בשנתיים האחרונות בליגת העל, מכבי ת"א תחת איביץ' גמרה את סיפור האליפות בשלב מאוד מוקדם של העונה, וגם בשנים שלפני כן, הצהובים והפועל באר שבע שלטו בצורה די משמעותית. אבל כרגע מסתמן שהעונה הנוכחית תהיה שונה, בין היתר מפני שמכבי וב"ש עסוקות בשלב הבתים של הליגה האירופית, מה גם שבתקופה הקרובה יכול להיפתח פער די משמעותי מהמקום הראשון. מה שיכול לגרום להפתעה בעונה הנוכחית היא ההצטרפות של מתחרות חדשות על הכתר, כאלו שנראה שיוכלו לדבר חזק בהמשך העונה, כמו מכבי חיפה המלהיבה ובית"ר ירושלים עמוסת הכישרונות.
מכבי חיפה קיבלה חיזוק משמעותי על הקווים בדמותו של ברק בכר, וכמו כן התחזקה במספר עמדות כמו המגן השמאלי ובלם. כמובן, יש לה שחקנים איכותיים שכבר נמצאים בסגל כמו רוקאביצה, שרי, וילדסחוט, נטע לביא, חזיזה ועוד. ממה שראינו עד כה ממכבי חיפה היכולת שלה מצוינת, והמועדון הירוק מהכרמל בהחלט יוכל ללכת עד הסוף הפעם.

1 צפייה בגלריה
רוקאביצה חוגג
רוקאביצה חוגג
רוקאביצה חוגג
(צילום: עוז מועלם)

בית"ר ירושלים היא קבוצה צעירה ורעבה שבנה משה חוגג, שהעמיד על הקווים את הצמד האהוב דראפיץ' וברדה. השניים צריכים שהכל יתחבר להם. הם צריכים ליצור תמהיל של צירים מוכשרים כמו מתאוסיניו, אוקמפוס זרגרי ושועה, יחד עם החבר'ה הוותיקים יותר, עטר, ורד, דגני, קונט ועלי מוחמד. את החבורה הזאת אמור להוביל מיכאל אוחנה, שבקאמבק מרגש לליגת העל הוכיח מה יש לו ברגליים, ואם רק ישמור על יציבות וכשירות מלאה יוכל להוביל את הירושלמים לעונה חלומית.
מה שלא פחות חשוב הוא הזמן שייקח לחבורה בצהוב-שחור להתרגל למערך היהלום, ה-2-4-4 הכל כך אהוב על סלובו וברדה, ובו משחק הלחץ אינטנסיבי מאוד וידרוש מהשחקנים כושר גופני ברמה אחרת. משחק ההתקפה יוכל להדליק את הניצוץ שכל כך היה חסר בשנים האחרונות בטדי, אבל בסופו של דבר, כדי לקרוא תיגר על האליפות, תצטרך בית"ר שהכל יתחבר ולשמור על יציבות. האמירות של הצוות המקצועי, שכרגע לא מצהירים מעל כל במה על אליפות, נכונות ביותר. אליפות עושים, ולא מצהירים ומדברים. אם הקהל יחזור בנקודה מסוימת למגרשים, הדבר יכול לתת דחיפה אדירה לשחקנים ולקבוצות כמו בית"ר.