הבלגן של הקורונה ממשיך לזרוע הרס בספורט העולמי. לא מזמן כתבתי על הקרב המרכזי המיועד ב-UFC 251, בין גילברט ברנז לקמארו עוסמאן, אבל הוא בוטל ברגע האחרון בגלל תוצאה חיובית בבדיקת הקורונה של ברנז. אבל ב-UFC לקחו את הלימונים, סחטו אותם היטב והביאו לנו חתיכת לימונדה - כי בקרב על החגורה בקטגוריית הוולטרווייט בראשון בלילה יחליף את ברנז חורחה מסווידאל, המדורג 3. מי שעוקב אחרי ההתפתחויות ברשתות החברתיות יכול לראות את הדם הרע בין מסווידאל לעוסמאן, מה שהופך את הקרב הזה לטעון בפיקנטריה לוהטת. אפשר להבין את רמת העניין שנוצרה אצל האוהדים רק לפי חילופי המהלומות הוירטואליות בטוויטר, הלכלוכים בראיונות והעימותים פנים מול פנים שכמעט גלשו לאלימות פיזית.
מסווידאל מגיע בשיא שלו, אחרי תקופת נעורים מצולמת של קרבות בחצר האחורית של קימבו סלייס, 16 שנים של לחימה מקצועית ו-48 קרבות עד לקרב על החגורה. הוא סופר 3 ניצחונות רצופים, כשביניהם הנוקאאוט המהיר בהיסטוריה על בן אסקרן (זה עוד רץ בלופים). הכניסה שלו לקרב כמחליף בהתראה קצרה הייתה קצת מפתיעה. אחרי מו"מ תקשורתי שבו השתלח ב-UFC על הכסף שהארגון משלם ללוחמים, ועוד ספג ביקורת על החגורה והתואר המומצא שנקרא BMF, מסווידאל רצה להוכיח שהוא הדבר האמיתי, ולקח על עצמו את הקרב הכי משמעותי וקשה בקריירה שלו בהתראה של שבוע.

1 צפייה בגלריה
חורחה מסווידאל (מימין) ונייט דיאז
חורחה מסווידאל (מימין) ונייט דיאז
חורחה מסווידאל תוקף את נייט דיאז
(צילום: AP)

עוסמאן מגיע אחרי הניצחון האדיר על קולבי קובינגטון כשהוא דומיננטי מתמיד. זוכה תוכנית הריאליטי של ה-UFC בעונתה ה-21 טעם את הפסדו היחיד אי שם ב-2013, בקרב המקצועני השני שלו. הוא פילס את דרכו ב-UFC עם 8 ניצחונות רצופים מאז הגמר, עד לקרב על החגורה מול וודלי.
אל תתנו לסגנונות לבלבל אתכם, אמנם היתרון המובהק של מסווידאל הוא כסטרייקר עם בעיטות טובות, עבודת הרגליים ואיגרוף מעולים, אך עוסמאן, הידוע בעיקר בכישורי ההיאבקות שלו, מחזיק בממוצע סטטיסטי כמעט זהה לזה של מסווידאל בכל הנוגע לסטרייקינג, מה שיקשה על יריבו שיקבל מתחרה מגוון מאוד ועם ארגז כלים רחב יותר. בכלוב זה יהיה תלוי בעיקר באיזו טקטיקה יבחר עוסמאן להשתמש" אם יימנע מלעמוד ולהילחם, הוא בעיקר ימרח את מסווידאל על הגדר ויחפש את הניקוד בשליטה בזירה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.