יפן הודיעה היום (שלישי) כי היא לא תיתן עדיפות בחיסונים נגד נגיף הקורונה לספורטאים אולימפיים לקראת אולימפיאדת טוקיו הקיץ, בעקבות סערה ברשתות החברתיות.
נכון להיום, מיליון איש בלבד קיבלו את המנה הראשונה של חברת פייזר מאז פברואר מתוך אוכלוסיית יפן המונה 126 מיליון, כאשר האוכלוסייה המבוגרת תחל לקבל את החיסונים רק בתחילת השבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
טוקיו 2020
טוקיו 2020
ספורטאים לא יקבלו עדיפות בחיסונים
(צילום: AFP)
בימים האחרונים טוקיו דיווחה על 545 מקרים חדשים של נדבקים בנגיף ועל פי דיווחים, הממשלה צפויה להטיל מגבלות נוספות בעיר הבירה שתארח את המשחקים.
לצד זאת, גורם בממשלה צוטט כשאמר כי יפן החלה לבדוק את האפשרות להבטיח שהספורטאים האולימפיים והפראלימפיים יגיעו כולם מחוסנים עד סוף יוני, אבל הביקורת הגדולה הביאה כנראה לשינוי המדיניות.
"תן את זה לאמא שלי תחילה", צייץ אחד המשתמשים בטוויטר. "הספורטאים כולם צעירים ובריאים". "זה ממש מוזר בהתחשב בכך שאין לנו מושג אם אפילו כל הקשישים יקבלו את החיסונים שלהם עד אמצע יוני, ואתם רוצים לתת את זה לספורטאים?", צייץ גולש נוסף.
אולימפיאדת טוקיו תיפתח בעוד 101 ימים, ב-23 ביולי, לאחר דחייה של שנה, כאשר נכון להיום, 56 ספורטאים ישראלים הבטיחו את מקומם במשחקים, כאשר רובם כבר חוסן בשתי מנות.