נבחרת ישראל תפתח מחר (שני, 21:00) את שבוע המשחקים שלה, שיחתום ויכריע את העלייה מבית 4 לאליפות אירופה עם משחק בית נגד ליטא בו היא חייבת לנצח ביתרון של יותר משלושה שערים (נוצחה במפגש בווילנה 31:28) כדי לשמור על הסיכוי לסיים במקום השלישי בבית.
בשלישי (20:30), הנבחרת תארח את איסלנד האיכותית, ובחמישי (20:00) את פורטוגל החזקה. שלושת המשחקים יתקיימו בהיכל קבוצת שלמה בת"א, ולאחריהם הנבחרת תמריא לאיסלנד שם תתמודד ביום ראשון במשחק האחרון מול הנבחרת המקומית.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בכדוריד
נבחרת ישראל בכדוריד
נבחרת ישראל בכדוריד
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
ישראל קיימה עד כה שני משחקים בפורטוגל ובליטא, שהסתיימו בהפסדים (הנבחרות האחרות בבית קיימו יותר משחקים - ליטא ואיסלנד 3, ופורטוגל 4). כאמור ניצחון מחר בהפרש הדרוש יעלה את הנבחרת למקום השלישי - שמעניק בסיום שלב הבתים 4 כרטיסים לאליפות אירופה מבין 8 נבחרות בעלות המאזן הטוב ביותר שיסיימו במקום השלישי בכל הבתים.
מיד אחר כך, הנבחרת תתמקד בשתי המשימות מול נבחרות איכותיות יותר - איסלנד ופורטוגל, מי שמסתמנות כשתיים שיעפילו משני המקומות הראשונים.
המאמן הלאומי, אולג בוטנקו, התייחס לשבוע הבינלאומי המאתגר: "מצפה לנו שבוע אינטנסיבי מאוד של משחקים, שיקבעו את התמונה הסופית בבית. התמודדנו עד עכשיו בתנאים לא פשוטים בתקופת הקורונה. שיחקנו עד עכשיו שני משחקים בלבד, בפורטוגל ובליטא. אנחנו מארחים שלושה משחקים תוך ארבעה ימים מול נבחרות איכותיות – ליטא, איסלנד ופורטוגל, ואז יוצאים למשחק אחרון באיסלנד. לוחות זמנים לא פשוטים, אבל אנחנו נעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים בטח אצלנו בבית בתל אביב כדי להפתיע ולהשיג נקודות. המשימה הראשונה שלנו היא ליטא, להשיג נקודות ראשונות ואז להתכונן ליתר המשחקים. נבחרת ישראל עשתה התקדמות בשנים האחרונות, גם בזכות היציאה של שחקנים לליגות אירופיות. זו נבחרת שמאמינה בעצמה. זו נבחרת שלא מוותרת, והוכחנו את זה בתל אביב גם מול נבחרות חזקות מאיתנו".
2 צפייה בגלריה
אולג בוטנקו באימון
אולג בוטנקו באימון
אולג בוטנקו. "מצפה לנו שבוע אינטנסיבי מאוד"
(צילום: עוז מועלם)
הסגל הסופי לליטא ייקבע רק מחר בבוקר באימון המסכם. הערב אמורים להצטרף לאימון השוער דן טפר והמקשר ליאור גורמן שיגיעו משארבור שבצרפת. בסוף השבוע הצטרפו הליגיונרים יואב למברוזו, אדיר כהן, יונתן דיין ותומר בודנהיימר. מי שלא צפוי להיכלל בסגל לליטא, ויגיע רק מחר לארץ הוא המקשר דניאל מוסינדי, שנכלל וצפוי לשחק היום עם קבוצתו הגרמנית ארלנגן במסגרת הבונדסליגה הגרמנית.
בסגל שזימנו אולג בוטנקו ואסף לוי נכללים גם את השוערים מושיקו אלימלך (הפועל קרית אונו), תום שם טוב (הפועל ראשל"צ) ועוז יצחק (עירוני רחובות), כאשר בשבת צורף לאימון גם זיו קדן, שוער נבחרת העתודה היוצאת ממ.כ חולון (לאחר שניב פישלוביץ הודיע כי לא יוכל להצטרף לאימונים). בפינות - שמאל: עוז חממי (הפועל ראשל"צ), דניאל צרפתי (בני הרצליה) וגיל פומרנץ (א.ס רמה"ש). בימין - טל הרשקוביץ (הפועל ראשל"צ) וסהר שחק (הרצליה). בעמדת המרכז - עדן ג'ינג'י ואופיר כהן (א.ס רמה"ש), עומרי קושמרו (הפועל אשדוד). בעמדות המקשר - שמאל: רם טורקניץ וניבו לוי (הפועל אשדוד). ימין - ירמי סידי (שהבקיע במפגש הקודם בליטא 11 שערים ומסר 9 אסיסטים) ורותם סגל (מכבי ראשל"צ) ועמית גל (קרית אונו). בעמדת הפיבוט - הקפטן דניאל שקלים ויוסי אפו (רמה"ש).