ספרד היא הנבחרת המעוטרות ביותר בעולם בשנות האלפיים, עם שתי זכיות רצופות ביורו (2008 ו-2012) והשיא עם הנפת גביע העולם ב-2010. אבל כמעט עשור עבר מאז התואר האחרון, והסגל השתנה לא מעט. שחקנים שכיכבו בטורנירים ההם, כמו צ'אבי, אנדרס אינייסטה, דוויד וייה, איקר קסיאס ועוד רבים וטובים כבר הספיקו להתבגר, חלקם פרשו וחלקם נמצאים בשלהי הקריירה.
לשם השוואה, השחקנים היחידים שהיו חלק מסגל הנבחרת הספרדית ביורו 2012 ונכללו בסגל גם ליורו הקרוב הם ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס. אפילו סרחיו ראמוס, אחד מגדולי השחקנים הספרדים, ומלך ההופעות במדי הנבחרת עם 180 הופעות, לא זומן ויצפה ביורו הקרוב מביתו. מאז הזכייה ב-2012, הספרדים לא הצליחו לשחזר את ההישגים האדירים של דור הזהב ההוא. ביורו הקודם שנערך בצרפת, הם הפסידו לאיטליה בשמינית הגמר וחזרו הביתה מוקדם מהצפוי, וכך גם בשני המונדיאלים האחרונים.


2 צפייה בגלריה
פדרי
פדרי
פדרי
(צילום: AP)

אבל עכשיו ישנם ניצוצות של משהו חדש ומסעיר: אחת התקוות הגדולות של ספרד הוא פדרו גונזלס לופס, שאוהדי הכדורגל מכירים אותו בשם פדרי, קשרה ההתקפי של ברצלונה. פדרי בן ה-18 הוא הנציג הבכיר של הדור הבא בכדורגל הספרדי ביורו הקרוב, ורק לחשוב שעוד לא היה בן עשר בזכייה האחרונה של הספרדים בתואר.
סיפורו של פדרי מתחיל בשנת 2002 בעיירה קטנה בשם טגוסטה שבאי טנריפה. פדרי נולד למשפחה שהכדורגל וברצלונה הם חלק משמעותי מחייה. מעל המסעדה של אביו התנוסס דגל של המועדון, וסבו היה ממקימי הפניה-בלאוגרנה (מועדון האוהדים) של ברצלונה בעיירה.
פדרי החל לשחק כדורגל במחלקת הילדים של המועדון המקומי, ובגיל 13 עבר לשחק באקדמיה של ז'ובנטוד לגונה, גם היא בטנריפה. פדרי היה ידוע כנער צנוע ומוכשר, ואמר: "אבא שלי לימד אותי שצניעות היא התכונה החשובה ביותר". בהמשך דרכו החל לקבל מחמאות והשוואות לסגנון המשחק וההתנהגות של האליל שלו אינייסטה.
בפברואר 2018 הוא זומן למבחנים באקדמיה של ריאל מדריד, בתקופה הקרה ביותר של השנה. את היומיים הראשונים העביר במלון מאחר שהסופה הייתה חזקה מדי ואי אפשר היה לצאת החוצה. ביומיים הנוספים הוא ניסה להראות את כישוריו, אבל שכבת קרח נשארה על הדשא והקשתה עליו. אחרי ארבעה ימים הוא נשלח הביתה עם המסר: "נמשיך לעקוב אחריך".
וכך, המהלך המשמעותי הראשון בקריירה שלו הייתה כשחתם באותה שנה בלאס פלמאס מליגת המשנה בספרד. המעבר מטנריפה ללאס פלמאס אינו נהוג בדרך כלל באזור האיים הקנריים, בגלל החלוקה הברורה בין שתי הקבוצות הגדולות הנושאות את שם האיים, אבל פדרי הצליח להתאקלם די מהר והמשיך בצמיחה המטאורית שלו. מיגל אנחל ראמירס, נשיא לאס פלמאס, אמר עליו: "פדרי הולך להיות הרכש המוצלח שלנו בכל הזמנים, וגם המכירה המוצלחת ביותר".
פדרי ערך את הופעת הבכורה שלו במדי לאס פלמאס עוד לפני גיל 17, באוגוסט 2019, ואת שער הבכורה שלו כבש חודש לאחר מכן. בכך הפך פדרי לכובש הצעיר ביותר בהיסטוריה של לאס פלמאס, בגיל 16, 9 חודשים ו-23 ימים. מאמנו הראשון בקבוצה היה פפה מל, שידוע בהחלטותיו הלא שגרתיות. אחרי משחקיו הראשונים של פדרי בקבוצה אמר עליו מל: "הוא השתלב מיידית בבוגרים, כאילו לא הייתה שום קפיצת מדרגה".
היה טבעי שפרסומים על התעניינות מצד מועדונים גדולים התחילו להגיע, ובאוגוסט 2019, אחרי שברצלונה וצ'לסי הביעו עניין בשחקן הצעיר, מל הודה: "למזלנו או לשמחתנו, הוא לא יישאר פה לעוד זמן רב". חודש לאחר מכן ברצלונה פתחה את הארנק ורכשה אותו בסכום שיכול להגיע ל-25 מיליון אירו כולל בונוסים. הוא הושאל מיד חזרה ללאס פלמאס כדי שימשיך להשתפשף וישלים את העונה.
כאשר הגיע הקיץ לברצלונה, אחד הראשונים שהחמיא לפדרי היה לא אחר מאשר אינייסטה, האליל שלו, שאמר: "זה ברור שלפדרי יש המון פוטנציאל. אני חושב שהוא נמצא במקום אידיאלי כדי להמשיך לצמוח כשחקן, אני מאחל לו רק טוב והדבר החשוב ביותר זה שהוא רגוע. אני יודע שאם הוא ימשיך לעשות את הדברים בצורה נכונה, הוא יהיה מוכן לכל דבר".
והוא באמת היה מוכן, כי בעונה החולפת פדרי היה אחד השחקנים הבולטים של הבלאוגרנה, עם 3 שערים ב-37 משחקים. יותר מכל בלט שיתוף הפעולה שלו עם המלך של ברצלונה, לאו מסי, עליו סיפר פדרי ל"מארקה": "אני נהנה מזה, לראות אותו ואת מה שהוא מסוגל לעשות. להיות מסוגל לחלוק רגעים איתו זה מטורף. אני תמיד מחפש אותו על המגרש בגלל שהוא תמיד יודע מה הוא עושה. הוא גם תמיד מנסה למצוא אותי ואומר לי איפה לעמוד כדי שהוא ימסור לי".

