אחרי חודשיים וחצי שהספורט העולמי משותק, חודשיים וחצי בהם על מנת לצפות בכדור הכתום יש לרבוץ מול השידורים החוזרים, דבר אחד בטוח: בעוד פחות מחודש הענף שכולנו אוהבים חוזר לפעילות. טוב, נו, חלקית לפחות.
בעוד הרכבת האווירית של זרי הליגה המקומית עודנה בעיצומה לקראת החזרה לפרקט, רוב אירופה, כולל מכבי ת"א, נושאות פניהן למחר, אז ייקבע גורל עונת היורוליג. אם תשאלו אותי מה העמדה של מכבי, אז התשובה היא מאוד מורכבת ולא ברורה במיוחד. מצד אחד, רק לפני שבועיים הקבוצה יצאה בהצהרה לא מפתיעה במיוחד בה ציינה כי השתתפותה בהמשך הליגה המקומית מותנית בהמשך העונה האירופית. מצד שני, כשמסתכלים על הסגל, הדברים נראים קצת אחרת.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(צילום עוז מועלם)

לפני כשבועיים מכבי הודיעה כי היא לא ממשיכה את החוזה עם ג'יילן ריינולדס ושיחררה אותו מהמועדון. כעת הטילה פצצה נוספת, כאשר הודיעה על שחרורו של טאריק בלאק, אחד השחקנים האהובים ביותר בקבוצה. המהלכים האלה מראים שמכבי לא טורחת לשמור על קו קדמי עבה וחזק, אולי מתוך פסימיות לחידוש המפעל, אולי מסיבות אחרות.
אין ספק כי משבר הקורונה הותיר בור כלכלי שלצהובים ייקח הרבה זמן להתאושש ממנו, בור שמחייב בלית ברירה נקיטת צעדים שסביר להניח שהיו נמנעים מהם לולא הקורונה.
לכל זה ניתן להוסיף את סוגיית פציעתו של בלאק, אשר ייתכן שהשפיעה אף היא על ההחלטה לשחררו. ועדיין, על אף כל האמור לעיל, נשאלת השאלה, עד כמה מכבי באמת רוצה לחדש את עונת היורוליג אם אלה הצעדים שבהם היא נוקטת?
אני לא נביא גדול, אבל לא יכול להגיד שאהיה מופתע בהנחה שנגלה שמכבי הצביעה נגד חזרת עונת היורוליג. בכל מקרה, נראה שתופעות הלוואי של הקורונה החלו להשפיע גם על הצהובים וכרגע לא ניתן לדעת איך המועדון יתאושש מהן.
לסיכום, אני מאושר שסוף סוף הכדורסל חוזר, ומחכה בכיליון עיניים לג'אמפ בול הראשון. לצד זאת, אני הייתי מציע לעקוב אחר הצעדים הבאים של מכבי וההחלטות שתקבל בחודש הקרוב, כי לתחושתי זה ממש לא נגמר כאן. יהיה מעניין.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.