באופן קבוע, כל ביקור של כוכבי כדורסל אמריקאים בארץ, בטח כאשר גם עלו על הפרקט, עורר התרגשות ועניין. זה לא חשוב אם היה מדובר במשחק ראווה בלתי מחייב – בדרך כלל לא המשחק אלא המעמד כולו עשו את הערב הזה. וכשמדובר בקבוצת סופרסטארים אותה הרכיב ומאחוריה עמד מג'יק ג'ונסון – על אחת וכמה. אולי כבר שכחתם, חלקכם לא נולד בכלל אז, אבל האיש והאגדה היה כאן ב־16 באוקטובר 1993 למפגש מול מכבי ת"א.
ראווה? בשביל השחקנים הטובים באמת אין דבר כזה. הם רוצים לנצח גם את הילדים שלהם בקליעות בחצר, ותאמינו לנו שמג'יק לקח את המשחק הזה ללב. הוא הביא איתו לארץ קבוצת שחקנים, בהם בוב מקאדו שהיה מוכר כאן מהתקופה בה שיחק במילאנו, והיו שלבים במשחק בהם כוכב ה־NBA נכנס ללחץ.
2 צפייה בגלריה
נכנס ללחץ בשלב מסוים. מג'יק ג'ונסון
נכנס ללחץ בשלב מסוים. מג'יק ג'ונסון
נכנס ללחץ בשלב מסוים. מג'יק ג'ונסון
(צילום: gettyimages)
מכבי באה כדי להילחם עם כל מה שיש לה, ולמג'יק היו טענות נגד ההגנה הנוקשה של הצהובים. כשהוא וחבריו פיגרו אחרי ההפסקה 57:49, הוא נלחץ עוד יותר והתלונן לשופטים (ראובן וירובניק ז"ל ושי שטריקס): "ניצחנו בגרמניה את הנבחרת הלאומית בתוצאה גבוהה, 120:127, כי השופטים שם נתנו לשחק".
אבל הכל שטויות. זה נגמר 82:87 לקבוצה של מג'יק, שלא האמין לאילו כמויות של אהבה יזכה כאן. זה כבר היה כשנתיים אחרי שחשף בפני העולם כי נדבק באיידס, והעובדה שדיבר על כך בגלוי הפכה אותו לסמל עוד יותר גדול ונערץ ברחבי תבל. כאשר הכרוז רפי גינת הכריז על כניסתו בתחילת הערב, עשרת אלפים הצופים ביד אליהו יצאו מגדרם ושאגו בשמו ללא הרף. אוהדים ירדו מהיציעים והצטופפו על המדרגות והמעקות כדי לתפוס את האיש בפוזה טובה יותר לצילום. בכל פסק זמן הסדרנים נאלצו להילחם בקהל שרצה להתקרב לעבר מג'יק.
2 צפייה בגלריה
מג'יק ג'ונסון בהיכל
מג'יק ג'ונסון בהיכל
מג'יק ג'ונסון בהיכל
(מתוך "ידיעות אחרונות")
אחרי שנתן הצגה עם 26 נקודות (כמו דורון ג'מצ'י בצד השני), מג'יק נטל את המיקרופון מהכרוז, עלה על כיסא וביקש רגע שקט. "אני מודה לכם, זו מדינה יפהפייה עם אנשים גדולים", הוא אמר. "משפחתי מודה לכם על התפילות למעני. תשואות למכבי!" הקהל, בפעם האחרונה בערב המרגש הזה, פשוט השתולל. שנה לפני הוא הגיע לאולימפיאדת ברצלונה עם הדרים־טים וקיבל חיבוק גדול מהצופים, אבל הקהל בת"א הכין לו אהבה מעל ומעבר. הוא גם הספיק לעבור בירושלים ולשים פתק בכותל, שיבח את האירוח והארגון, ובשובו לארה"ב אמר: "מעבר למשחק זה היה ביקור שלא אשכח".
ואגב, כדי להכיר את שמעון מזרחי לא היה דרוש לו יותר ממשחק בודד. זה היה יום הולדתו ה־54 של יו"ר מכבי, שהגיע עם אנרגיות מיוחדות. מג'יק סיכם כשתפס בחליפתו של מזרחי ואמר: "אתם יודעים למה החליפה שלו רטובה? כי הוא כל הזמן רץ וצועק על השופטים והמזכירות!".