אם לא לנצח את הקבוצה הכי לוזרית ביורוליג, הכי פגועת קורונה, הכי תלויה בחמישייה שלה ושהשחקן המוביל שלה (פנומן, אבל כמעט בוודאות בן אנוש) משחק 44 דקות במשחק השני לאחר החזרה שלו (שיחק 30 דקות בהפסד בנקודה לאסטנה ב־VTB) אז מתי? לכן, לא צריכים להתלהב יותר מדי.
לאחר ההפסד לאולימפיאקוס שיבחתי את ספרופולוס. הוא שינה הרבה דברים ביחס למשחק מול באיירן והקבוצה שיחקה טוב. אפשר לחטוף סל על הבאזר. זה לא גורע ממה שקרה על המגרש 40 דקות.
1 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
(צילום: באדיבות חימקי מוסקבה)
אני אומר תנו לקיסר את אשר לקיסר (תרגום לאופירה: מה ששלו שלו). כלומר כשספרופולוס מסדר תרגילים לזריקות שלוש מהכנפיים אני לגמרי בעד. ראינו כאלה מול אולימפיאקוס. מכבי קלעה ב־56 אחוז מהשלוש. ומול חימקי? האם השלשות של קלויארו, בראיינט ובעיקר של דורסי היו תרגיל? בכלל, אני חושד שדורסי שיחק עם כדור קטן יותר, אבל זה אני. ברצינות – מתי הוא קולע ככה? ואם כן זה בשיטת ווילבקין, כלומר מחפש חסימה וזורק. מתחילת העונה עד יום שישי האחרון, דורסי קלע חמש שלשות באחוזים של שיעור אבטלה טרום קורונה. בעונה שעברה היו לו אחוזים סבירים, 39, אבל הוא לא קלע יותר מ־4 שלשות ביום טוב. מה קרה הפעם? בטח לא שיטה. לא תרגיל יזום. אולי כדור קטן.
מכבי קלעה (14 מ־32) לשלוש באותו אחוז כמו לשתיים (17 מ־39), אחוזים נפלאים מחוץ לקשת, בטח במשחק חוץ, אבל רעים לשתיים. וזה לא חצי כוס מלאה לעומת חצי ריקה, אלא יום מקרי מוצלח. לא שיטה ולא דרך.
חימקי לקחה יותר כדורים חוזרים בשני צידי המגרש, ויחד עם היתרון בריבאונד יש גם יתרון בנקודות הזדמנות שנייה. הרוסים עשו 10 כאלה מתחת לסל ועוד שלשה. מכבי לעומת זאת ניצלה רק 4 שלשות בהזדמנות חוזרת. כלומר חימקי לקחה ממכבי את היתרון שלה (כדורים חוזרים) ונתנה לה לזרוק מהשלוש, שזו החולשה של הצהובים. כל כך חכם. המזל הגדול הוא ששבד טעה בשניות הסיום. כנראה שהוא לא חייזר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.