הבדיחה

מנור הגיבור והפוטש ל"שונאלדו"
"אוי, עשית אותנו כל כך... כל כך...", התקשה מודי בר-און למצוא את המילים בשיחת סקייפ עם מנור סולומון, שכבש מול ריאל מדריד בליגת האלופות. "תודה לך, מנור, באמת תודה לך. וואו, איך ריגשת אותנו, איך שימחת אותנו. ספר לנו על הרגע הדגול". הישראלי של שחטאר דונייצק, שחקן מצוין ואינטליגנטי, נראה נבוך. הוא הרי כבש שער חשוב לזכות קבוצה אוקראינית, שבוודאי יתרום לקריירה שלו. לא הפציץ את הכור באיראן.
"אהלן מנור, זה אלי גוטמן", הצטרף לשיחה המאמן הלאומי לשעבר, שנוהג להציג את עצמו. "בא בוני וסיפר והילל אותך, ובצדק... אני יכול להציע לך, בקפיצת המדרגה הבאה שלך, אל תקפוץ מעבר בצורה נמהרת". ככה זה בפרובינציית המניה-דיפרסיה. מצד אחד מהללים, משבחים, מקלסים ונסחפים, מצד שני מבקשים ממנו שיירגע. שלשום, כשסולומון מסר סתם כדור רוחב קצר ב־0:0 מול אינטר, גוטמן כבר איבחן: "משחק בוגר של מנור". פרשנות ילדותית.
7 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
"מה הם רוצים ממני?". מנור סולומון
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
וייסמן, סולומון, מיכה
וייסמן, סולומון, מיכה
בחורינו האמיצים
(איור: אופיר בגון)
כשבחורינו האמיצים משחקים בליגות הרגילות של אירופה, כל שידור נשמע כמו המדור לחיפוש קרובים. "היום הזה דאבור יתארח אצל ורדר ברמן", בישר לאומה מוטי חביב במשחק בין איינדהובן (של ערן זהבי) לוויטסה ארנהיים (של אלי דסה), והחל בספירת מלאי: "אני אומר לכם, זה יום של ישראלים היום. עכשיו יש גם את אפואל ניקוסיה נגד אנורתוסיס פמגוסטה עם דור מיכה ועומר אצילי ובן שהר". חשוב לציין שזו צפייה בהסכמה.
"עילאי אלמקייס וזהבי ייפגשו ביום ראשון, כאן על המסכים שלנו", הוסיף ועידכן השדר הוותיק, ואז הגיעה ההודעה שכולם ציפו לה: "ביום שישי, פאסוס פריירה בליגה הפורטוגלית, עם דור ג'אן, על המסך שלנו... אנחנו מזכירים לכם, יום שישי, אז חייבים לסגור את השבוע הישראלי הזה, דור ג'אן, על המסכים שלנו"... ברור שחייבים. "שבוע ישראלי" כזה באירופה, שמתחיל בדור מיכה ומסתיים בדור ג'אן, קורה פעם בדור.
7 צפייה בגלריה
ערן זהבי עולה לנגיחה
ערן זהבי עולה לנגיחה
הרבה ליגיונרים יש לנו
(צילום: EPA)
כשה"לגיונרים" שיחקו בליגה המקומית, איש לא ניהל יומן עם דקות המשחק שלהם. בניכר, כל רגע שלהם על הדשא מתועד. ידעתם שגידי קאניוק נכנס כמחליף בדקה ה־79 ובישל שער ניצחון לבוריראם יונייטד מול צ'יאנגראיי יונייטד בליגה התאילנדית? ניר לקס פתח בהרכב של פטרולול והוחלף בדקה ה־71 אחרי שבישל ב־1:1 מול ויטורול בליגה הרומנית השנייה, ושמואל שיימן כבש בהפסד 3:2 של קאטוויק לספאקנבורג בליגה השלישית בהולנד. בגאורגיה שיחק לידור כהן 90 דקות בהפסד 1:0 של דילה גורי לסמטרדיה. ככה זה העם החם שלנו. לא שוכחים אף אחד לרגע.
"מבצע הסולו של שון וייסמן, שבכל ספרד מדברים עליו", דיווח באיפוק אחד האתרים אחרי הופעת הבכורה של חלוץ ויאדוליד מול ריאל מדריד, שהסתכמה בבעיטה אחת למסגרת. בפרומואים לשידורי ויאדוליד כבר קוראים לו "שונאלדו" (על שם הבעלים הברזילאי של הקבוצה), והשבוע עשה מאמנו, סרחיו גונסאלס, את טעות חייו. בדקה ה־23 מול אלאבס, כשאחד משחקניו הורחק, החליף גונסאלס דווקא את הישראלי. סגירת החשבון הגיעה מיד באחד האתרים הציוניים, שם צוטט צייצן אלמוני שכתב בטוויטר: "איך לעזאזל הוצאת את השחקן הכי טוב שלך?"... אז מה אם בששת משחקי הליגה עד כה, שונאלדו לא כבש?
האם פולחן אישיות מגוחך כזה לשחקן של סוגרת הטבלה קיים בעוד מקום בעולם? קשה לדעת. מה שכן ברור הוא שיותר מ־200 זרים משחקים כיום בליגה הספרדית, כולל שניים מהרפובליקה הדומיניקנית, אחד מהרפובליקה המרכז אפריקאית, אחד מהרפובליקה העממית של קונגו, ואחד מרפובליקת בננות.
7 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
שון וייסמן, איך המאמן הוציא אותו?
(צילום: EPA)

