תשכחו מזה. הניצחון על ולנסיה אמש לא אומר כלום. העונה האירופית הזאת כבר הלכה. במכבי ת"א לא צריכים לחכות שזה יהפוך לרשמי, או לראות איך הדברים הולכים בליגה ובגמר הגביע, אלא להיערך כבר עכשיו לבדק בית כללי לקראת העונה הבאה. שחקנים? לא יזיק לה אם גם כמה בעלי תפקידים יוחלפו.
הניצחון על יריבה ספרדית חזקה נותן תקוות לעתיד ורוד יותר, כשבמחזור הבא מחכה משחק חוץ אצל פנאתינייקוס של עודד קטש וליאור ליובין, אבל שני המשחקים הללו קשורים בסך הכל ליוקרה רגעית ולא מעידים על הכלל. ההפסד ביום שלישי לצסק"א מוסקבה הרדומה (שחטפה אתמול 30 הפרש מאנאדולו אפס), ולפניו לאילת, מצביעים יותר על המצב האמיתי. משחק אחד טוב פה ושם בתוך ים של בינוניות.
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולמאו
ג'ון דיברתולמאו
ניצחון שנותן תקווה לעתיד ורוד יותר. שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
בכל פעם יש לו תירוץ חדש. ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
בכל פעם יש למאמן יאניס ספרופולוס תירוץ חדש, ואחרי ההפסד לרוסים הוא טען שקבוצתו כמעט לא נחה ממשחקים בשנתיים האחרונות. אז יש בעניין הזה מספר בעיות – בשנה שעברה הרבה מהעומס ירד עם ביטול היורוליג לקראת סופה; מכבי בונה סגלים גדולים כדי שיתאימו לכל המסגרות; ומעבר לכך, איזו קבוצה לא משחקת בקצב כזה בטופ האירופי? ועוד צריך לזכור שהמרחקים למשחקי ליגת העל בארץ קטנים בהרבה מאלה שנאלצות הקבוצות בספרד, איטליה, גרמניה והמזרח אירופיות לעשות (לרוב בטיסות, למכבי ת"א יש רק טיסה אחת לאילת). אבל קל יותר לדבר על כך מאז להודות בטעות בהחתמת שני הקרואטים ובוויתור על ג'ייק כהן, למשל.
אבל הנה נקודת אור אחת, בכל זאת. המשחק מול ולנסיה היה בידיים של עומרי כספי, שקיבל את הדקות שהוא ראוי להן והחזיר ביכולת מצוינת. זה בדיוק כספי שהאוהדים, שסוף סוף זכו לראות מקרוב ניצחון אירופה בהיכל (לפחות 300 מהם...), חיכו לו. עכשיו חשובה ההמשכיות, השמירה על הגוף והמומנטום, כי הוא מסוגל להיות בטווח הארוך שובר שוויון בכל המסגרות.
3 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
נקודת האור. כספי
(צילום: אורן אהרוני)
ואולי הסוד היה כרגיל בכך שסקוטי ווילבקין לא קלע נקודה. אולי מכבי טובה יותר כשהוא חלש, אבל כאשר ישבו במועדון ויתכננו את העונה הבאה, האחראים יצטרכו לקחת בחשבון את התרומה המועטה של סקוטי ביותר מדי משחקים. לא למספרים כאלה ציפו הצהובים כאשר החתימו אותו על חוזה יוקרתי.
פורסם לראשונה: 05:54, 05.03.21