בורוסיה דורטמונד מתמחה בפיתוח צעירים והופכת אותם לשחקנים מבוקשים בקרב קבוצות על באירופה. שמות כמו עוסמאן דמבלה מברצלונה, רוברט לבנדובסקי מבאיירן מינכן, כריסטיאן פוליסיק מצ'לסי ועוד רבים אחרים, נרכשו על ידי מועדון הפאר הגרמני או גדלו במחלקת הנערים שלו. אותם שחקנים הפכו לכוכבים גדולים שנמכרו בסכומים גבוהים בהרבה מאלה ששולמו עבורם.
בימים אלו כל אוהד כדורגל מבין שהשם החם הבא באירופה הוא ג'יידון סאנצ'ו, שנולד באנגליה, שיחק באקדמיית הנוער של ווטפורד ולאחר מכן במנצ'סטר סיטי.
1 צפייה בגלריה
אשרף חכימי חוגג
אשרף חכימי חוגג
אשרף חכימי חוגג
(צילום: רויטרס)
כשדורטמונד גילתה את כישרונו הרב של סאנצ'ו היא קנתה אותו מסיטי תמורת 8 מיליון ליש"ט. בקיץ הקרוב הקשר הקדמי יימכר כנראה ב-100 מיליון ליש"ט, שייכנסו לקופתה של דורטמונד. בחורף האחרון רכשה הקבוצה הגרמנית את ארלינג הולאנד מרד בול זלצבורג וכבר לאחר מספר חודשים ערכו קפץ ב-50 מיליון יורו. אין ספק שדורטמונד אלופה בקניית שחקנים, פיתוחם ומכירתם בסכומי עתק.
אחד מכישרונותיה הצעירים הנוכחיים שלה הוא אשרף חכימי בן ה־21, שנולד בטורקיה וכבר בגיל 18 שיחק בריאל מדריד. דורטמונד, שזיהתה את הפוטנציאל, שאלה את חכימי מהבלאנקוס כשערכו היה חמישה מיליון יורו כשהוא בן 19 בלבד. בעונתו הראשונה בצהובים-שחורים הוא כבש שלושה שערים ובישל שבעה.
עונת הפריצה שלו הייתה העונה הנוכחית. חכימי כבש תשעה שערים, מתוכם ארבעה בליגת האלופות, הוסיף עשרה בישולים בארבעים משחקים והיד עוד נטויה (הבונדסליגה טרם הסתיימה). השיא של העונה שעברה היה הרגע במשחק נגד אוניון ברלין, שבו חכימי שבר את שיא המהירות של שחקן בליגה הגרמנית, לאחר שרץ 36.49 קמ"ש.
הקיץ הוא מסיים את תקופת ההשאלה בדורטמונד וחוזר לריאל כשערכו עומד על 54 מיליון יורו. הוא צעיר, מהיר, מגן מצוין ואף מבקיע שערים. עכשיו נותר לנו, הצופים, לראות לאן יגיע בשנים הקרובות. מה שבטוח, הוא יהיה אחד מהמגנים הגדולים בעולם במהירות, כמו שהוא רץ.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.