אלוף העולם לשעבר באופני כביש, מיכל קביאטקובסקי הפולני, מקבוצת אינאוס ניצח היום (חמישי) את הקטע ה-18 בטור דה פראנס לראשונה בקריירה. קביאטקובסקי חצה את קו הסיום כשהוא מחובק עם חברו לקבוצה, האקוודורי ריצ'רד קאראפאס, בזמן של 4:47:33 שעות.
פרימוז' רוגליץ' הסלובני (יומבו-ויסמה) ממשיך ללבוש את החולצה הצהובה, כשהוא שומר על מרחק של 57 שניות מבן ארצו טאדיי פוגאצ'אר (UAE). מיגל אנחל לופס (אסטנה) מדורג שלישי כשהוא רחוק 1:27 דקות מהמוביל. גיא ניב, סיים במקום ה-132 רחוק 31:32 דקות מהמוביל ועשה עוד צעד בדרך לסיום היסטורי של ישראלי בטור.
3 צפייה בגלריה
מיכל קביאטקובסקי
מיכל קביאטקובסקי
קביאטקובסקי ופוגאצ'אר חוצים יחד את קו הסיום
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
מיכל קביאטקובסקי
מיכל קביאטקובסקי
קביאטקובסקי מאושר
(צילום: EPA)
הקטע השלישי והאחרון באלפים, יצא הפעם ממריבל ללה רוש סור-פורון, לאורך 157 קילומטר, עם ארבעה טיפוסים בדרגות 1 עד 3 ואחד נוסף בדרגת HC, שנמשך 6 קילומטרים מטורפים, עם שיפוע רצחני.
אנדרה גרייפל, שעבר טור דה פראנס שכולו סיוט, נאלץ לפרוש היום, 30 קילומטר לתוך המרוץ, לאחר שנכנע לבסוף לשפעת הקשה ממנה סבל. "אני רוצה שהילדים שלי ידעו שאין ויתורים. אם להגיע למצב שאתה מפסיק להתחרות - זה יהיה על האופניים וכאשר אין לך עוד יכולת לדווש", אמר הרוכב בן ה-38.
3 צפייה בגלריה
פרימוז' רוגליץ'
פרימוז' רוגליץ'
רוגליץ' והחולצה הצהובה
(צילום: רויטרס)
מחר (שישי), כשהרוכבים מתחילים להריח את הסוף, יתקיים הקטע ה-19, שיהיה מישורי ויצא מבורק אן-ברס לשומפניול (166.5 קילומטרים).
פורסם לראשונה: 18:43, 17.09.20