אני מניח שאין הרבה חובבי ספורט שבאמת הכירו את שיטת הניקוד במרוץ ל"נעל הזהב" ואיך היא עובדת, אבל שון וייסמן "דאג" שנכיר אותה. כשצפיתי ברשימה פשוט עצרתי את נשימתי. מה לעזאזל שחקן ישראלי עושה ברשימה שכזו מפוארת, זה לא נתפס. לבנדוסקי, רונאלדו ומסי, הולאנד, אימובילה, ג'יימי וארדי, לוקאקו, אובמיאנג. וכן כן, הפטריוט שלנו במלוא מובן המילה, מספר 6 ברשימה, מר שון וייסמן.
מי מכם שהיה באוסטריה (קרוב לוודאי בווינה) שם לב שמדובר במקום קריר וסגרירי. זאת לא עיר שטופת שמש, אין את האווירה הקיצית של חוף הים והמטקות. מקום כיפי להעביר סופ"ש ולחזור מבסוט הביתה. סופ"ש של ניתוק שגורם לך להתגעגע כבר לשבת הבאה בחיק המשפחה והחברים הקרובים. זה גורם לך להבין שמי שמגיע למקום שכזה ועוד 3 שעות נסיעה מהבירה התוססת, הוא אחד שבא לעבוד קשה. ששם את הכל בצד, ובא לתת את כולו באימונים ובמגרש.

2 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
שון וייסמן מתפלל אחרי השער ברומא בליגה האירופית
(צילום: getty images)

יש משהו בשקט ובסגנון האופי שלו שלא יכול שלא לגרום לך לחבב את השחקן הזה. כשחקן ששולף את הדגל הלאומי שלנו אחרי חגיגה בשער ודומע מאושר, אתה לא יכול שלא להתחבר אליו. שון מסמל עבורי מישהו שבא לעבוד קשה, להתעסק נטו בכדורגל ולהצליח. אני מאחל לו שלאורך השנים ימשיך לשמור על השקט התעשייתי ולא יתפתה לספינים תקשורתיים שרק יוכלו לפגוע בהצלחה ובסימפטיה כלפיו. אז מה עוד נגיד על שחקן ישראלי שכובש 30 שערים בליגה אירופית, ההוא שנאבק עם ניקיטה על מקום בהרכב של יענקל'ה לא מזמן? גם אם יש מעט חכמולוגים שיקפצו ויגידו שזאת "רק" אוסטריה, איזו ליגה זאת כבר? הרי נתנו לנבחרת שלהם חמישייה שלמה לפני 24 שנים... כשזו עונה שלישית רצופה שמלך שערים ישראלי הוא זה שקוטף את התואר האישי המכובד.
מה הלאה? זה הזמן של הסוכן שלו לעבוד קשה בשבועות הקרובים (ואנו נקווה שלא ינתב את זה לחוזה שמן בארץ רחוקה במזרח), כי לשון יש הזדמנות לממש את המומנטום החיובי ולנסות למצוא את דרכו בליגה בכירה. דובר על סלטיק לאחרונה, אבל אני אישית מקווה שנראה אותו בגרמניה או בספרד. אנחנו מכירים את שון, אבל באירופה ירימו גבה וישאלו מי זה שם בעשירייה של נעל הזהב האירופית, ויקבלו קישורים לביצועים לוהטים מהמגרש.


מבחינת הנבחרת, טוב לדעת שיש שחקן צעיר ומבטיח, שבגיל 24 שאפשר להביט עליו ולדעת שאנחנו צריכים אותו איתנו במשחק הגורלי בגלזגו, ובתקווה במשחק נוסף. איזה מאמן שלא יהיה לנבחרת יזכה בקמפיין הבא לשלישיית התקפה אימתנית שכוללת את וייסמן, זהבי ודאבור, בתוספת תומר חמד שהמספרים שלו נעלמו לאחרונה אך ממשיך לעבוד קשה מאוד באנגליה, ומעניין יהיה לראות מי יקבל לפני מי את הקרדיט בהתקפה. אנחנו יכולים רק לפנטז על מאמן אחד ברשימה שישים את שלושתם יחד (יש כזה קוסם?). לסיום נאחל לשון שרק ימשיך להוציא את הדגל שלנו פעם אחר פעם, לא משנה לנו באיזו ליגה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.