10.4.12 - זה התאריך שאני לא אשכח בחיי. הגעתי לראות את הקבוצה שלי במגרש בפעם הראשונה, הקבוצה הטובה בעולם, ברצלונה בניצוחו של המאסטרו פפ גווארדיולה. 0:4 הייתה התוצאה נגד חטאפה האומללה. מעבר לשחקנים שהתעללו בכולם באותם זמנים עם כדורגל משובח, היה מיוחד לראות את פפ.
בתור מאמן חסר ניסיון, הוא הביא לעולם סגנון חדש ומרהיב, כמו סימפוניה של בטהובן, יצירת אמנות של מכונה משומנת היטב. טיקי-טאקה. ישבתי שם קרוב יחסית, וראיתי את המאסטרו מנווט את השחקנים בצורה מושלמת עם עקרונות ברורים. להחזיק בכדור, לשחק בסבלנות, קרוב אחד לשני וללחוץ, תמיד ללחוץ. עיקרון 5 השניות: איבדת את הכדור, מיד תלחץ ותיקח אותו בחזרה.

1 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
(צילום: EPA)
פפ שמר על העקרונות גם כשעזב לבאיירן מינכן ולמנצ'סטר סיטי. אפילו שהתוצאות בליגת האלופות לא היו טובות עם שני המועדונים, הוא שמר על הכדורגל היפה, ההתקפי והמהנה לעין. וכמו שראינו בשישי האחרון, סיטי נראתה נהדר נגד אלופת ספרד ריאל מדריד, שהגיעה במומנטום אדיר אחרי הזכייה בתואר ותמיד מופיעה ברגעי האמת. פפ,עשה שחמט לזידאן בשני המשחקים, הנחיל לו את ההפסדים הראשונים שלו בהיסטוריה בשלבי הנוקאאוט, וניצח את ריאל פעמיים. למעשה, גווארדיולה ניצח את 11 פעמים את ריאל מדריד, הכי הרבה בהיסטוריה. הוא גם ניצח ב-29 משחקי נוקאאוט בליגת האלופות, הכי הרבה במפעל. הוא המאמן הראשון בכל הזמנים שמנצח את ריאל מדריד 3 פעמים עם 2 קבוצות שונות בליגת האלופות.
ראינו איך פפ הימר והצליח להפתיע את זידאן שלא הצליח להגיב. הבחירה בפיל פודן עם הלחץ הבלתי מתפשר, שהפך הגנה טובה לאומללה. נכון, ריאל הייתה בלי הקפטן ראמוס, אך עדיין עם אלוף העולם וראן. הוא הצליח להחביא את ההגנה הלא טובה שיש לסיטי, עם פרננדיניו כבלם, כמו שעשה בברצלונה הגדולה עם דני אלבס.
פפ הוכיח שוב מה שאני ראיתי ב-10.4.12, שהוא המאסטרו האמיתי של הכדורגל. המאמן שמעז, מהמר ודבק בעקרונות הכדורגל שלו מהיום הראשון שהוא על הקווים ועד היום.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.