רוכב הסוסים הישראלי, דניאל בלומן, סיים הלילה (בין שבת לראשון) במקום השני בתחרות גראנד פרי חמישה כוכבים, הרמה הגבוהה ביותר בענף, במסגרת הסבב בוולינגטון ארה"ב על סך פרסים של חצי מיליון דולר.
בלומן עשה זאת עם הסוסה בת ה-10 Gemma W, שמיועדת למשחקים האולימפיים בפריז 2024, כשעבר את המסלול בזמן של 36.544 שניות והכניס לכיסו סכום נאה של 100 אלף דולר.
3 צפייה בגלריה
בלומן
בלומן
בלומן
(צילום: LGCT/ Stefano Grosso)
3 צפייה בגלריה
(צילום: LGCT/ Stefano Grosso)
"אנחנו עובדים עם הסוסה בחמש השנים האחרונות, וזאת תחרות חמישה כוכבים הראשונה שלה", סיפר בלומן על שותפתו להצלחה. "תמיד האמנתי מההתחלה שהיא סוסה מאוד מיוחד. אז, למען האמת, לא הופתעתי לראות אותה מתפקדת כפי שהיא תפקדה. היינו סבלניים וזה השתלם. אני מקווה לנצח פעם אחת בעשור הקרוב את התחרות הזאת".
המנצח בתחרות ביחד עם הסוס Scuderia היה הגרמני דניאל דויסר, מדליסט הארד מאולימפיאדת ריו 2016 בתחרות הקבוצתית וסגן אלוף אירופה, שסיים בזמן של 36.402 שניות - וזכה ב-165 אלף דולר.
3 צפייה בגלריה
דניאל בלומן
דניאל בלומן
בלומן. תקווה אולימפית
(צילום: אורן אהרוני)
בלומן (33) המדורג 28 בעולם, בן למשפחה יהודית מקולומביה, עבר לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות ב-2017, לאחר שהוביל את נבחרתו בשתי האולימפיאדות האחרונות - ונחשב לתקווה החדשה והגדולה של ישראל בענף.
לרוכב עשרות הצלחות בתחרויות מרכזיות ברמות הגבוהות ביותר בעולם. בלונדון 2012 עלה לגמר וסיים בין 20 הראשונים, וזאת בהיותו אחד המתחרים הצעירים. בלומן קיבל תעודת זהות ישראלית לאחר נישואיו לאריאל - ישראלית ורוכבת בינלאומית גם כן.