אוהדי מנצ'סטר יונייטד חיכו לרגע הזה, גם אם הם לא יהיו הערב (שבת, 19:30) באולד טראפורד. אדינסון קבאני צפוי להתחיל את סיבוב ההופעות שלו לעונת 2020/21 בפרמייר-ליג, ואין טוב יותר ממפגש ענק מול צ'לסי כדי להוכיח לכולם שהוא עדיין בשל לתפקיד ראשי.
קבאני סיים את התקופה שלו בפ.ס.ז' בטעם חמצמץ. הליגה הצרפתית נעצרה באפריל בגלל התפרצות הקורונה ולא חודשה. חוזהו של החלוץ הסתיים ביוני האחרון ובניגוד לתיאגו סילבה, שהסכים להאריך את ההסכם עד תום הקמפיין בליגת האלופות, "אל מטאדור", שידע שמאורו איקרדי כבר נרכש כמחליפו וכי האפשרות שיקבל הצעה להארכת חוזה אינה על השולחן, לא היה מוכן לשמוע על כך ורק חיכה להזדמנות לצאת לדרך חדשה. מקורביו הסבירו כי הוא חשש מפציעה שתפגע במגעים שלו על חוזה בקבוצות אחרות. בפ.ס.ז' לא ממש קיבלו זאת וגורמים במועדון אף העידו שהנשיא, נאסר אל-חלאיפי, נפגע אישית מההחלטה.
4 צפייה בגלריה
אדינסון קבאני
אדינסון קבאני
אדינסון קבאני. בכורה מול האקסית
(צילום: האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)
במהלך הפגרה הארוכה הוא המריא לאורוגוואי ומשם ראה את חבריו לשעבר רושמים היסטוריה ומעפילים בפעם הראשונה בהיסטוריה של המועדון לגמר ליגת האלופות. למרות שהוא שחקן חופשי כבר תקופה ארוכה, החתימה שלו במנצ'סטר הגיעה רק בשעות האחרונות של חלון ההעברות ולמעשה הוא נחת באולד טראפורד אחרי יותר מחצי שנה ללא משחק כדורגל רשמי. בנוסף, הוא גם נדרש לתקופת בידוד של 14 יום וערך את אימון הבכורה שלו באנגליה רק ביום ראשון.
"אני כבר מחכה להזדמנות להמשיך לכתוב את הסיפור הקטן שלי בתוך ספר הכדורגל", אמר החלוץ מאורוגוואי לאחר שחתם לעונה אחת עם אופציה, בקבוצה של אולה גונאר סולשיאר. והאמת שעד עכשיו הסיפור של קבאני כולל לא מעט טוויסטים בעלילה. מצד אחד הוא הפך למלך השערים של פריז סן ז'רמן בכל הזמנים עם 200 שערים ב-301 הופעות בכל המסגרות וגם זכה בשש אליפויות בשבע השנים שלו בצרפת. מנגד, בחלק גדול מהזמן בפריז הוא נחשב לדמות משנית, בטח ביחס למגה-סטארים כמו זלאטן איברהימוביץ' ולאחר מכן ניימאר וקיליאן אמבאפה.
4 צפייה בגלריה
ניימאר, אמבאפה וקבאני מתחממים
ניימאר, אמבאפה וקבאני מתחממים
הטריו התפרק. עם ניימאר ואמבאפה
(צילום: רויטרס)

