יממה לפני פתיחת גראנד סלאם בודפשט בג'ודו, ארבעה מחבריי נבחרת איטליה נמצאו חיוביים לקורונה, מה שגרם לכך שכלל הנבחרת לא תוכל להשתתף בתחרות החשובה. בין חברי המשלחת, אפשר למצוא את המדורג ראשון בעולם, מנואל לומברדו המתחרה במשקל עד 66 ק"ג והאלוף האולימפי מריו פאביו באזילה, אלוף גראנד פרי תל אביב שכיום מתחרה במשקל עד 73 ק"ג.
התוצאות של אותם חברי נבחרת, הגיעו לאחר הבדיקה השלישית, כשכבר הגיעו לבירת הונגריה. מאז קבלת התוצאות הם סגורים בחדריהם, וייאלצו להישאר בהם גם בימים הקרובים עד שיעברו בדיקה נוספת.
2 צפייה בגלריה
לא יוכל להתחרות. פאביו באזילה
לא יוכל להתחרות. פאביו באזילה
לא יוכל להתחרות. פאביו באזילה
(צילום: getty images)
לומברדו העלה סטורי באינסטגרם ואמר: "הרבה כותבים לי ושואלים מה איתי. אנחנו לא נשתתף השנה בגראנד סלאם בודפשט, זה לאחר שנקטנו את כל האמצעי הזהירות האפשריים והקפדנו על ההנחיות. הגענו לבודפשט אחרי שעברנו שתי בדיקות שליליות, אך למרבה הצער בבדיקה שעשינו כשהגענו, ארבעה מאיתנו היו חיוביים ואיטליה נפסלה. יכול להיות יותר טוב, אבל הדבר הכי חשוב עכשיו שאנחנו נתרכז בהחלמה שלנו".
עוד לפני המקרה, נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר אמר במסיבת עיתונאים: "אנחנו ספורט עם מגע ורק עכשיו חוזרים להתחרות. נעשו כל ההתאמות כדי לחזור לעניינים ואני מקווה שהתחרות תעבור בשלום".
2 צפייה בגלריה
"מקווה שהתחרות תעבור בשלום". ויזר
"מקווה שהתחרות תעבור בשלום". ויזר
"מקווה שהתחרות תעבור בשלום". ויזר
(צילום: אורן אהרוני)
בתוך כך, נערכה ההגרלה, שבה רוב הישראלים זכו לעלות לשלב השני אוטומטית. את ההגרלה אולי הקשה ביותר קיבל לי קוכמן (90 ק"ג) שהגריל בפתיחה את אלוף העולם הנוכחי נואל ואן טה אנד ההולנדי.