולימפיות בטוקיו
עדיין לא התקבלה החלטה לגבי התושבים המקומיים. הטבעות האולימפיות בטוקיו
(צילום: EPA)
השיקול העיקרי בהחלטה זו הוא החשש מהכנסת מוטציות של נגיף הקורונה ועקב העובדה שרק בחודש האחרון החלו לחסן ביפן בינתיים את האוכלוסייה המבוגרת ועד המשחקים חלק קטן בלבד מהמדינה יחוסן.
בימים הקרובים צפויה להתקבל ההחלטה מה יעלה בגורל הקהל המקומי, כאשר לפי דיונים קודמים, כ-50 אחוז יורשו להיכנס למתקנים השונים ובאצטדיונים הגדולים תוגבל כמות הקהל ל-20 אלף איש.