יו קרתי הבריטי מ-EF, ניצח היום (ראשון) את הקטע ה-12 המפרך בוואלטה הספרדי, לאחר שחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 3:08:40 שעות. קטע שלישי ברציפות שדן מרטין מסטארט אפ ניישן מסיים שביעי, והוא ירד למקום הרביעי הכללי. הקטע ה-12 ההררי למרחק של 109.4 קילומטר, שיצא מפולה לביאנה לאנגלירו, כלל חמש עליות מדורגות, אבל בסיום קיבלנו את העלייה המפרכת ביותר השנה על הר אנגלירו לאורך 12.4 ק"מ.
המטרה הראשונית של הקבוצה הישראלית היתה לא לאבד זמן ולנסות להרוויח שניות עבור מרטין על חשבונו של קארטי, שהיה ערב קודם במקום הרביעי, כל זה במאבק על הפודיום, כאשר ידעו שכל מה שיושג מעבר לזה הוא בונוס.
2 צפייה בגלריה
יו קרתי
יו קרתי
יו קרתי
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
הרוכבים באחת העליות
הרוכבים באחת העליות
הרוכבים באחת העליות
(צילום: EPA)
עשרה רוכבים הגיעו יחדיו לעלייה האחרונה, כשרובם נאבקים בצמרת הדירוג הכללי, והיה כואב רק מלראות אותם מדוושים את הקילומטרים האחרונים, שצילומי המסוק בהחלט המחישו את הזווית המפחידה, עד כדי כך שהשדר דיבר על כך שמדובר ב"עינוי".
המרוויח הגדול של היום הוא ריצ'רד קאראפאס מאינאוס, שהחזיר לעצמו את החולצה האדומה של המוביל הכללי, כשהוא מקדים בעשר שניות את הסלובני פרימוז' רוגליץ' מקבוצת ג'מבו-ויסמה. מחר ייזכו הרוכבים ליום מנוחה, בטח אחרי היומיים קשים שעברו עליהם, עד שיחזרו לכביש ביום שלישי עם קטע הררי נוסף שיהיה נגד השעון.