היו זמנים שמכבי ת"א ופנאתינייקוס היו נפגשות במשחקי גמר. היום הן בחלק התחתון של היורוליג ויאניס ספרופולוס ניצל את ההזדמנות שהיריבה לא משהו כדי להמשיך בניסויים שלו בקו הקדמי. זו זכותו, כמובן, אבל זה נראה כמו: "אתם תמשיכו להעביר עליי ביקורת, אני אמשיך להעלות את האנטר מהספסל ונראה מי יישבר".
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ממשיך בניסויים. יאניס ספרופולוס
(צילום: EPA)
אז ז'יז'יץ' ובנדר שוב פתחו בחמישייה, ושוב זה לא עבד. ברבע הראשון שניהם שיחקו 7:20 ו-8:40 דקות בהתאמה, קלעו ביחד 2 מ-7 מהשדה וגם לקחו 7 ריבאונדים. בשביל לקחת ריבאונד היריבה צריכה להחטיא, ופנתינייקוס לא רק שהחטיאה ברבע הראשון 11 זריקות (3 מ-14) היוונים בכלל לא שולחים שחקנים לריבאונד התקפה (רק שניים במשחק כולו).
אז ספרופולוס המשיך בשלו והשינוי הגיע רק כאשר אותלו האנטר עלה לשחק ב-4:8 (דקה 8). הסנטר הוותיק קלע חמש נקודות ללא החטאה תוך שתי דקות, המשחק נפתח ומכבי הובילה בסוף הרבע 12:21.
משחק שנראה גמור (24:39 אחרי 15 דקות) נפתח מחדש בזכות מופע צליפות נדיר של נמניה נדוביץ'. הצלף הסרבי, שמוזר בעיניי שהוא לא שיחק עד היום בשום קבוצת צמרת ביורוליג, שבר אתמול את שיא הנקודות שהושג עד כה העונה (36 נקודות של מייק ג'יימס מצסק"א).
3 צפייה בגלריה
נמניה נדוביץ'
נמניה נדוביץ'
מופע הצליפות שלו פתח את המשחק. נמניה נדוביץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
לספרופולוס יש קטע עם האנטר, ליורגוס בובוראס יש אותו קטע עם נדוביץ'. זה לא משהו בגנים שמאפיין מאמנים יוונים, אבל כשהטופ סקורר שלך קולע 39 נקודות, מוסר 6 אסיסטים, לוקח שני ריבאונדים, מושך 8 עבירות וחוטף כדור אחד (מדד 45!), מאמן צריך לשאול את עצמו איך ייתכן שהוא עולה מהספסל ומשחק אותו מספר דקות (29) כמו יואניס פאפאפטרו, שעולה בחמישייה וקולע 4 נקודות ב-2 מ-8 מהשדה?
פאו הפכה לאוסף של שחקנים יוונים בינוניים, ששחקני החיזוק הזרים לא ממש מחזקים אותה. אין גבוה משמעותי מתחת לסל, ועם קלע שלשות יחיד (נדוביץ') אין פלא שהם מתקשים להשתקם מפגיעה שהם חטפו בשתי עמדות מפתח: פליימייקר ומאמן.
ניק קלאתס היה שחקן בית שחיבר את הקבוצה בשנים האחרונות. עם כל הכבוד לשלווין מאק, שהיה רכז מחליף בהפועל ירושלים, הוא לא בליגה של קלאתס. כנראה שגם מינוי בובוראס נובע ממצוקה פיננסית. האיש טובע בנעליים הענקיות שהשאיר ריק פיטינו.
פאו משחקת כדורסל קשה לצפייה, אבל זה הסיכוי שלה לנצח, לגרור את היריבה למשחק חפירות. כשהמשחק נפתח קצת התברר שהם מסוגלים גם להשיג פה ושם סלים קלים, אבל כשעצרו פעמיים ביתרון מספרי בהתקפה, ובמקום לחפש שחקן פנוי חיכו לעומרי כספי שאיחר לרדת להגנה, זה הראה שמשהו, או מישהו, בולם אותם.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
מכבי ווילבקין ניצחה את הפועל נדוביץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
כשג'יימס נייסמית' המציא את משחק הכדורסל הוא האמין שישחקו חמישה מול חמישה ומשחק יורוליג לא ייראה כמו קט-סל במחוז השרון הצפוני. בקט-סל מאמנים גרועים נוהגים לפעמים לתת את הכדור לקלע הבכיר שלהם, ומעמידים את יתר ארבעת השחקנים ליד הקווים כדי לפנות לו את רוב שטח המגרש לאחד-על-אחד.
open קוראים לזה בקט-סל, וכך זה נראה ברבע הרביעי. סקוטי וילבקין ונמניה נדוביץ' לקחו את הכדור, כל אחד בתורו, ושיחקו אחד-על-אחד כשיתר השחקנים צופים בהצגה מהצד. הראשון קלע ברבע האחרון 14, השני 17 ובסוף מכבי ווילבקין ניצחה את הפועל נדוביץ' 81:89.
הניצחון בברצלונה החזיר את הביטחון, ושישה מתוך שמונת המשחקים הבאים יהיו בהיכל. נכון שבלי קהל, אבל גם בלי טיסות, מלונות, ועם הרכב מלא. השמינייה הראשונה מתקרבת.