ימים לא פשוטים עוברים על סרחיו ראמוס. אתמול הודיע מאמן נבחרת ספרד לואיס אנריקה שהבלם בן ה־35 לא יהיה בסגל ליורו, ובימים הקרובים הוא עשוי לקבל הודעה כואבת אפילו יותר – שהוא לא ממשיך בריאל מדריד.
ההחלטה של לואיס אנריקה לא הייתה קלה, כי בכל זאת המעמד של ראמוס בנבחרת שונה. לא רק שהוא קפטן בעל כריזמה אדירה ומנהיגות שלא ניתנת לערעור, מדובר גם בשיאן ההופעות בכל הזמנים, עם 180 משחקים במדים הלאומיים, ומי שהיה שותף בכיר לכל הזכיות האחרונות של ספרד: המונדיאל ב־2010 ואליפויות אירופה ב־2008 ו־2012.
4 צפייה בגלריה
ראמוס מתוסכל
ראמוס מתוסכל
אחד הטובים בהיסטוריה, אבל לא מספיק לסגל ספרד? ראמוס
(צילום: gettyimages)

"הייתה לנו שיחה קשה"

למרות שהוא עדיין רחוק מפרישה, ראמוס נחשב כבר עכשיו לאגדה: הבלם הטוב ביותר בתולדות הכדורגל הספרדי ואחד הגדולים בהיסטוריה. בשנה שעברה, כשהמגזין "פראנס פוטבול" ערך משאל ובו בחר את 11 השחקנים הטובים ביותר בכל הזמנים, ראמוס סיים שלישי מבין הבלמים, כאשר רק פרנץ בקנבאואר ופרנקו בארזי מקדימים אותו.
"לא זימנתי את ראמוס בסגל כי הוא שיחק מעט מאוד העונה", הסביר לואיס אנריקה. "הייתה לנו שיחה קשה, אבל זו הייתה החלטה שקיבלתי לטובת הנבחרת". האמת היא שהרמז הראשון לכך שהמאמן מתכוון לוותר על שירותיו הגיע לפני שבועיים.
4 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
(צילום: EPA)
אמריק לאפורט, הבלם הצרפתי של מנצ'סטר סיטי, הגיש בקשה לקבלת דרכון ספרדי, אחרי התייעצות עם לואיס אנריקה. לאפורט נולד בצרפת, אבל הוא ממוצא באסקי והחל את הקריירה בבילבאו. הוא אמנם הצהיר בעבר שאין לו כוונה לשחק בנבחרת הספרדית, אך אחרי שלא שותף במשחקיה של נבחרת צרפת למרות שזומן לסגל, החליט לחזור בו. כשנודע שלואיס אנריקה עומד מאחורי המהלך, גברו השמועות על כך שראמוס יישאר בחוץ – ואתמול הן הפכו לעובדה מוגמרת.

מהפציעות ועד הקורונה

במחצית הראשונה של העונה ראמוס היה משמעותי כהרגלו, אבל אז העניינים החלו להסתבך. הפציעה בברך לא איפשרה לו לשחק ובאמצע פברואר הוא עבר ניתוח במניסקוס. ההערכה הייתה שייעדר חודשיים מהמגרשים, אבל לקפטן לא הייתה סבלנות וכבר אחרי חודש חזר לשחק. מתברר שזו הייתה טעות, כי זמן קצר לאחר מכן הוא שוב נפצע. וכמו שאומר הפתגם, הצרות באות בצרורות: לא עברו כמה ימים וראמוס גם נמצא חיובי לקורונה.
4 צפייה בגלריה
סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס
מבול של פציעות וגם קורונה. ראמוס
(צילום: רויטרס)
מאז ינואר הבלם שותף בחמישה משחקים בלבד (רק בשלושה מהם השלים 90 דקות). בכל העונה הוא שותף ב־15 משחקי ליגה בלבד וב־21 משחקים בסך הכל, הכי מעט בקריירה שלו. מצלמות הטלוויזיה קלטו אותו בדרך כלל ביציע, עם מסכה על פניו, עוקב בדריכות אחרי חבריו על הדשא.
"את מה שנאמר בשיחה שלנו אשאיר לעצמי. זה לא פשוט לשכנע אותו לעשות משהו שהוא לא חיובי מבחינתו", סיפר עוד לואיס אנריקה על הרגע שבו בישר לסמל הגדול של ספרד שהוא נשאר בחוץ. אז כן, כמה פרשנים כבר תקפו את המאמן על כך שבחר רק 24 שחקנים, למרות שהחוקים החדשים מאפשרים לו לזמן 26, ולא פחות על העובדה שבפעם הראשונה בתולדות הנבחרת היא תגיע לטורניר גדול בלי אף שחקן של ריאל מדריד! גם על כך היה ללואיס אנריקה מה לומר: "אם ראמוס ודני קרבחאל היו כשירים, הם היו בסגל". אבל הוא לא אמר מדוע מרקו אסנסיו ונאצ'ו, שהייתה לו עונה נהדרת, לא בפנים.
רבים בספרד תוהים מדוע אי־אפשר היה לצרף את ראמוס, גם אם הוא לא בכשירות מלאה, מתוך תקווה שתוך שלושה שבועות, כשהיורו יתחיל, יתאושש – במיוחד כשטכנית נותרו שני מקומות לא מאוישים. ההסבר די ברור: המאמן לא רצה להגיע למצב שבו ראמוס יישב על הספסל לאורך כל הטורניר, מה שעשוי לעורר בעיות חברתיות. הבלם הוותיק לא רגיל להיות שחקן מחליף, ומצב כזה עלול להיות רעיל עבור נבחרת שצריכה להיות ביחד במשך יותר מחודש.
אסור לשכוח שראמוס שואף לשבור את השיא של אחמד חסן המצרי, שיאן ההופעות הבינלאומיות עם 184 משחקים. ואם הוא היה בסגל אין ספק שרבים בתקשורת הספרדית היו לוחצים לשיתופו, גם אם הוא לא מספיק טוב מקצועית – עוד סיבה טובה מבחינת המאמן להשאיר אותו בבית.
4 צפייה בגלריה
ראמוס נכנס כמחליף
ראמוס נכנס כמחליף
אנריקה לא רצה להפוך את ראמוס לשחקן ספסל
(צילום: AFP)

בדרך לפריז?

ומה באשר לעתידו בריאל, אליה הגיע מסביליה לפני 16 שנה? ובכן, יש סיכוי יותר מסביר שזו הייתה העונה האחרונה של ראמוס במדריד. בין לבין, ריאל הודיעה היום על הארכת החוזה של סמל אחר, לוקה מודריץ' (35), שימשיך עונה נוספת.
לאחר איבוד האליפות אין ספק שיהיה רענון מאסיבי בסגל – וראמוס, אחד המשתכרים הבכירים, מסומן כמי שהגיע זמנו לעזוב. לאחרונה התפרסמו ידיעות על כך שפ.ס.ז' מעוניינת, אבל שום דבר ממשי לא קרה מאז.