שחקן הפוקר הישראלי טל הרצוג (24) רשם השבוע הישג מרשים כשסיים במקום השני באירוע המרכזי של טורניר במסגרת ה-World Series of Poker Circuit שנערך ברשת וגרף לכיסו - 923,165 דולר.
World series of poker circuit הוא סבב משני לסבב המרכזי של אליפות העולם (הנקרא פשוט World series of poker), מנצחים בטורנירים במסגרת ה-circuit זוכים בנוסף לפרס כספי בטבעת, בעוד הזוכים בטורנירים בסבב הראשי זוכים בצמיד מוזהב.
1 צפייה בגלריה
טל הרצוג
טל הרצוג
הישג ישראלי בפוקר. טל הרצוג
(צילום: קנטה פוקר גרופ)
השנה בגלל מגפת הקורונה, הועתקו טורנירי ה-World Series of Poker לאינטרנט. הרצוג שיחק תחת הכינוי Turkey1 ועם תמונתו של אבי האומה הטורקית, מוסטפא כמאל אתאטורק. הרצוג הסביר את הבחירה בכינוי בטיול שערך לטורקיה - בו התרשם מאוד מהמדינה. באותו הטיול הוא חזה בפוסטרים רבים עם תמונתו של אתאטורק ולאחר שיחות עם המקומיים למד על חשיבותו בהיסטוריה הטורקית.
הרצוג שילם על ההשתתפות בטורניר 1,700 דולר והקדים 6,393 שחקנים אחרים. הוא סיים שני בשולחן גמר חזק שכלל כמה שחקנים מקצוענים מוכרים מאוד כמו ג'וזף צ'ונג האמריקאי, אלכסנדרו פפאזיאן הרומני וגם שחקן ישראלי נוסף ששיחק תחת הכינוי BetAddict.
(שידור של שולחן הגמר של טל הרצוג)
בימים אלו עומל הרצוג על הקמת מכללה בינלאומית לפוקר שתעביר שיעורים על המשחק באנגלית ובשפות שונות. הרצוג מייחס את ההצלחה בטורניר הנוכחי בעבודת ההכנה על הקמת המכללה ובשירותו הצבאי בחטיבת הצנחנים. "העבודה על הקורסים של המכללה הכריחה אותי לחשוב מחדש על האסטרטגיה והטקטיקה של הפוקר על מנת להעביר את השיעורים לשחקנים פחות מנוסים. זה הפך אותי לשחקן הרבה יותר טוב בזמן קצר," אמר הרצוג, שמשלים בימים אלו תואר במנהל עסקים, "השירות בחטיבת הצנחנים נתן לי את המשמעת ואת היכולות המנטליות שכה חשובות במשחק הפוקר, וגם נתן לי את שיקול הדעת למהלכים הלא שגרתיים שאני מבצע במשחק שלי. זו הרגשה מדהימה שכל העבודה הקשה משתלמת בסוף."
"היה לי שבוע להתכונן לגמר", מספר הרצוג על עבודת ההכנה שעשה ספציפית למעמד הזה, "צפיתי בערך ב-15 שעות של שולחנות גמר כדי להגיע מוכן. היה מאוד מלחיץ בהתחלה, זה מרגש לשחק מול שחקנים ברמה כזו. אבל התרכזתי בלחשוב על המשחק עצמו ולקחת בחשבון את הקפיצות בפרסים".
הרצוג הגיע לשלב הראש בראש מול פאוליוס פלאוסינאטיס הליטאי. ביד האחרונה הרצוג החזיק במלכה - תשע לבבות, בעוד פלאוסינאטיס החזיק ב-אס - עשר לבבות. בפלופ (שלושת הקלפים הראשונים שנחשפים) אמנם נחשף תשע שנתן את ההובלה להרצוג, אך אס בטרן (הקלף הרביעי שנחשף) העניק לליטאי את הניצחון.