למען האמת טרילוגיות, בהן לוחמים נפגשים שלוש פעמים, נחשבות די נדירות ב-UFC ואפילו מיושנות. מה שפעם היה הכלי האולטימטיבי למדידת יריבות אמיתית בין שני לוחמים כבר חלף מן העולם ולא ברורה לגמרי הסיבה לכך. הרי מה יותר טוב משני קרבות אדירים שבהם כל אחד מהלוחמים או המתאגרפים ניצח פעם אחת? בדיוק, שובר שוויון שיסגור את החשבון באופן סופי. פשוט תנסו לדמיין את היריבות בין מוחמד עלי וג'ו פרייז'ר ללא "התריל'ה במנילה", אותו מפגש אפי בפיליפינים ב-1975.
אז זה מה שנקבל בין ראשון לשני (5:00), כשאלוף ה-UFC במשקל כבד סטיפה מיוצ'יץ' והאלוף הקודם דניאל קורמייה ייכנסו לאוקטגון בפעם השלישית ברציפות בחודשי הקיץ, ומי שינצח יוכתר באופן בלתי רשמי לגדול בכל הזמנים בקטגוריה. קורמייה (41), שחובש בהצלחה מזה מספר שנים את כובע הפרשן ויוצר תוכן מיוחד עם ESPN כפי שקובי בראיינט עשה, רצה בכלל לפרוש בגיל 40 - אבל היריבות שהתפתחה עם מיוצ'יץ' דחתה את המהלך. בכל מקרה, הקרב מול מיוצ'יץ' צפוי להיות האחרון בקריירה שלו.
7 צפייה בגלריה
דניאל קורמייה וסטיפה מיוצ'יץ'
דניאל קורמייה וסטיפה מיוצ'יץ'
רגע האמת. דניאל קורמייה (מימין) וסטיפה מיוצ'יץ'
(צילום: AP)

"פישלתי בגדול בקרב השני"

אפשר להגיד שיום הפרישה של קורמייה תוכנן ל-17 באוגוסט 2019, הקרב הקודם נגד מיוצ'יץ' שמצידו חיפש נקמה על ההפסד הקודם ואת החגורה בחזרה. בשלושת הסיבובים הראשונים זה הלך לכיוון של קורמייה, ששלט בקרב ואף הטיל את מיוצ'יץ' על הקנבס סטייל WWE, אבל ברביעי התעייף וספג התנפלות עם אגרופים קטלניים לגוף וקומבינציות לראש. 51 שניות לסיום הסיבוב, השופט עצר את הקרב.
זה היה ההפסד הראשון בקריירה של קורמייה לאדם שלא קוראים לו ג'ון ג'ונס, כנראה הלוחם הגדול בכל הזמנים. האלוף החדש-ישן חגג את הניצחון הגדול בקריירה שלו עם ריקוד אירי במרכז האוקטגון, קורמייה ההמום ליקק את הפצעים מההפסד הכואב ביותר שלו.
"פישלתי בגדול בקרב השני, הרגשתי בטוח מדי בעצמי לאחר הסיבוב הראשון שבו הכל הצליח לי", הודה קורמייה. "הרגשתי באותו רגע שאני טוב ממנו, אני עדיין חושב כך, נראה לי שפגעתי בו ב-70 אחוז הצלחה. אבל אז התעייפתי והמכות שלו לגוף ולראש הכניעו אותי, אני יכול להודות בזה. לא יכולתי להגיב, הייתי כל-כך עייף, לא אתן לזה לקרות לי שוב. אני חושב על זה כל הזמן". האלוף לשעבר גם הודה כי לא היה מרוכז בשלב ההכנות לקרב והתמקד יותר באימון ובעיסוקים האחרים שלו שכבר הזכרנו.
7 צפייה בגלריה
סטיפה מיוצ'יץ' ודניאל קורמייה
סטיפה מיוצ'יץ' ודניאל קורמייה
מיוצ'יץ' לא השאיר לקורמייה סיכוי בקרב השני
(צילום: גטי אימג'ס)
כדי להבין את השאננות של קורמייה, שהוא עצמו מודה בה כאמור, צריך לחזור לקרב הראשון מול מיוצ'יץ'. אחרי היעדרות של ארבע שנים ממשקל כבד ועם החגורה במשקל קל-כבד סביב מותניו החליט קורמייה לעלות קטגוריה, תרתי משמע, ולהתמודד מול האלוף. ביולי 2018, לפני קצת יותר משנתיים, הוא הדהים את ה-UFC עם נוקאאוט בסיבוב הראשון. לא כי הוא היה האנדרדוג בקרב, אלא הדרך שבה הניצחון הושג הייתה מרשימה במיוחד ואפילו מפתיעה. מיוצ'יץ' חיסל עד אותה נקודה שורה של לוחמים מעולים, בראשם את פרנסיס אנגאנו המפחיד.