קאנטונה, רונאלדו, קבאני

אם בפריז אפשר לומר שהייתה מנת יתר של אבק כוכבים, בצד האדום של מנצ'סטר המצב שונה כמעט לגמרי. השדים האדומים מנסים כבר כמה שנים טובות לבנות את עצמם מחדש, אבל בפועל סובלים מחוסר יציבות ומסגל לא מאוזן במיוחד. העונה דווקא ההגנה סופגת את עיקר האש, אבל קשה לומר שההתקפה מזכירה את הימים היפים. בעונות האחרונות בצרפת שותפיו להתקפה היו כאמור ניימאר, אמבאפה ואיקרדי, כולם כוכבים מוכחים ומכונות שערים. באנגליה קבאני אמור להפוך לכתובת העיקרית והשאלה הגדולה האם יצליח לעמוד באתגר הלא פשוט הזה.
הוא צפוי כמובן לשחק בעמדה מספר 9 והמתחרים הישירים שלו יהיו אנתוני מרסיאל ואודיון איגלו, כאשר גם מרקוס רשפרוד ממלא מדי פעם את המקום, אך כעת צפוי חזור לעמדה מעט אחורית. היתרון הגדול ממנו יוכל ליהנות קבאני יהיה השדרוג של יונייטד בקישור. סולשיאר בנה מרכז מגרש טכני ויצירתי, שכולל את פול פוגבה, דוני ואן דה ביק שהגיע הקיץ מאיאקס וכמובן ברונו פרננדש. המשמעות לפחות בצד ההתקפי היא אספקת כדורים כמעט מובטחת לחלק הקדמי.
מי שממש לא אהב את ההחלטה לצרף את קבאני היה פול סקולס. אגדת העבר של המועדון לא היסס להטיח ביקורת נוקבת: "לפני חמש או שש שנים, זאת הייתה החתמה מצוינת של שחקן שמסוגל לקחת את המועדון קדימה. עכשיו הוא כבר בן 33 ואני חושב שזה גדול עליו. כנראה שזה מה שנהיה ממנצ'סטר יונייטד".
4 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש. שיתוף פעולה פורה?
(צילום: gettyimages)
קבאני מצדו מסרב להתרגש ובסוג של הצהרת כוונות אף קיבל את החולצה עם הספרה 7 על הגב, אשר נחשבת ליוקרתית במועדון עם היסטוריה של שחקנים אדירים כמו ג'ורג' בסט, אריק קאנטונה, דייויד בקהאם וכריסטיאנו רונאלדו. "זאת זכות גדולה לשחק עם החולצה הזאת ואחריות שנחמד לקבל", שיתף הרכש החדש. "אני אוהב אתגרים והולך לעבוד קשה מאוד כדי לכבד את המורשת שלה".
אגב, אחד מאלו שזכו לכבוד, אבל לא בדיוק עמדו באתגר הוא חברו מפ.ס.ז' אנחל די-מריה, שעזב אחרי עונה קטסטרופלית. קבאני הודה שהתייעץ עם הארגנטינאי לפני ההחלטה לחתום ביונייטד והוסיף כי קיים שיחה ארוכה גם עם אקס אחר של המועדון, אנדר הררה, שזכה לאהדה רבה מקהל לפני שעבר בעצמו לפריז בתחילת העונה שעברה. "יש לי הרבה הערכה אליו והרגשתי שהוא יוכל לעזור לי להבין מה קורה במועדון. הגענו לרגעים האחרונים של החלון ואחרי שדיברתי איתו ידעתי שאפשר להגיע להסכם".

"כדורגלן הוא כמו רקדן בלט"

מלבד כדורגל וכיבוש שערים לקבאני יש שני תחביבים נוספים ופחות שגרתיים עבור כדורגלן. הראשון הוא חקלאות והשני בלט. בצרפת מספרים שהכוכב היה נוהג לפקוד מופעי ריקוד בבירה, כשהיה מחפש קצת שקט מהלחץ של הכדורגל. בחודש שעבר הוא אף הגדיל לעשות והשתתף בקמפיין של האקדמיה לבלט באורוגוואי, שמטרתה לעודד בנים להילחם בסטיגמות ולא לחשוש להירשם ללימודי ריקוד קלאסי. כחלק מהקמפיין קבאני גם הדגים בעצמו מספר צעדי ריקוד כולל פירואט לתפארת.
"תמיד אמרתי שכדורגלן נדרש לקואורדינציה, תנועה ושיווי משקל, בדיוק כמו רקדן בלט", אמר החלוץ המרקד. אם תשאלו את אוהדי יונייטד הם יגידו לכם שזה לא משנה אם אדינסון קבאני רוקד בלט, הורה או צעד תימני, העיקר שיקפיץ אותם משמחה ורצוי שגם כמה מקומות בטבלה.