מאורו טפרי ניצח הבוקר (ראשון) את מרתון החולה עם 2:07:44 שעות, התוצאה הרביעית בהיסטוריה של הריצה בישראל. גודאו בלצ'או הדהים עם תוצאת שיא במרתון בכורה לרץ מקומי 2:07:54 שעות, וחשוב מכך, השיג את הקריטריון האולימפי, בדיוק כמו הפליט, תחלואיני מלקה (2:10:55 שעות). גם בוקיאו מלדה, שקבע שיא אישי של 2:11:22 שעות, השיג את קריטריון.
יש לציין כי רק שלושה ישראלים יוכלו להשתתף בטוקיו, והתוצאה המפתיעה של בלצ'או מדרגת אותו במקום הרביעי, כשלפניו טפרי, אמרה ואיימרו עלמיה. "עשיתי הכנה טובה, היו אימונים טובים ונהניתי. הרגשתי היום די טוב וידעתי שתהיה תוצאה מהירה ואני מרוצה", אמר בלצ'או.
3 צפייה בגלריה
מארו טפרי
מארו טפרי
מארו טפרי מגיע לקו הסיום
(צילום: רונן טופלברג)
3 צפייה בגלריה
מרתון החולה
מרתון החולה
הרצים במהלך התחרות
(צילום: רונן טופלברג)
על קו הזינוק התייצבו 27 רצים שהשיגו תוצאות של 2:30 שעות ופחות, חמישה מהם השיגו בעבר תוצאה טובה מהקריטריון האולימפי (2:11:30 שעות).
"כל הדרך הרגשתי קליל, אבל לקראת הסוף הקצב קצת ירד", סיפר המנצח טפרי. "אני חושב שאם היו מושכים טובים היינו משיגים שיא ישראלי חדש". במקום השני הגיע גירמה אמרה עם 2:07:50 שעות.
3 צפייה בגלריה
גודאדו בלצ'או
גודאדו בלצ'או
בלצ'או. לא יכול היה לבקש בכורה טובה יותר
(צילום: טיבור יגר )
אצל הנשים, לונה צ'מטאי המחזיקה בשיא הישראלי של 2:17:45 שעות, סיימה במקום העשירי הכללי עם 2:22:37 שעות. ביטי דויטש רצה רק חצי מרתון, כחלק מההכנות לקראת מרתון בו תיקח חלק באנגליה בסוף החודש - וקבעה 1:14:31 שעות.