בנקודה מסוימת העונה, כשעומרי גלזר תפס את עמדת השוער הראשון במכבי חיפה למרות שג'וש כהן החלים מהפציעה שלו, אוהדים רבים של הירוקים הרימו גבה לנוכח המהלך המוזר. מחנה האימונים הקצרצר, בו גלזר הצליח להרשים את המאמן החדש ברק בכר, הספיק בשביל לעשות את השינוי. בדיעבד, זו הייתה שגיאה שבכר היה צריך לתקן במהירות - וכך גם עשה.
החילו, לא היה נכון ולא היה מוצדק. כאשר גלזר עמד בשער חיפה ספגה שערים ללא הרף, ולא נראתה כמו קבוצה שמגדירה את עצמה כמועמדת לאליפות. בכר הבין די מהר שגלזר לא מוסיף שקט להגנה, לא יוצר יציבות בחלק האחורי (חלק מהשערים גם היו באחריותו), וזה פשוט היה הכרחי.

1 צפייה בגלריה
כהן בטירוף
כהן בטירוף
כהן בטירוף
(צילום: עוז מועלם)

אם מדברים מבחינה סטטיסטית, כהן מוכיח למה הוא השוער הכי טוב שיש לחיפה ובין השוערים הטובים בליגה הישראלית. הנה המספרים: 7 משחקים, 4 משחקים עם שער נקי ושלושה שערי חובה בלבד. עם שוער כזה אפשר לבנות קדימה, לדעת שאתה יכול להיות שקט מאוד.
אבל יש דברים שלא מתבטאים במספרים, ולכהן פשוט יש אותם - בניגוד לגלזר. האיש מביא הרבה ביטחון לשחקני ההגנה. הוא משחק בלי לחץ, ומשדר דברים חיוביים. יש לו אינטואיציה נכונה, ריכוז מיטבי ויכולת שמונעת שערים כמעט בכל משחק. ראינו את זה בכדור החופשי של עומרי אלטמן מהפועל ת"א שהוא הוציא מהחיבורים, ומהפנדל של ינון אליהו בדקה ה-98 שהוא הדף.
הדברים הטובים שקורים לאחרונה במכבי חיפה מתחילים מעמדת השוער. הוא שינה את המומנטום השלילי, ואיתו שחקני הקבוצה יודעים שהם יכולים להיות רגועים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.