פתיחת הקרב הייתה שייכת דווקא לאלוף עם כמה אגרופים מדויקים, קורמייה התאושש מהר עם כמה אגרופים משלו וגם שלח בטעות אצבעות לעינו של יריבו, מה שוודאי הוציא אותו קצת מאיזון. למרות זאת, הקרב נראה מאוזן ושקול וקשה היה לחזות מה יקרה הלאה. תוך כדי קלינץ' (מצב בו שני הלוחמים אוחזים אחד בשני), קורמייה שיגר ימנית קטלנית ומהירה לסנטר של מיוצ'יץ' שקרס מיד לקרקע מבלי להבין מה הרגע קרה. עם הניצחון קורמייה הפך בזמנו ללוחם השני בהיסטוריית ה-UFC שמחזיק בשתי חגורות במקביל (קונור מגרגור הראשון).
7 צפייה בגלריה
סטיפה מיוצ'יץ' מנסה להתאושש, דניאל קורמייה חוגג ברקע
סטיפה מיוצ'יץ' מנסה להתאושש, דניאל קורמייה חוגג ברקע
מיוצ'יץ' מנסה להתאושש בקרב הראשון, קורמייה חוגג ברקע
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
העימות של דניאל קורמייה וברוק לסנר
העימות של דניאל קורמייה וברוק לסנר
העימות של דניאל קורמייה וברוק לסנר
(צילום: AP)
בראיון המסורתי עם הפרשן ג'ו רוגן בסיום הקרב, קורמייה קרא תיגר על האלוף לשעבר ברוק לסנר, שישב בשורה הראשונה, והזמין אותו לעלות לזירה. כוכב ה-WWE שכח לרגע באיזה ענף הוא נמצא ודחף את קורמייה, אירוע מאוד לא שכיח שנתפס כמזויף וספג ביקורת רבה. השניים לא נפגשו לבסוף, למזלו של לסנר, אבל לקורמייה שהיה על גג העולם זה לא שינה. בנובמבר של אותה שנה פגש את דרק לואיס והגן על החגורה במשקל כבד עם חניקה מרשימה בסיבוב השני.
הוא סירב להגן במקביל על החגורה במשקל קל-כבד, ואולץ לוותר עליה לטובת היריב השנוא ג'ון ג'ונס שחזר מהשעיה והביס את אלכסנדר גוסטפסון בקרב על התואר הפנוי. סביר להניח שקורמייה גם העדיף להימנע ממפגש שלישי עם ג'ונס.

לוחם אש

בדומה לקרב הראשון, קורמייה שלח אצבעות לעבר עינו של מיוצ'יץ' גם בשני וגרם לו לפציעה לא פשוטה ברשתית שהצריכה זמן שיקום ארוך, כולל ניתוח. את ההחלמה מיוצ'יץ' ניצל כראוי וכשמגפת הקורונה פרצה, הוא התפנה לקריירה השנייה שלו - פרמדיק במכבי האש בפרבר ואלי ויו (Valley View) שבאוהיו. התפקיד שלו שם, בין היתר, הוא להכין את הציוד הרפואי להקפצות של חבריו, ולפי מפקדו קן פאפש, אין דבר חשוב מזה בתחנה.
הוא גם נזכר באירוע שבו מיוצ'יץ' הציל חיים, כשקיבל קריאה של אישה שהתלוננה על כאבים בחזה. "סטיפה ניסה לקרוא בשמה, אבל היא לא ענתה", סיפר פאפש. "הוא ראה כי היא לא נושמת, ומיד התחיל לבצע בה החייאה. זה נגמר בניתוח לב פתוח שהציל לה את החיים, וזה בזכות מה שהוא עשה".
