בעונת 2008/09 בית"ר ירושלים זכתה בגביע, במה שנראה כמו הריקוד האחרון של עידן גאידמק. מאז, הצהובים-שחורים לא זכו בגביע ולא איימו על האליפות. זה היה עידן שכלל בין היתר כוכבים גדולים כמו ז'רום לרואה, דריו פרננדס, דרק בואטנג וכו'. ממש בימים אלה, זה בערך מה שעובר על הפועל ב"ש.
האדומים סבלו מעונה עצובה ולא מרשימה, עם עזיבת ברק בכר וההודעה של אלונה ברקת על עזיבתה הצפויה, אחרי תקופה יפה שכללה 3 אליפויות בק-טו-בק והגעה לשלבי הנוקאאוט של הליגה האירופית בקמפיין מהמרשימים שידעה קבוצה ישראלית באירופה. אפשר למצוא קווי דמיון בין אלונה לגאידמק בהקשר של המעבר לפוליטיקה, אבל עזיבת אלונה קשורה יותר לקורונה. הבעלים נעלבה מהתנהגות השחקנים בתקופה רגישה זו, ואני לא חושב שתיכננה זאת מראש ורק חיפשה תירוץ. והנה הגיע הגביע, שהוא אולי הריקוד האחרון.

1 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
(צילום: עוז מועלם)

עתיד האדומים נמצא בסימן שאלה. הסמלים הגדולים של עידן אלונה פרשו או עזבו (בדר"כ בצורה לא יפה), והקבוצה הפסיקה להפגין את היכולת המרשימה מהשנים האחרונות, דבר שרק הוסיף למפלס הלחץ שעלה ועלה ממשחק למשחק. אז נכון, 23 שנים אחרי הפעם האחרונה שהניפו את הגביע האדומים עשו זאת שוב ושימחו את הקהל, אבל זה לא דמה בכלום לשליטה הדומיננטית בליגה שנעלמה (ולא הייתה רחוקה מהשליטה של שיקגו ב-NBA בעבר. 23 כבר אמרתי?). מהטריו של מליקסון, ברדה ושהר נשאר רק החלוץ המוכשר שניסה לסחוב את האדומים על הגב.
אבל כשמייקל ג'ורדן עזב הבולס התחילו לבנות מחדש, וזה מה שאליניב ברדה, שהוא בטוח הרבה יותר נחמד מג'רי קראוס, צריך לעשות. עם גרעין צעירים מוכשרים שנמצאים בקבוצה כמו תומר יוספי ואור דדיה, ועם שחקנים מושאלים שצפויים לחזור לבירת הנגב כמו איתמר שבירו (עונה מרשימה בליגה הלאומית עם ראשון), האדומים יכולים לבנות תלכיד צעיר ובריא שיהיה מסוגל להצעיד את הקבוצה קדימה בשנים הקרובות. אם כבר השוותי לקבוצת כדורסל, אולי להפוך את הפועל לגולדן סטייט של הליגה (הגרסה הלא פצועה). שחקני בית צעירים ורעבים עם שליטה בכדור וכוח להשאיר את האדומים בצמרת. יש לקבוצה גרעין צעיר מהאקדמיה שלא ניתנו לו יותר מדי צ'אנסים בשנות הזוהר בקבוצה הבוגרת - וזה מובן. זה הזמן לתת להם את הבמה, כדי שהפועל לא תרקוד את הריקוד האחרון שלה כמו בית"ר, ותמשיך בריקוד המכונה על מצב אוטומטי. הליגה צריכה את הפועל ב"ש בצמרת.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.