קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה עושה את הדרך הבטוחה לליגת המשנה. למה? האצבע צריכה להיות מופנית רק לאדם אחד. הבעלים של הקבוצה מזה 17 שנים, ג'ף רוזן. אין שגיאה שהוא לא עשה בניהול הקבוצה. "מחלקת הסקאוטינג" יושבת במיאמי ושולחת לארץ רכבת של שחקנים מפוקפקים מליגות עלומות שם במרכז ודרום אמריקה. אז נכון שאפשר לפגוע פעם ביובל עם רכז מחונן כגרגורי וארגס, אבל כל שנה נוחתים בחיפה ואלדזים ומנדוזות שלא מתאימים לרמה של הליגה ולאופי המשחק בה. רבים מהם מעבר לגיל ה-30.
אני מסתכל על סגלי השחקנים בליגת העל היום. כמעט כל הקבוצות החליפו שחקנים זרים מתחילת העונה, והשינויים התגלו ברובם כאיכותיים ביותר. ומה קיבלנו בירוק? את ה-"MVP של הליגה המקסיקנית" שלא מתאים לליגה שלנו, את ברון שלא שיחק 9 חודשים וגם נכשל בהפועל ירושלים ואת ג'פרסון שרחוק מאוד משיאו וכבר עזב. מישהו בכלל בדק את תעודות הלידה של השחקנים לפני שהחתים אותם? מכבי חיפה היא הקבוצה המבוגרת בליגה, כשבחמישייה הפותחת 4 שחקנים מעל גיל 33. זה מאוד מהותי בקבוצה המשתפת רק 7-6 שחקנים במשחק.

1 צפייה בגלריה
ג'ף רוזן
ג'ף רוזן
ג'ף רוזן
(צילום: זהר שחר)

למכבי חיפה יש את אחת ממחלקות הנוער המשובחות בארץ. אך כמה מהשחקנים שגדלו בה נקלטו בקבוצה הבוגרת? 0. ארצי וזיו מככבים בגלבוע/גליל, טימור וקופרברג בהפועל ת"א ויש עוד רבים וטובים שבלית ברירה נדחקו לליגה הלאומית. לטעמי, 2 החטאים הגדולים של רוזן הם הדרך המכוערת בה בחר להיפרד מעידו קוז'יקרו וההשפלה השנתית בסיבוב המשחקים נגד קבוצות NBA בארה"ב. מסעות אלה גרמו לכך שמכבי חיפה פתחה כל שנה את הליגה בפיגור רב אחרי שאר הקבוצות. לשמחתי, עקב הקורונה נחסכה מאיתנו ההשפלה השנה.
כיהנתי 17 שנים ככרוז של מכבי חיפה בכדורסל. לא החמצתי אף משחק. אבל מאז שג'ף רוזן רכש את הקבוצה אני מדיר את רגליי ממשחקיה ברוממה. כואב לי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.