ב-2016, כשהביס בברזיל לעיני 45 אלף צופים את האלוף פבריציו וורדום וזכה בתואר בפעם הראשונה, חבריו לתחנה סיפקו לו קבלת פנים יוצאת דופן שכבר הפכה למסורת - משימת קרצוף השירותים. אחרי הניצחון על קורמייה, כפי שחברים טובים עושים, הם גם העלו לפייסבוק תמונה שלו עם מברשת אסלה כשחגורת האליפות עליו. "אנחנו מוודאים שהוא יעשה זאת במשמרת הראשונה לאחר כל קרב. הוא מנסה להתחמק, אבל אנחנו שומרים את זה במיוחד בשבילו", צחק חברו לתחנה ג'יימי מקלמבורג.
7 צפייה בגלריה
סטיפה מיוצ'יץ' מנקה אסלה בתחנה עם החגורה
סטיפה מיוצ'יץ' מנקה אסלה בתחנה עם החגורה
מיוצ'יץ' מנקה אסלה בתחנה עם החגורה סביב מותניו
(מתוך הפייסבוק של מכבי האש של ואלי ויו)
הפופולריות של מיוצ'יץ' לאחר הזכייה נסקה באופן טבעי, מה שהקשה מעט על עבודתו בתחנה. "אנשים מזהים אותו יותר, בין אם זה מטופלים או אנשים ליד בתים שעלו באש", המשיך מקלמבורג, "בכלליות זה לא מסיח את הדעת, למרות שלפעמים יש אירוע גדול כמו התקף לב ואנשים רוצים להתקרב בגלל סטיפה. בקריאות רגילות אנחנו נוהגים להביך אותו עם צעקות 'תראו כולם, הנה סטיפה!'. הוא בעצם ילד ענק, וכשיש ילדים מסביב הוא מתמגנט אליהם".
בראיון שערך בחודש אפריל האחרון אמר ל-ESPN כי "הקרב כרגע הוא מול הקורונה, אני לא מודאג מהחזרה ל-UFC. אני יותר מודאג ממה שמתרחש בעולם. ברגע שזה ייגמר ונחזור לחיים רגילים, אתחיל לחשוב על זה שוב". מאז האלוף התאושש מהפציעה, ועל רקע הקורונה שמשתוללת בארה"ב יפגוש את קורמייה בלאס וגאס ללא קהל.
אגב, האם יש סיכוי שיצטרף לקורמייה ויפרוש גם הוא? הסבירות לכך נמוכה, אבל כפי שהסביר כתב ה-MMA הבכיר אריאל חלוואני, זה עשוי לקרות. "הוא כמעט בן 38, עובד ככבאי באוהיו, יש לו משפחה. אני יכול לראות תרחיש שבו שני הלוחמים יפרשו, למרות שזה נדיר", אמר. רק לפני שלושה חודשים קורמייה הזמין את מיוצ'יץ' לקרב בטוויטר, וקיבל תשובה: "כבר אמרתי שאלחם בך, לא צריך לעשות רעש. אם לא הייתי פצוע, הייתי נלחם נגדך ופורש לאחר מכן".
7 צפייה בגלריה
דניאל קורמייה וסטיפה מיוצ'יץ'
דניאל קורמייה וסטיפה מיוצ'יץ'
מכירים מצוין אחד את השני
(צילום: AP)
עבור מיוצ'יץ' מדובר בקרב השלישי ברציפות נגד אותו לוחם, מה שלא קרה אף פעם ב-UFC, כשגם קורמייה שותף לתחושת הדז'ה וו: "זה מוזר, זה הקיץ השלישי בו אני מתכונן לקרב מול אותו בן אדם. אני מכיר מצוין את סטיפה ואת הדברים שהוא רוצה לעשות באוקטגון. למדתי להעריך ולכבד אותו בתקופה הזו, גם מערכת היחסים בינינו השתנתה. פעם היינו ידידותיים אחד לשני, אולי אפילו חברים, אבל עכשיו זה שונה".
קורמייה גם דיבר על המטרה המרכזית שלו לקראת הקרב: "ניצחתי הרבה בקריירה. הייתי הבחור הכי בר מזל בענף, ואני שואף לפרוש כשאני בטופ. ג'ורג' סנט פייר נשאל כל הזמן אם הוא יעשה קאמבק והוא עונה ש'פרשתי בשיא, אנשים לא מבינים את זה'. כעת יש לי את ההזדמנות לעשות את זה, ואם אצליח זה יהיה ההישג הגדול ביותר שלי".
המורשת של שני הלוחמים הגדולים הללו תלויה בקרב הזה, במיוחד זו של קורמייה, שניצחון שלו יסכם באופן נפלא קריירה מפוארת.