בשנה שעברה חורחה מסווידאל קיבל שישה ימים בלבד כדי להתכונן לקרב החשוב ביותר בקריירה שלו, ככה זה כשמקפיצים אותך להחליף לוחם ברגע האחרון. הוא טס מפלורידה ללאס וגאס ומשם לאבו דאבי, שם נערך הקרב, ובתווך היה צריך לחתוך 10 קילוגרם - משימה כמעט בלתי אפשרית.
לקרב עצמו שנערך ביולי 2020 הוא הגיע בשלום, אבל האלוף במשקל קל-בינוני (77 ק"ג), קמארו עוסמאן, היה יותר מדי בשבילו ומסווידאל התעייף מהר מול הניגרי הפיזי והפסיד בהחלטת שופטים ברורה. עכשיו, יליד מיאמי קיבל את ההזדמנות לנקום באלוף במגרש הביתי בפלורידה (בין שבת לראשון, 5:00) וזה יקרה לעיני 15 אלף אוהדים שימלאו את האולם אחרי יותר משנה של הגבלות קורונה. בגיל 36, מסווידאל רוצה להגשים חלום ולקטוף את התואר בפעם הראשונה בקריירה.
4 צפייה בגלריה
קמארו עוסמאן, חורחה מסווידאל
קמארו עוסמאן, חורחה מסווידאל
מחפש נקמה. חורחה מסווידאל מול קמארו עוסמאן בקרב הראשון
(צילום: gettyimages)


"מסווידאל צריך הופעה מושלמת"

שלא תבינו לא נכון, עוסמאן עדיין פייבוריט מובהק לשמור על החגורה ועל ההגמוניה המרשימה שלו בקטגוריית המשקל. רק לפני חודשיים הביס את גילברט ברנס המצוין, אותו לוחם שנשר מהקרב ההוא באבו דאבי. הניגרי, אחד משלושה ילידי אפריקה שמחזיקים כעת בחגורה (פרנסיס אנגאנו במשקל כבד וישראל אדסאניה במשקל בינוני), הפסיד בפעם האחרונה - והיחידה בקריירה - ב-2013 ויש לו רצף מדהים של 17 ניצחונות, מהם 12 ב-UFC.
מספרים מדהימים לכל הדעות, אבל אם תשאלו אותו יש לו כוכבית ליד הניצחון על מסווידאל. "בכנות, אני לא חושב ששברתי אותו בקרב הראשון כפי שרציתי", הסביר האלוף. "מול לוחמים אחרים ממש זיהיתי את הרגע שבו הם נשברו, זה מה שאני מחפש, זה החלק הממכר שגורם לי להמשיך עם הספורט הזה. אני רוצה שאחרי הקרב נגדי הם יתעוררו בבוקר ויחשבו, 'האיש הזה הרבה יותר טוב ממני'".
השניים די מתעבים אחד את השני, זה ברור, וכל אחד מהם רוצה לסגור חשבון מהקרב הראשון. "יש בריון רחוב (מסווידאל) שקורא לעצמו ישו ובאמת מאמין בזה", אמר עוסמאן בראיון אחרי הניצחון על ברנס. "הייתי אמור להילחם מולו כמה פעמים, אבל הוא הסכים להיפגש בהתראה של שישה ימים רק כדי שיהיה לו תירוץ. ועדיין הוא מסתובב ומספר לכולם ששבר לי את האף, תנו לו מחנה אימונים מלא ואני מבטיח שהוא לא יחתום על החוזה לקרב החוזר".
4 צפייה בגלריה
קמארו עוסמאן מול חורחה מסווידאל
קמארו עוסמאן מול חורחה מסווידאל
"לא חושב ששברתי אותו בקרב הראשון". עוסמאן שולט בקרב מול מסווידאל
(צילום: גטי אימג'ס)
מבחינת אוהדי ה-MMA, דרוש תיקון לקרב הראשון ביניהם שהיה מאכזב: הוא התאפיין בדריכות רגליים של עוסמאן (מהלך שנוי במחלוקת שזכה ללעג מצד מסווידאל), דקות ארוכות על הקרקע ומעט מאוד אקשן. בקיצור: פיהוק מתמשך. בדיוק הפוך ממה שמסווידאל הרגיל אותנו ב-2019 - שנת הפריצה שלו שבה נבחר ללוחם המצטיין בארגון ושבר את תקרת הזכוכית שלו אחרי קריירה ארוכה ולא יציבה. רגע השיא שלו היה כמובן הנוקאאוט המפחיד והוויראלי מול בן אסקרן, חמש שניות בלבד מפתיחת הקרב - המהיר בתולדות ה-UFC.
