חצי שנה אחרי שהיורוליג סגר את שעריו עם פרוץ הקורונה, מכבי תל אביב תחזור מחר (חמישי, 21:00) לעונה אירופית חדשה כשתארח את אלבה ברלין עם לא מעט חששות, חוסר ודאות כלכלי ומקצועי ומצבת פצועים עוד לפני הג'אמפ בול הראשון.
למרות הזכייה באליפות, במכבי ת"א נשארו עם תחושת פספוס מאחר שעונת היורוליג הגיעה לסיומה מוקדם מהצפוי, כשהקבוצה עומדת על מאזן 9:19 והבטיחה את מקומה בפלייאוף אחרי שנים רבות. ראשי המפעל הגיעו מוכנים לעונה הזאת עם מתווה חדש שמדבר על טיסות פרטיות למשחקי חוץ, בדיקות רבות ועוד סעיפים שאמורים להפוך את הדברים להרבה יותר ברורים. כמו כן, הוחלט כי הפעם גם אם הנגיף שוב יגרום לכאוס ביבשת, העונה תימשך כמו ב-NBA ב'בועה' בעיר אחת באירופה.
5 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. קונה עכשיו הצלחה כמו בעונה הקודמת
(צילום: טוויטר מכבי תל אביב)
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
ווילבקין. הרבה יקום וייפול עליו
(צילום: טוויטר מכבי תל אביב)

הפסדים של 45 מיליון שקלים

המצב הכלכלי העגום מתקופת הקורונה פגע במכבי ת"א בצורה קשה מאוד. זה לא סוד שמעל 50 אחוז מתקציב הקבוצה מורכב ממכירת מינויים וכרטיסים, ורק על ההחלטה שלא להכניס קהל למשחקים הפסידה הקבוצה לא פחות מ-45 מיליון שקל. המועדון אמור לקבל כ-17 מיליון שקל מ"רשת הביטחון" של המדינה, אבל בור של קרוב ל-30 מיליון שקל יישאר, לצד ירידה של 30 אחוז מהתקציב בעונה שעברה.

המשכיות לצד חוסר ודאות

אם מסתכלים על הסגל, מכבי ת"א הצליחה למרות הקשיים להשאיר 11 שחקנים מהעונה שעברה, בדיוק לפי התוכניות של ראשי המועדון והצוות המקצועי, על מנת לבנות שלד שירוץ לשנים הקרובות וליצור המשכיות שאמורה לעזור בתוצאות. המחשבה העיקרית בקיץ הייתה לשדרג במקומות מסוימים את הסגל עד כמה שניתן במסגרת התקציב.
5 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
דורסי. נשאר בהיכל
(צילום: עוז מועלם)
כריס ג'ונס הגיע כחלק ממדיניות רבת שנים במועדון של החתמת שחקנים לא מוכרים בכסף קטן רגע לפני הפריצה שלהם. ההחתמה שעשתה הכי הרבה רעש בקיץ הייתה זו של אנטה ז'יז'יץ', שתפס את מקומו של טאריק בלאק. הסנטר הצעיר מגיע עם רעב ורצון להצליח באירופה אחרי שנים קשות ב-NBA, ולהוכיח שיש לו מה לתרום ברמות הגבוהות.
על פניו נראה שהבעיה העיקרית של הצהובים היא בקו הקדמי שדולל אחרי עזיבתם של קווינסי אייסי, אמארה סטודמאייר וג'ייק כהן. שיטת המשחק של יאניס ספרופולוס מתבססת בעיקרה על הגנה חזקה, ועם עזיבתו של אייסי והחתמת מחליף בדמותו של דראגן בנדר, שלא נחשב לשומר גדול ומגיע כסימן שאלה גדול מאוד לאור התקופה המאכזבת שלו ב-NBA, הצהובים לא יודעים מה הם יקבלו ממנו. יש לציין כי אייסי (עדיין סובל מפציעה) וסטודמאייר (נמצא עם משפחתו הקרובה במיאמי) עדיין נמצאים על הפרק ועשויים להצטרף בהמשך.
5 צפייה בגלריה
דראגן בנדר
דראגן בנדר
בנדר. יתרום?
(צילום: מכבי תל אביב, האפליקציה הרשמית)

חיסורים רבים

הצהובים לא פותחים את העונה האירופית בצורה אידיאלית. בעונה שעברה הם סבלו מפציעות מרובות שנמשכות עד עכשיו. ליובל זוסמן יש קרע בשריר הירך האחורי, והוא צפוי לחזור רק בעוד חודש. הקפטן, ג׳ון דיברתולומיאו בשלבי החלמה מהפציעה בגיד אכילס ויחזור בעוד מספר שבועות. עומרי כספי לא משחק מאז דצמבר בעקבות פציעה בברך, חזר לאימונים אך ללא מגע, מה שעשוי להשתנות בשבועות הקרובים. בכל מקרה כספי לא אמור לשוב בתקופה הקרובה, שכן מדובר בפציעה מאוד בעייתית שתלויה גם בוויסות עומסים.
ללא שלושתם, החודש הראשון ביורוליג יהיה מאוד קריטי עבור הצהובים שייפגשו בין היתר את צסק״א מוסקבה, אולימפיאקוס ופנרבחצ׳ה. כזכור, לפני שנתיים הדבר העיקרי שפגע למכבי ת"א בעונה האירופית היה תחילת הדרך מרובת ההפסדים (מאזן 6:1). הבעיה הגדולה היא ששאר הקבוצות ביורוליג התחזקו משמעותית, אם אלה ברצלונה, ריאל מדריד, אנאדולו אפס, פנרבחצ'ה וצסק"א.
5 צפייה בגלריה
ספרופולוס וכספי באימון
ספרופולוס וכספי באימון
כספי. חזר להתאמן, אבל בלי מגע
(צילום: ראובן שוורץ)

יריבה בהזמנה?

במשחקי טרום העונה, אלבה ברלין ניצחה את באקן בקס הדנית ואת אולימפיאקוס, אבל הפסידה לפנאתינייקוס, מילאנו ובמשחק שני לאולימפיאקוס. כוכב הקבוצה בקו הקדמי הוא לוק סיקמה בן ה-31, שחוזר לעונה שנייה ביורוליג אחרי שסיים את הקודמת בטופ 10 במדד האיכות ובריבאונדים. לקו הקדמי הצטרף בן לאמרס בן ה-24 המתנשא לגובה 2.08 מ', ששיחק בשנתיים האחרונות בבילבאו במדיה סיים כחוסם המצטיין בספרד (1.9 חסימות). שווה לשים לב גם לג'ייסון גריינג'ר בן ה-31, שעזב את באסקוניה אחרי שלא שיחק בעונה הקודמת בעקבות קרע בגיד אכילס. גריינג'ר הוא אחד הגארדים המנוסים במפעל עם 148 הופעות וממוצע של 9.2 נקודות ו-4 אסיסטים. על הנייר זו יריבה שמכבי ת"א חייבת לנצח.