הרבה פעמים כששחקן ישראלי יוצא לחו"ל רובנו אומרים שהוא יחזור מהר מאוד לליגה המקומית כי הכדורגלן הממוצע שלנו מפונק, אוהב להיות קרוב לאוכל של אמא ולחברים שעוטפים אותו באהבה. קרו הרבה מקרים כאלה בעבר של שחקנים שיצאו בקול תרועה רמה וחזרו בקול ענות חלשה.
לא כך הדבר אצל שון וייסמן, השחקן שגדל במחלקת הנוער של הפועל חיפה ועבר בגיל 15.5 למכבי חיפה. בדרך הוא הושאל להפועל עכו, מכבי נתניה, קריית שמונה, ושוב חזר למכבי חיפה. בסה"כ, עד המעבר לקבוצה האוסטרית וולפסברג, ביוני 2019, באף אחת מהקבוצות הישראלית שלו הוא לא הרשים במיוחד. במכבי חיפה שיחק 38 משחקים, כבש 9 שערים ובישל 4. בקריית שמונה שיחק 29 משחקים, כבש 3 ובישל אחד. במכבי נתניה, בליגה הלאומית, כבש 12 שערים ב-22 משחקים. בהפועל עכו לא הרשים בכלל ובנבחרות ישראל הצעירות לא הצטיין בכיבוש שערים.


1 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
שון וייסמן
(צילום: גטי אימג'ס)


בתחילת דרכו של שון בליגת העל לנוער במדי מכבי חיפה אפשר היה לראות תכונה בולטת אצל שון, מבט של שור זועם בעיניים, נחוש, לוחם, שחקן רעב להצלחה, לוחץ את שחקני ההגנה, אחד שקשה לעצור את המטרות שלו, שאף אחד לא יכול לעמוד בדרכו בדרך להגשמת החלומות שלו.
כאשר שון עבר לליגה האוסטרית, שלא נחשבת לליגה בכירה באירופה, רבים לא האמינו ביכולת שלו להצליח. שון, שגובהו 1.74 בלבד עם משקל של 68 ק"ג, לא עושה רושם של חלוץ רחבה אימתני. אבל המיתוס הזה נשבר לרסיסים, הרבה בזכות שיטת הלחץ שהביא המאמן הגרמני, פרנדיננד פלדהופר, שהתאימה לו כמו כפפה ליד. שון זה בדיוק השחקן שלוחץ בהתלהבות את שחקני ההגנה ובתנועה בלתי פוסקת.
שון התחיל להבקיע בצרורות באוסטריה (30 שערים ב־31 משחקים) וסיים כמלך השערים של הליגה. בנוסף, הוא כבש שערים חשובים בליגה האירופית, מול רומא ובורוסיה מנשגלדבאך. וייסמן הוא דוגמה מצוינת לכך שיש כאן בכדורגל הישראלי כישרון וגם גישה מעולה.
סיפור הצלחתו באוסטריה הוא גם הוכחה לכך שהסביבה בכדורגל הישראלי לא מעניקה אימון, הכוונה, ביטחון ותמיכה בשחקנים המוכשרים ביותר. רונאלדו הברזילאי, המשמש כנשיא של וידאוליד הספרדית, התאהב בשור הישראלי ולחץ להחתימו בקבוצת התחתית. ההתחלה לא הייתה קלה, רוב הזמן הקבוצה מתגוננת, שון לא מספיק מעורב, לא מאיים מספיק על השער, מהר מאוד מבינים שהליגה הספרדית זאת רמה אחרת מהאוסטרית.
למרות זאת, כל אוהד מתחיל שראה את שון במגרש, מבין שמדובר בשחקן שעובד קשה, רעב, לוחץ שחקני הגנה, לא מוותר ונחוש להצליח. עם סבלנות ואמונה של מאמן וידאוליד, גם השערים הגיעו. עם ששת השערים שלו, וייסמן אחראי על 11 מתוך 31 הנקודות שצברה ויאדוליד העונה, או במילים אחרות, יותר משליש.
בשני המשחקים האחרונים של וידיאוליד וייסמן היה האחראי הבלעדי לשערי השוויון, מול בילבאו ובטיס, כולל שער עם תנועה ועוצמה של שחקן שלא מפחד מכלום, שמאמין בעצמו, שער שיכול להיות זה שישאיר את הקבוצה בליגה.
שון בהחלט מספק את הסחורה ואין ספק שאם ימשיך ככה ויעשה מעבר לקבוצה יותר אטרקטיבית בלה ליגה יוכל להגדיל משמעותית את כמות ההבקעות שלו.
ומה לגבי נבחרת ישראל? לשון 14 הופעות עם אפס שערים עד כה, אין בכלל ספק שהוא צריך לקבל יותר קרדיט ולהיות שחקן משמעותי יותר. כרגע וילי רוטנשטיינר פחות סופר אותו ומעדיף על פניו את מונס דאבור וערן זהבי, אבל שון זה שון והוא ימצא את מקומו בקרוב גם בנבחרת ויהפוך לבורג משמעותי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.