אגב, אותו אסקרן עלה השבוע לכותרות לאחר שהובס בקרב איגרוף על-ידי היוטיובר המעצבן ג'ייק פול. כן, שוב בנוקאאוט בסיבוב הראשון. הדבר המדהים הוא שאסקרן הפך למפורסם בזכות הנוקאאוט שספג ממסווידאל, שכמובן גם קצר את הפירות מאותה ברכייה מפורסמת לסנטר והמשיך לזכייה בחגורת ה-BMF ("הבן **נה הכי קשוח"), תואר שה-UFC המציא עבורו ועבור נייט דיאז והפגיש כביכול את הגנגסטרים מהאזור המזרחי (מסווידאל) והמערבי (דיאז) בארה"ב. קוריוז חביב ומלא ביחסי ציבור, אך בטח לא הדבר האמיתי.
4 צפייה בגלריה
הקרב בין חורחה מסווידאל ובן אסקרן
הקרב בין חורחה מסווידאל ובן אסקרן
מסווידאל מחסל את אסקרן
(צילום: AFP)
מסווידאל אמנם הפך לכוכב ענק ואחד הפופולריים בארגון (הקרב מול עוסמאן גרף הכי הרבה צפיות בתשלום ב-2020), אבל ההפסד לניגרי עצר לו את המומנטום ומאז לא התחרה, כנראה כי גם סוף סוף הרוויח סכומים גדולים שהרשו לו לנוח. "גם אם לא אלחם שוב, הילדים של הילדים שלי מסודרים", אמר מסווידאל שבצעירותו גר במכונית והתחיל את דרכו בקרבות רחוב. "אני שונא לשמוע על מישהו שנלחם 15, 16 שנים ואין להם מה להציג מלבד שיניים שבורות ואוזני כרובית (פציעה נפוצה באמנויות לחימה)".
אז האם יש למסווידאל בכלל סיכוי להפתיע את עוסמאן? דניאל קורמייה, אלוף ה-UFC בעבר ופרשן בהווה, מאמין שכן. "אני חושב שמצפה לנו קרב הרבה יותר טוב מהפעם הקודמת", אמר קורמייה. "האם חורחה יכול לסגור את הפער? אני לא יודע, זו חתיכת גבעה לטפס עליה. עוסמאן לוחם מדהים ומסווידאל יצטרך לספק הופעה מושלמת כדי לנצח אותו. אבל אם מישהו יכול לעשות זאת - זה חורחה מסווידאל".
4 צפייה בגלריה
קמארו עוסמאן, חורחה מסווידאל
קמארו עוסמאן, חורחה מסווידאל
מסווידאל כבר רוצה טרילוגיה
(צילום: gettyimages)
מסווידאל כבר הכריז כי אחרי שינצח בקרב, השניים ימשיכו למפגש שלישי ולטרילוגיה. "אני לא רוצה להיות במאזן של 1:1 עם האיש הזה, זה לא הולך לקרות", הודיע האמריקאי והתייחס לקרב הראשון מול עוסמאן: "אם הוא היה נלחם בי בהתראה של שישה ימים והיה צריך להוריד 10 ק"ג, הייתי מחסל אותו בסיבוב הראשון או השני, זה מה שלוחם גדול היה עושה. זה לא היה מגיע להחלטת שופטים. בגלל זה הוא חיבק אותי בקרב הראשון, הוא לא הצליח לסיים את הסיפור. האם הייתי לוחם גדול בקרב ההוא? לא, האם אהיה בקרב הקרוב? בהחלט. אראה לעולם מה ההבדל בין לוחם טוב ללוחם גדול".
מסווידאל יודע שהוא קיבל הזדמנות חוזרת בעיקר בגלל הפופולריות שלו בקרב האוהדים, שבונים על גרסת 2019, זו שהפחידה כל מתמודד שנכנס איתו לזירה. בגיל 36, ואחרי שעבר כמעט הכל בקריירה שהתחילה אי-שם ב-2003, קשה להאמין שיתקרב שוב לחגורה. "כמה זה חשוב לי לזכות בתואר? זה מאוד משמעותי עבורי, נתתי הכל למען הספורט הזה", סיכם.