המיותרת

הנשים מופקרות, ברקת שותקת
זה היה שבוע מזעזע מבחינת היחס לנבחרת הנשים בכדורגל. משחקיה במוקדמות היורו לא שודרו כמובן בטלוויזיה, אבל סרטונים מהטיסה חזרה מדנמרק, דרך פרנקפורט, חשפו הפקרות וזלזול מחפירים. השחקניות פוזרו בין הנוסעים בטיסה מסחרית מפוצצת באנשים, שבעקבותיה נדבקו חמש מהן בקורונה. איך לא?
אחת השחקניות, שמטעמים מובנים העדיפה לא להיחשף, טענה כי היא וחברותיה גם לא קיבלו שום הנחיות לגבי הבידוד. בהתאחדות, במקום להתנצל, תקפו: "צר לנו על הדמגוגיה הזולה ועל הציניות שחוצה כל גבול", והוסיפו: "מרבית השחקניות אף הוקירו תודה על הטיפול והדאגה, כך שלא ברור מי מנסה להציג תמונה מעוותת ושקרית. אם יש מישהו כזה, מוטב שיופיע בשמו". רעיון מצוין, ואם יש מישהי שהוקירה להתאחדות תודה על הטיפול והדאגה, מוטב שיזכירו את שמה. כלומר סתם דמגוגיה זולה, שנועדה להצדיק טיסה זולה.
7 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
אלונה ברקת. איפה היא?
(צילום: ראובן שוורץ)
מחברי הנהלת ההתאחדות באמת אין ציפיות. מדובר בגוף שמורכב ברובו מגברים אינטרסנטים בעלי ניסיון עשיר בקומבינות, שממנים מקורבים למאמני נבחרות, מכופפים תקנונים ומאפשרים לעבריינים לנהל קבוצות. אבל לאן נעלמה האישה רמת המעלה, שהתעקשה לכהן גם בהנהלה וגם במזכירות? מישהו שמע משהו מאלונה ברקת?
"אני מקווה שאם יש עוד נשים שהכדורגל מעניין אותן - שיבואו אף הן", אמרה בעבר הגברת הראשונה של הענף. מה היא עושה בשביל זה? כלום. כשנבחרת הגברים משחקת, נוהגת ברקת לשלוח לה ברכת הצלחה בטוויטר עם אימוג'ים של דגלי ישראל. כשנבחרת הנשים מופקרת ומושפלת, היא אפילו לא מצייצת.

ה"קילר"

תמיר בלאט לא פוגע
"בבית אני נסיך, במגרש אני קילר". כך העיד על עצמו תמיר בלאט בדיוק לפני חודש, ערב המפגש של הפועל ירושלים עם בורגוס הספרדית ברבע גמר ליגת האלופות בכדורסל. במשחק עצמו, הקילר חיסל דווקא את הקבוצה שלו, כשרשם 0 מ־6 מהשדה והוסיף שישה איבודים. ירושלים הובסה ב־27 הפרש והודחה.
שלשום חזרה הקבוצה למפעל והפסידה 98:94 לטורק טלקום. הפעם בלאט קלע 3 נקודות, 1 מ־9 מהשדה. נכון, היו לו הרבה אסיסטים (11), אבל גארד שלא יודע לקלוע הוא בטח לא קילר. מצד שני, כמי שגדל בפרויקט "שחקן אמיתי" – שם עודד קטש היה שותף עסקי של ההורים – אפשר לומר שלא רק בבית הילד מרגיש כמו נסיך. כך, אגב, מתייחסים אליו גם בערוץ הקניות, שמראה לפעמים גם ספורט. למרות שפיספס שלשום מול הטורקים שמונה זריקות, הם כמובן הקפידו להראות בתקציר דווקא את הכדור הבודד שנכנס לו.
7 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
פרארי או סובארו?
(צילום: FIBA.COM )
לפני כשנתיים, כשדן שמיר הציע לבלאט לחתום בהפועל חולון, הוא קיבל ממנו דרישה לשכר מוגזם, לצד מסרון עם תשובה בלתי נשכחת: "אין יותר טוב ממני. אם אתה רוצה לנהוג בפרארי, אל תציע מחיר של סובארו". ומה בסוף? ירושלים הציעה מחיר של פרארי, וקיבלה נהג סובארו.

האינפנטילים

איגוד הג'ודו מפסיד בפנדלים
בתחילת החודש, כשנבחרת הכדורגל הפסידה לסקוטלנד בפנדלים וחלום היורו קרס, באיגוד הג'ודו דווקא נראו מרוצים. הסמנכ"ל, אלירן מלכה, העלה סטורי באינסטגרם שכותרתו: "אכזבה נוספת מהכדורגל", ומעל תמונה של נבחרת הגברים בג'ודו כתב: "שם כסף שאם הם בועטים את הפנדלים אנחנו מנצחים!" באינסטגרם של נבחרת הג'ודו מיהרו לשתף את העקיצה האינפנטילית.
השחצנות המופרכת הזו אופיינית גם ליו"ר האיגוד, משה פונטי, שהצהיר פעם כי אם ייתנו לו לאמן את הדור הצעיר בכדורגל, "תוך שמונה שנים נגיע לטורניר גדול". זו כמובן שטות גמורה, כי בכדורגל לא מספיקים שלושה ניצחונות כדי לזכות במדליה, אין גראנד פרי פעם בחודש, והמונדיאל לא מתחלק לשבעה משקלים שבכל אחד מהם מחלקים ארבע מדליות.
7 צפייה בגלריה
משה פונטי.
משה פונטי.
משה פונטי.
(צילום: אורן אהרוני)
השבוע, נבחרת הגברים של אורן סמדג'ה איכזבה בגדול בגראנד סלאם בודפשט ושבה בידיים ריקות, וזה כולל את אורי ששון, שהפסיד בשניות האחרונות של הקרב על הארד מול הגיאורגי לבאני מטיאשוילי. שם כסף שאם ערן זהבי עושה את הווזארי, אנחנו מנצחים.