2 צפייה בגלריה
צמד חמד. לאו מסי עם פדרי
צמד חמד. לאו מסי עם פדרי
צמד חמד. לאו מסי עם פדרי
(צ ילום: AFP)

הקפיצה לנבחרת הבוגרת של ספרד לא איחרה להגיע, והייתה זריזה במיוחד: במהלך הקריירה הבינלאומית היחסית קצרה של הכוכב העולה, הוא הספיק לשחק בתוך כשנה וחצי ב-5 נבחרות שונות של הספרדים: עד גיל 17, 18, 19, 21 והבוגרת. מי שאחראי למהלך האחרון הוא לואיס אנריקה, שזימן את פדרי לפני כחודשיים להופעות הבכורה שלו, בשלושת מחזורי הפתיחה של מוקדמות המונדיאל. פדרי שיחק, הרשים, והפך לשחקן הצעיר ביותר בסגל צעיר ממילא שייצג את ספרד ביורו. אילו עוד שמות מבטיחים אפשר למצוא לצדו? פראן טורס ממנצ'סטר סיטי, גם דני אולמו שגדל בברצלונה והיום משחק בלייפציג. בשילוב השחקנים הוותיקים –אלבה, בוסקטס, דויד דה חאה, תיאגו אלקנטרה ואלבארו מוראטה - זה סגל שיכול להוביל את הלה רוחה לשלבים המתקדמים של הטורניר.
אינייסטה היה זה שכבש את אחד השערים החשוב בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי, בגמר המונדיאל נגד הולנד בדקה ה-116. אולי ביורו הקרוב, יותר מעשור מאז השער הגדול ההוא, נקבל מהיורש שלו רגע קסם דומה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.