העולם השתגע. בין הקורונה למחאות, מההפגנות לבזיזות, יש הרגשה באוויר שהמציאות שהכרנו לא תחזור אלינו בשום צורה. הדבר היחיד שאולי נקבל בחזרה הוא הספורט. המשחקים, המתח, האווירה לפני משחק חשוב. הם יחזרו אלינו, עם או בלי אוהדים כרגע, ונוכל לחזור ליהנות מיכולות האתלטיקה הגבוהות ביותר שידעה האנושות.
יש כאלו שלמרות שנמצאו פתרונות יצירתיים במיוחד לחידוש ליגת ה-NBA, עדיין מצאו סיבה או הצדקה למה הם לא יכולים לחזור למגרש. אלה אותם שחקנים שתמיד מוצאים דרך להרוס ומחויבים להראות כמה הם שונים ומיוחדים.
2 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
החליט שלא מתאים לו לחזור לשחק. למה? כי הוא יכול
(צילום: AP)
קיירי אירווינג, לדוגמה, שחקן שנהנה למשוך תשומת לב עם אמירות על כך שהעולם שטוח (תעודת עניות לכל אנשי החינוך שפגש בחייו) החליט שהפעם הערכים שלו יוסטו אם הליגה תתחדש. זה מעניין בגלל שעד היום הקול שלו בהקשר של תנועת Black Lives Matter לא נשמע. זה אפילו קצת מביך שבתקופה שבה האבטלה מרקיעה שחקים, אדם שמקבל משכורת שנתית ממוצעת של 34,122,650 דולר לא מוכן לחזור לעבודה למרות שהוא יכול.
לצידו נעמד דווייט הווארד, שחקן שאמנם מהווה אקס פקטור בלוס אנג'לס לייקרס העונה (להפתעת כולנו), אבל ימצא את עצמו בעתיד הקרוב בחוץ. גם הוא מרוויח לא רע עבור סנטר סחוט עם ותק של 15 שנה בליגה. עד לפני יומיים הוא לא נודע בתור אדם בעל דעות פוליטיות מוצקות.
בלי להיכנס לעובי הקורה, המחאות בארה"ב יימשכו עם או בלי חידוש הליגה, ובסופו של דבר מדובר בספורט ולא בחיים עצמם. הכעסים על אלימות המשטרה יהיו עוד יהיו, הוויכוח על הפתרון יימשך לנצח ללא הסכמות, והעם האמריקאי יצטרך למצוא דרך ריאלית לאחות את השברים. לשבש את חזרת הליגה לא תעזור, להפך. במקום לעשות שימוש בספורט כדי להראות שהשוויון על המגרש הוא מודל לשוויון מחוץ למגרש, הוא מהווה פספוס הזדמנות פז ליצירת התקדמות.
2 צפייה בגלריה
דווייט הווארד
דווייט הווארד
גם הוא נגד החזרה. דווייט הווארד
(צילום: AP)
השחקנים הם אלו שמשמשים עבור רבים דוגמה אישית, ובסביבה שבה קולם יישמע הם מסוגלים לדבר באופן רציונלי על שינוי ודרך. אמירות מהרחוב הן נחמדות, אבל לא שורדות. מצידי המגרש, כשכולם ביחד נלחמים עבור מטרה אחת, משם ניתן לבנות תנועה מנצחת. לא כשברקע חנויות עולות בלהבות.
רוב השחקנים רוצים לחזור ומאמינים שזה הדבר הנכון לעשות. אסור לתת לכמה עשבים שוטים ולא חדים במיוחד לקבוע את הדרך. הם לא הרוויחו את הזכות לעשות זאת. בלי תירוצים, תחזרו למגרשים ומשם נוכל להתחיל לפתור את הבעיות. אין צורך לייצר בעיות חדשות ומיותרות בגלל רעיונות אנרכיסטיים. תראו לנו איך נראים מנצחים, תנו לנו דוגמה לשוויון מנצח.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
פורסם לראשונה: 11:13, 19.06.20